Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

1.8 T Szarpie i przerywa na wysokich obrotach

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

1.8 T Szarpie i przerywa na wysokich obrotach

Post autor: Patryk1981 » 03 lip 2017, 17:22

Witajcie , mam problem z silnikiem , czasami a ostatnio nawet częściej , rano po odpaleniu silnik mi nierówno chodzi po kilku chwilach wolne obroty wracają do normy i jest ok lecz po wyjechaniu na trasę zaczyna się szarpanie , do 3tys jest ok i nie szarpie dopiero jak pocisnę powiedzmy 4 tys lub więcej zaczynają się jaja i strach jechać <wnerw>
Wymieniłem i sprawdziłęm .

Nowe świece NGK platyny
sprawdziłem cewki , mam dwa komplety
nowy czujnik hala
nowy filtr powietrza
czyszczona przepływka
zrobiona adaptacja przepustnicy
i inne

panowie zamieszczam filmik z moimi opowieściami przy silniku , zerknijcie może coś Wam się rzuci w oczy bo już nie mam sił , ciągle coś się sypie , zrobiłem co mogłem i już nie wiem co dalej :| :|

Oto film -

wczoraj zrobiłem jakieś logi wstawiam tak dla info -
linki nie działają już.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2017, 21:53 przez Patryk1981, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 lip 2017, 19:03

brakuje logu z paliwem - ja ostatnio w 1.8T robię 002+033 , 003+020 i 115+118 ( rób po dwie grupy bo większa częsowliwość odczytu )

niezły masz tam bałagan pod kolektorem , ten wąż zassany - nie powinno tak być , nie jest gdzie niedrożny przy eżektorze i dlatego się zasysa? na twoim miejscu wyłaczył bym LPG , zakręcił butlę i pojeździł - zobaczysz wtedy czy przypadkiem nie puszcza gazu w kolektor

nie wiem czy na wolnych obrotach przepływka nie pokazuje za mało troszkę - u mnie 3,6 bez klimy , 4,4-4,6 na klimie ( przepływka ma 2 tygodnie i jest nowa)

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 04 lip 2017, 04:40

bendzji pisze: na twoim miejscu wyłaczył bym LPG , zakręcił butlę i pojeździł
robiłem tak i zero poprawy .
bendzji pisze:ten wąż zassany - nie powinno tak być
tą rurkę zassaną kupowałem niedawno jest w sumie nowa , to co może tak ciągnąć ? , wczoraj wsadziłem żonę do auta i i depła na gaz to jednak rurka się napompowała i zaś zassała , zobacz jeśli możesz czy u Ciebie w AWT tek na wolnych tak zasysa :)
bendzji pisze:nie wiem czy na wolnych obrotach przepływka nie pokazuje za mało troszkę - u mnie 3,6 bez klimy
tego też nie wiem , ale jak pamiętam to od zawsze tak było :)
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 lip 2017, 08:27

te węże sprawdzę ale wątpię żeby się zapadały , jak to co może ciagnąć - podciśnienie z kolektora , ale skoro się zapada to nie ma przepływu poiwetrza od strony Ezektora - może masz go zapchanego ( on zasysa boczną odnogą z trójnika odmy przy bloku )

w załączniku masz schemat podciśnień AWT , sprawdź czy masz wszystko ok

[ Dodano: 2017-07-04, 08:27 ]
no i przydałby się ten log z 002+033 żeby podejrzeć czy dostaje odpowiednią ilość paliwa
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 05 lip 2017, 15:13

zrobiłem komplet logów dodatkowo wyczyściłem eżektor , odpiąłem wtyczke od SAI .
błąd pojawił się przy pierwszym logu i szarpie już od 3 tys i da się wykręcić do 6 tys więcej nie idzie , robi takie uuuuuuu jak by mu mocy brakło i oczywiście szarpie <nerwus>


VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 4B0 906 018 R
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G01 0002
Software Coding: 11502
Work Shop Code: WSC 00210
Additional Info: XXXXXXXXXXXXXXXXX XXXXXXXXXXXXXX
2 Faults Found:
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 35-00 - -
16686 - Cylinder 2 Misfire Detected
P0302 - 35-00 - -

wypada jak mu pasuje losowo , następny może być 1-4- 3 :|
logi na pb

linki nie działają już.
mam już dość , zaczynają mi się podobać Trabanty <uoee>
A N75 Może mieć wpływ na to szarpanie ?

A może na zimnym wtryski benzynowe się wieszają i dlatego kuleje.
Zerkłem na te logi i nie wiem czy dobrze to kumam ale chyba brakuje jednak paliwa bo dochodzi do 14 od 3tys . Dobrze to kumam ?

[ Dodano: 2017-07-05, 15:13 ]
panowie zrobiłem jeszcze loga na ORI kompie dla sprawdzenia ale nadpisały się , pierwszy to jest wczorajszy a pod spodem ten ze 150 koni ,na ori chyba jest lepiej z paliwem , jak myślicie ??
linki nie działają już.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2017, 21:54 przez Patryk1981, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 lip 2017, 16:29

Jak dla mnie wygląda chyba ok , a na fabrycznym ECU objawy zniknęły?

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 05 lip 2017, 16:49

bendzji pisze: a na fabrycznym ECU objawy zniknęły?
no właśnie nie , a czy to że tak w tym paliwie jest ponad 14 czegoś to jest OK bo nie kumam tych logów , a jeśli jest spoko to czemu szarpie , widziałeś ten komplet logów wyżej , może tam coś , i widziałem jak cofa zapłony czemu ? :| :|

to czemu jest tak źle skoro jest tak dobrze :|
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 05 lip 2017, 23:06

te 14 to korekta wyrażona w procentach - jest za ubogo i ecu dodaje paliwa

no to można wykłuczyć kwestię map , raczej cos w silniku/osprzęcie - niestety jestem ciąglę zielony jeśli chodzi o 1.8T ( mam go 1,5 miesiąca )

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 06 lip 2017, 06:29

bendzji pisze: no to można wykłuczyć kwestię map , raczej cos w silniku/osprzęcie
No i klops :| :| :|
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 06 lip 2017, 08:08

ja mogę się mylić oczywiście , tak jak pisałem 1.8T to ciągle cos nowego dla mnie , kolega Łukasz13 ogarnia to myślę koncertowo ;) - tak myślę że musiałbyś sprawdzić szczelność całego układu ciśnieniowo , wtedy wyszłoby czy aby na pewno wszystko ok

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 06 lip 2017, 15:05

bendzji pisze:wtedy wyszłoby czy aby na pewno wszystko ok
Panowie , dziś podczas poprawy układu wydechowego przypadkiem wyszło że poluzowane jest turbo między kolektorem a flanszą na tych trzech śrubach , mechanior od tłumików jak ruszał wydechem to cała turbina się też ruszała , i teraz mam zapytanie bo tak sobię kombinuję , czy jest możliwe że łapał lewe powietrze i wprowadzał w błąd sondę lambda i z stąd takie cyrki z zapłonami ? jak mi przywiozą auto i pośmigam trochę to dam cynk czy się naprawiło .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 06 lip 2017, 17:06

Tak jest to możliwe ale dla korekt, a cyrki z zapłonami to może co innego, mogło się tak tłuc że stukowce wyłapywały?
Swoją drogą to musiało być głośno..nic nie słyszałeś?

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 06 lip 2017, 19:50

Ziomek pisze:Swoją drogą to musiało być głośno..nic nie słyszałeś?
właśnie nic nie słyszałem , ale wykombinowałem tak , turbo na wysokich jak się rozkręciło to tą szczeliną między kolektorem a turbo zaciągało powietrze i cisło na sonde a ta głupiała bo ilość tlenu się nie zgadzała i nadawała do ECU itp , tak czy siak puki co nie szarpie i śmiga , ale nie cieszę się na zapas bo bywało tak że jest ok a dnia następnego kiszka ,puki co testuję lecz na razie nie ma się do czego przyczepić <radocha>

[ Dodano: 2017-07-06, 19:50 ]
panowie zrobiłem loga , czy teraz turbo dobrze wstaje , bo czuję że lepiej się zbiera :) linki nie działają już.
Ostatnio zmieniony 30 gru 2017, 21:55 przez Patryk1981, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

zwonko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 640
Rejestracja: 02 lut 2017, 11:54
Imię: Janusz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: zwonko » 07 lip 2017, 08:19

Patryk1981 pisze:czy teraz turbo dobrze wstaje , bo czuję że lepiej się zbiera
raczej to subiektywne odczucie, wystarczy zrobic wykres jak ponizej.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7156
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 lip 2017, 08:45

no chyba powinno szybciej łapać ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga