[ a6 c5 ] kontorlka oleju na fis
[ a6 c5 ] kontorlka oleju na fis
HEj Panowie powiedzcie mi co oznacza ta duża czerwona kontrolka oleju wyrzucona na fis ! Zrobiło się ciepło to zacząłem szaleć moim furaczem i dzis chyba trochę za bardzo dostał po cylindrach bo olej na wskazniku poszedł na 2/3 wskaznika czyli prawie pod koniec a temperatura silnika przekraczała grubo GRUBO normę ale tragedi nie było. Czy to możliwe że na skutek temp. zapaliła się ta kontrolka ? Zaznacze że jeżdze na syntetycznym castorlu ( bynajmniej tak twierdzi mój mechanik ) a jest juz po wymianie 6000 tyś i deka oleju nie ubyło. Bagnet pokazuje 1/2 miedzy min a max czyli tak jak było uzupełnione. Jak myśłicie są powody do Paniki czy raczej nie muszę się spieszyć na VAG'a ?
- gregorklinski
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 27 gru 2008, 18:52
- Lokalizacja: Legnica
Na pewno czujnik odczytuje niskie cisnienie oleju i załącza kontrolke.Powody mogą być różne.
Może być zapchane sitko w smogu miski olejowej lub silnik tu i tam gubi ciśnienie oleju ze stanu zużycia. Być może wystarczy przejśc na gęstszy olej i będzie po sprawie,lecz może Cie czekać remoncik.U mnie nie wiem jak bym wstawiał to temp. oleju nie przekracza 120 st. max , a woda to 90 st. zasięgnij też porady dobrego mechaniora..
Pozdrawiam..
Może być zapchane sitko w smogu miski olejowej lub silnik tu i tam gubi ciśnienie oleju ze stanu zużycia. Być może wystarczy przejśc na gęstszy olej i będzie po sprawie,lecz może Cie czekać remoncik.U mnie nie wiem jak bym wstawiał to temp. oleju nie przekracza 120 st. max , a woda to 90 st. zasięgnij też porady dobrego mechaniora..
Pozdrawiam..
- gregorklinski
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 27 gru 2008, 18:52
- Lokalizacja: Legnica
qrde Panowie jednak mi olej zszedł tylko nie wiem dlaczemu. Jest na minimum. Dziwne bo dwa dni temu sprawdzałem i był stan taki jak od początku a tu nagle wyparowało co wy na to ?
[ Dodano: 2009-04-04, 19:59 ]
a co do do tej temperatury to mając 250 KM pod maską tip aż błaga o ręczną zamiane biegów także do 160 prakycznie tylko na 3 biegach turbiny robiły swoje non stop
[ Dodano: 2009-04-04, 19:59 ]
a co do do tej temperatury to mając 250 KM pod maską tip aż błaga o ręczną zamiane biegów także do 160 prakycznie tylko na 3 biegach turbiny robiły swoje non stop
- gregorklinski
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 27 gru 2008, 18:52
- Lokalizacja: Legnica
Ta kontrolka zapaliła się dziś pierwszy raz od kąd go mam i to raptem na kilka sekund. W momęcie gdy zmieniłem na 5 bieg i ujechałem kawałek zgasła jutro doleje olejuni pojezdze trochę i zobacze co sie bedzie działo. Tylko ciekawe teraz ile go tam wejdzie skoro jest na min a musi być na środku. Całości wchodzi coś koło 8 L . Dziwi mnie to dość bo odkąd mam to auto 4 m-ce olej sprawdzałem regularnie i nigdy nie było problemu zawsze był idealny stan i nawet mój mechanik twierdził że to własnie turbiny i sam silnik muszą być w dobrym stanie i daltego oliwy nie bierze.
Z tego co z nim rozmawiałem to on sam nie wie czemu tak się mogło stać . Jedną z hipotez jest to iż przez bardzo wysoką temperature olej zrobił się bardzo rzadki a do tego wysokie ciśnienie które się tam wytworzyło no i olej wypchło. Tylko teraz pytanie którędy go wypchło i dokąd. A jeśli tak to czy coś się nie rozszczelniło.
Przed chwilą również dostał ostro w palnik 4-6,5 tyś obrotów na odcinku 20 km olej skoczył na połowe wskaźnika , ale u mnie predkość zamyka się na 210 z racji kagańca ( wersja usa ) i odpukać nic nie wywaliło. Oleju nie zdazyłęm jeszcze dolać bo raczej nie bedzie łatwym zadaniem znalezienie go na stacjiach paliw. Czy to możliwe jest zatem aby usterka była iście elektryczna ? Jakieś nie wiem nagłe ogłupienie wskaźnika ? Tak teraz myśle bo spojrzałem na licznik auto po wymianie ma 7,500 km więc niedługo nastęna i może ja porostu miałem jakieś halucynacje mierząc ostanio stan oleju no bo czy litr oleju który się pewnie ulotnił na 10000 km przy załozeniu ze to syntetyk to dużo?
Z tego co z nim rozmawiałem to on sam nie wie czemu tak się mogło stać . Jedną z hipotez jest to iż przez bardzo wysoką temperature olej zrobił się bardzo rzadki a do tego wysokie ciśnienie które się tam wytworzyło no i olej wypchło. Tylko teraz pytanie którędy go wypchło i dokąd. A jeśli tak to czy coś się nie rozszczelniło.
Przed chwilą również dostał ostro w palnik 4-6,5 tyś obrotów na odcinku 20 km olej skoczył na połowe wskaźnika , ale u mnie predkość zamyka się na 210 z racji kagańca ( wersja usa ) i odpukać nic nie wywaliło. Oleju nie zdazyłęm jeszcze dolać bo raczej nie bedzie łatwym zadaniem znalezienie go na stacjiach paliw. Czy to możliwe jest zatem aby usterka była iście elektryczna ? Jakieś nie wiem nagłe ogłupienie wskaźnika ? Tak teraz myśle bo spojrzałem na licznik auto po wymianie ma 7,500 km więc niedługo nastęna i może ja porostu miałem jakieś halucynacje mierząc ostanio stan oleju no bo czy litr oleju który się pewnie ulotnił na 10000 km przy załozeniu ze to syntetyk to dużo?
- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
liberro, gadalismy przed chwila na gadu i w skrócie wyjaśniłem ci ze ubytki oleju w naszym silniku to norma, kwestia stylu jazdy, no i stanu silnika i turbawek. Kazde turbo wciąga olej czy sie tego chce czy nie
gregorklinski, te silniki powinne smigac tylko na pełnym syntetyku- ja osobiscie polecam olej MOTUL seria 300V POWER 5w40 i wymiany przy silniku 2,7T co 10tys km
gregorklinski, te silniki powinne smigac tylko na pełnym syntetyku- ja osobiscie polecam olej MOTUL seria 300V POWER 5w40 i wymiany przy silniku 2,7T co 10tys km
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
- gregorklinski
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 121
- Rejestracja: 27 gru 2008, 18:52
- Lokalizacja: Legnica
Tak jest , najprędzej olej palą turbinki. Lecz druga sprawa jeśli zapaliła ci się kontrolka to silnik zgubił gdzieś ciśnienie. Teraz tylko pytanie gdzie??
Moja niunia https://a6klub.pl/28-v6-quattro-193k ... vt7778.htm
Zamiana na 2.5 TDI 180 KM.. Zobaczymy.. Wkrotce foto machen
Zamiana na 2.5 TDI 180 KM.. Zobaczymy.. Wkrotce foto machen
- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Moje auto: A4 B7
- Rocznik: 2008
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
no MOTUL 300v 5w40 100zł/2L 3ba liczyc i jest to już mega super cena :D:D:D ale nawet zapach tego oleju jest inny niż wszytskich innych :D:D:D a opakowanie tez mówi samo za siebie piekna aluminiowa puszka z wyciąganym lejkiem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga