Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ a6 c5 ] kontorlka oleju na fis

Silniki benzynowe
liberro

[ a6 c5 ] kontorlka oleju na fis

Post autor: liberro » 04 kwie 2009, 12:54

HEj Panowie powiedzcie mi co oznacza ta duża czerwona kontrolka oleju wyrzucona na fis !!! Zrobiło się ciepło to zacząłem szaleć moim furaczem i dzis chyba trochę za bardzo dostał po cylindrach bo olej na wskazniku poszedł na 2/3 wskaznika czyli prawie pod koniec a temperatura silnika przekraczała grubo GRUBO normę ale tragedi nie było. Czy to możliwe że na skutek temp. zapaliła się ta kontrolka ? Zaznacze że jeżdze na syntetycznym castorlu ( bynajmniej tak twierdzi mój mechanik ) a jest juz po wymianie 6000 tyś i deka oleju nie ubyło. Bagnet pokazuje 1/2 miedzy min a max czyli tak jak było uzupełnione. Jak myśłicie są powody do Paniki czy raczej nie muszę się spieszyć na VAG'a ?

Awatar użytkownika
gregorklinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Legnica

Post autor: gregorklinski » 04 kwie 2009, 19:02

Na pewno czujnik odczytuje niskie cisnienie oleju i załącza kontrolke.Powody mogą być różne.
Może być zapchane sitko w smogu miski olejowej lub silnik tu i tam gubi ciśnienie oleju ze stanu zużycia. Być może wystarczy przejśc na gęstszy olej i będzie po sprawie,lecz może Cie czekać remoncik.U mnie nie wiem jak bym wstawiał to temp. oleju nie przekracza 120 st. max , a woda to 90 st. zasięgnij też porady dobrego mechaniora..
Pozdrawiam..

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 04 kwie 2009, 19:32

gregorklinski pisze:nie wiem jak bym wstawiał to temp. oleju nie przekracza 120 st. max
a jaką masz tak normalnie :?:
dochodzi Ci do 120 :?:

Awatar użytkownika
gregorklinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Legnica

Post autor: gregorklinski » 04 kwie 2009, 19:38

Normalnie mam około 100-110st., do 120 st. dochodzi mi przy większych prekościach od 160km/h

liberro

Post autor: liberro » 04 kwie 2009, 19:57

qrde Panowie jednak mi olej zszedł tylko nie wiem dlaczemu. Jest na minimum. Dziwne bo dwa dni temu sprawdzałem i był stan taki jak od początku a tu nagle wyparowało co wy na to ?

[ Dodano: 2009-04-04, 19:59 ]
a co do do tej temperatury to mając 250 KM pod maską tip aż błaga o ręczną zamiane biegów także do 160 prakycznie tylko na 3 biegach turbiny robiły swoje non stop :)

Awatar użytkownika
gregorklinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Legnica

Post autor: gregorklinski » 04 kwie 2009, 20:09

Jeśli olej wyparował to najprędzej szukaj po turbinach.. ;-)

[ Dodano: 2009-04-04, 20:11 ]
Tylko że jeśli masz olej na minimum to nie powinna zapalić Ci się kontrolka od oleju bo olej jest.
Silnik gubi gdzieś ciśnienie lub czujnik warjuje..

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 04 kwie 2009, 23:02

liberro pisze:Dziwne bo dwa dni temu sprawdzałem i był stan taki jak od początku a tu nagle wyparowało co wy na to ?
zawsze sprawdzaj zimny, bo ciepłego wiadomo będzie więcej
tak jak przedmówca, min na miarce nie wywala kontrolki (przynajmniej u mnie)

liberro

Post autor: liberro » 05 kwie 2009, 00:32

Ta kontrolka zapaliła się dziś pierwszy raz od kąd go mam i to raptem na kilka sekund. W momęcie gdy zmieniłem na 5 bieg i ujechałem kawałek zgasła jutro doleje olejuni pojezdze trochę i zobacze co sie bedzie działo. Tylko ciekawe teraz ile go tam wejdzie skoro jest na min a musi być na środku. Całości wchodzi coś koło 8 L . Dziwi mnie to dość bo odkąd mam to auto 4 m-ce olej sprawdzałem regularnie i nigdy nie było problemu zawsze był idealny stan i nawet mój mechanik twierdził że to własnie turbiny i sam silnik muszą być w dobrym stanie i daltego oliwy nie bierze.

Z tego co z nim rozmawiałem to on sam nie wie czemu tak się mogło stać . Jedną z hipotez jest to iż przez bardzo wysoką temperature olej zrobił się bardzo rzadki a do tego wysokie ciśnienie które się tam wytworzyło no i olej wypchło. Tylko teraz pytanie którędy go wypchło i dokąd. A jeśli tak to czy coś się nie rozszczelniło.

Przed chwilą również dostał ostro w palnik 4-6,5 tyś obrotów na odcinku 20 km olej skoczył na połowe wskaźnika , ale u mnie predkość zamyka się na 210 z racji kagańca ( wersja usa ) i odpukać nic nie wywaliło. Oleju nie zdazyłęm jeszcze dolać bo raczej nie bedzie łatwym zadaniem znalezienie go na stacjiach paliw. :( Czy to możliwe jest zatem aby usterka była iście elektryczna ? Jakieś nie wiem nagłe ogłupienie wskaźnika ? Tak teraz myśle bo spojrzałem na licznik auto po wymianie ma 7,500 km więc niedługo nastęna i może ja porostu miałem jakieś halucynacje mierząc ostanio stan oleju no bo czy litr oleju który się pewnie ulotnił na 10000 km przy załozeniu ze to syntetyk to dużo?

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 05 kwie 2009, 01:38

liberro, gadalismy przed chwila na gadu i w skrócie wyjaśniłem ci ze ubytki oleju w naszym silniku to norma, kwestia stylu jazdy, no i stanu silnika i turbawek. Kazde turbo wciąga olej czy sie tego chce czy nie :)

gregorklinski, te silniki powinne smigac tylko na pełnym syntetyku- ja osobiscie polecam olej MOTUL seria 300V POWER 5w40 i wymiany przy silniku 2,7T co 10tys km
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 05 kwie 2009, 09:09

liberro pisze:Tylko teraz pytanie którędy go wypchło i dokąd
olej najzwyczajniej został spalony

Awatar użytkownika
gregorklinski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 27 gru 2008, 18:52
Lokalizacja: Legnica

Post autor: gregorklinski » 05 kwie 2009, 09:16

Tak jest , najprędzej olej palą turbinki. Lecz druga sprawa jeśli zapaliła ci się kontrolka to silnik zgubił gdzieś ciśnienie. Teraz tylko pytanie gdzie??
Moja niunia https://a6klub.pl/28-v6-quattro-193k ... vt7778.htm

Zamiana na 2.5 TDI 180 KM.. Zobaczymy.. Wkrotce foto machen ;)

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 05 kwie 2009, 09:33

AHA i jeszcze jedno misie przypomniało w silniku 2,7T jest strasznie pokrecony system ODM i jeżeli odma jest niesprawna to olej potwafi przedostawac sie do układu IC:)
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...

liberro

Post autor: liberro » 05 kwie 2009, 09:43

Wiem wiem Posti dzięki , uspokoiłeś mnie bo inaczej noc miałbym nie przespaną. :) A olej mam Mobil syntetyk 5w50 z racji przywyczajenia do tej marki to jedna rzecz a druga to taka ze ja olej wymieniam 4-5 razy w roku więc przy obiętości silnka 2,7 popadłbym w ruine kupując Motul . :)

Awatar użytkownika
posti
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 387
Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
Imię: Robert
Moje auto: A4 B7
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: posti » 05 kwie 2009, 10:07

no MOTUL 300v 5w40 100zł/2L 3ba liczyc i jest to już mega super cena :D:D:D ale nawet zapach tego oleju jest inny niż wszytskich innych :D:D:D a opakowanie tez mówi samo za siebie piekna aluminiowa puszka z wyciąganym lejkiem <mniam>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

liberro

Post autor: liberro » 05 kwie 2009, 10:12

hehe właśnie przed chwilą go znalazłem :) ale to i tak Posti jest 400 za olej bo podobno wchodzi 8L plus wymiana filtry i do tego razy 5 bo tyle razy średnio zmieniam olej w autach w ciągu roku :) no i nie zapomnijmy o dolewkach jeśłi jest tak jak mówisz to taka banieczka na jedną wymianę :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga