Maglownica Audi
części samochodowe
opony i alufelgi
Tarcze, hamulce

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 24 sty 2020, 13:46

Z tego co wiem, to jest poprawa, ale dzwonił do mnie świeżo po odbiorze auta. Jechał w dłuższą trasę i da mi znać jak jest. Za tydzień spotykam sie z nim i sprawdzę na żywo. Dodam, że Dawid często lata po autostradach i nie oszczędza auta, więc drgania mogą być skutkiem prędkości. Dla mnie ważne, aby do 150 km/h był spokój.

domo567
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 16 lis 2019, 19:43
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: domo567 » 25 sty 2020, 22:44

Ty masz zupełnie inny problem.[/quote]

Założyłem nowy temat to mi usnęli.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 26 sty 2020, 10:20

domo567 pisze:Ty masz zupełnie inny problem.
Założyłem nowy temat to mi usnęli.[/quote]

Pewnie coś zrobiłeś niezgodnie z regulaminem.

domo567
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 16 lis 2019, 19:43
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: domo567 » 28 sty 2020, 21:17

Czy powodem może być za duża moc i moment ?

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 sty 2020, 21:20

W tipie zwiększenie mocy nic nie powoduje, ale przy manualu już może się pojawiać.

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 29 sty 2020, 09:27

domo567 pisze:Czy powodem może być za duża moc i moment ?
Może, miałem to w poprzednim quatttro po chipie.

domo567
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 16 lis 2019, 19:43
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: domo567 » 29 sty 2020, 19:35

Jakie były objawy ?

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 29 sty 2020, 20:11

Czwarty i piąty bieg spód z niższych obrotów i telepło całą budą.

domo567
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 16 lis 2019, 19:43
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: domo567 » 01 lut 2020, 21:39

Poradziłeś sobie z tym ? Co zrobiłeś ?

mrr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 09 mar 2018, 22:50
Imię: Maro
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2016
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 313KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mrr » 02 lut 2020, 14:23

Apropo moich wibracji.

2 tygodnie temu byłem na Hunterze z testem drogowym .... i masakra. Moje Dunlopy Wintersport 5 225/55 R16 mam od nowości trzeci sezon, 3 z czterech wyszło że mają ponad 90N, a do tego każde koło miało niedoważenie ok 5-10 gram. Pokręcili oponami i teraz mam
Przód: 20N, 40N i bardzo mało ciężarków
Tył: 80N, 110N i ta co ma 110N ma sporo ciężarków (ok 100gr) i nie dało się ustawić lepiej.
Ta co teraz ma 110N miała wcześniej 190N i były spore wibracje

Efekt - wibracje prawie całkowicie zniknęły, tzn. trzeba być przeczulonym aby coś poczuć. Na kierownicy nic nie czuć. Czy wibracje wrócą - nie wiem.

Wypadałoby wymienić jeszcze tylne dwie opony .... ale zdecydowałem że zmieniam samochód na nowszy, zależy mi na Avancie, dlatego swój wystawiam na sprzedaż (autentycznie bezwypadkowy i oryg. przebieg 140 tyś, trochę szkoda sprzedawać, ale tak już jest <luzik> )

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 04 lut 2020, 19:47

Dziś wstawiłem auto na podnośnik i z kolegą spędziłem prawie godzinę na obserwacjach napędu podczas pracy.

To co dało się zaobserwować to wibracje występują nawet bez kół. Z kołami są poprostu nasilone.
Drży tylny most i przenosi się na całe zawieszenie. Za diabła nie daje się ustalić co to generuje. Flansze półosi tylnego mostu mają luz i nie pracują idealnie w osi.

Luz na prawej flanszy w tipie nie ma kompletnie wpływu na te wibracje.
https://1drv.ms/v/s!AlpCBjlnWISLghmCgPBWSIxGvRpU
Ostatnio zmieniony 05 lut 2020, 11:55 przez michal_sk, łącznie zmieniany 1 raz.

domo567
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 16 lis 2019, 19:43
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: domo567 » 05 lut 2020, 00:08

U mnie jest to samo wibracją są tylko z tyłu tak jakby tylny most. Most z półosiami wymiałem na drugi i dalej jest to samo. Kiedy u ciebie występują wibracje ? Przy danej prędkości, czy podczas przyspieszania ?

Awatar użytkownika
mat695
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 464
Rejestracja: 26 sty 2017, 19:15
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mat695 » 05 lut 2020, 08:40

Tak jak pisałem ja dalej bujam się bez drgań i jestem zdania, że kluczowe są opony i proces wyważenia. Z jakiegoś powodu to auto jest bardzo podatne na niewielkie niewyważenia.

W sprawie rozpędzania auta na podnośniku ze zdjętymi kołami - obawiam się, że to nie jest miarodajne.

Niewielki luz na przegubach z tyłu w moście jest normalny. Byłem z tym u fachowca, bo swojego czasu podejrzewałem, że może o to chodzić.

Autko mrr faktycznie w pięknym stanie, miałem przyjemność się przejechać. Powinno pójść z dnia na dzień :)

michal_sk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 74
Rejestracja: 18 kwie 2017, 00:39
Lokalizacja: JC

Post autor: michal_sk » 05 lut 2020, 10:14

mat695 pisze: W sprawie rozpędzania auta na podnośniku ze zdjętymi kołami - obawiam się, że to nie jest miarodajne.
Nie ma znaczenia czy rozpędzane było z kołami czy bez.
W obu przypadkach wibrowanie występowało, a z kołami zdecydowanie bardziej.
Byłem na podnośniku akurat wulkanizacji i koła zostały ponownie wyważone.
Kolejna sprawa to nie wydaje mi się że to jest kluczowe do rozwiązania problemu. Skoro bez kół efekt jest podobny. Poza tym jeszcze kilkadziesiąt tys. km temu nie miałem tego objawu.

Kolega ma mi przywiezc koła z samochodu w którym objaw nie występuje.... zobaczymy co to zmieni.

mat1324
Administrator
Administrator
Posty: 13210
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 05 lut 2020, 21:09

Pisałem z Dawidem i po wymianie przedniej prawej półosi (używka), przegubu wewnętrznego (nowy GKN) oraz zmianie tulei dolnego banana na poliuretany jest spokój.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


Akumulatory samochodowe Audi A6
hamulce