Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi a6 c5 2004 2.7bit BES słabo przyspiesza brak błedów

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
david1229
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 lip 2017, 23:26
Lokalizacja: Skc

Audi a6 c5 2004 2.7bit BES słabo przyspiesza brak błedów

Post autor: david1229 » 19 lip 2017, 23:35

Witam, zakupiłem niedawno audi jak w temacie, i problem polega na tym że auto jak na ten silnik jakos mam wrazenie ze słabo jedzie( dla porównania kolega tez ma ten silnik tylko are i jego to jest rakieta w porównaniu do mojej). Po zczytaniu kodów błedów nic nie ma.
podejrzewam że może byc słabe doładowanie, jakie powinny byc wartosci dla tego silnika doładowania i wartosci przepływomierza?
przy dodawaniu gazu na postoju słychac w momencie puszczenia takie buczenie fukanie nie wiem dokładnie jak to nazwac, podejrzewam dv? jak je sprawdzic?

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 20 lip 2017, 06:45

Żeby sprawdzić dv musisz zaciągnąć powietrze przez króciec od podciśnienia musi być wyraźny opór i w środku ma się odsunąć zaworek po zwolnieniu podciśnienia z króćca powinno dać się wyczuć jak sprężyna zamyka zawór w środku. Ewentualnie możesz dmuchnąć ustami w króciec jeśli dasz rade to znaczy, że zaworek uwalony bo membrana poszła. Więcej szczegółów na temat DV i innych ważnych rzeczy można znaleźć na http://sportaudi.pl/viewtopic.php?t=2151 w s4 były montowane bliźniacze jednostki i większość elementów się pokrywa

wegrzyn6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 lip 2016, 12:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: wegrzyn6 » 22 lip 2017, 13:20

Buczenie, fukanie można np. usłyszeć: przy źle zamkniętej obudowie filtra (zapinka ta ciężko dostępna), po przeróbce układu dolotowego: demontażu obudowy filtra i wstawieniu stożka (szwagrowi w 2.8 takową wykonali przy montażu webasto). Wnioskuje że ten dźwięk powstaje podczas powrotu powietrza po zamknięciu przepustnicy. Zawory DV bardzo możliwe, że nie otwierają i zamykają się do końca. Rezultatem będzie spadek mocy. Na początek proponuje sprawdzić szczelność układu dolotowego.
Sposób:
Bierzemy Plaka (preparat do nabłyszczania). Zalecam wykonanie testu po nocnym postoju, aby silnik był chłodny (łatwopalny jest ten preparat). Odpalamy auto. Delikatnie spryskujemy miejsca połączeń. Zaczynamy od obudowy filtra. Ważne!, aby nie lać preparatem na połączenie, lecz by tworzyć mgiełkę w powietrzu. W przypadku nieszczelności, zostanie zassana, a obroty delikatnie wzrosną. Wzrost obrotów informuje o nieszczelności.
UWAŻAJ NA NAGRZANE ELEMENTY!!!!!:)

Adaptacja przepustnicy, po wcześniejszym jej przeczyszczeniu. Może zasyfiona jest strasznie i podczas domykania praktycznie domyka się całkiem? Dochodzi do momentów w których auto prawie zostaje zaduszone?

Zawory DV, o których napisał kolega.

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 22 lip 2017, 18:58

david1229 pisze:jakie powinny byc wartosci dla tego silnika doładowania i wartosci przepływomierza?
zrób log 115+118 a dowiesz się jakie powinno być doładowanie a jakie osiąga. Zrób log 002+033 a dowiesz się czy przepływka dobrze mierzy.

czoorny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 03 paź 2016, 21:17
Imię: Daniel
Rocznik: 2015
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Liftback
Silnik: 3.0 TDI 272KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Lokalizacja: UK
Kontakt:

Post autor: czoorny » 23 lip 2017, 20:17

jeżeli nie osiąga załadowanego doładowania, powinień o tym poinformować, podejrzewam, że jeździsz w trybie awaryjnym, jak kolega wyżej logi 115+118, 2+33+20

joter82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 332
Rejestracja: 24 mar 2015, 15:44
Imię: Piotrek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T 230KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: wawa

Post autor: joter82 » 24 lip 2017, 12:44

david1229 pisze: jakie powinny byc wartosci dla tego silnika doładowania
w poliftach k03 pompują 0,6 bara

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja