Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

1.8t 150km Rurki od odmy a siwy dym z rury

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

1.8t 150km Rurki od odmy a siwy dym z rury

Post autor: niko94 » 28 mar 2017, 21:15

Witam. Mam pytanie. Posiadam C5 z 1999r 1.8t z Tiptronic. Pewnego dnia z rury zaczął wydobywac sie dym. Jakby biały. Dzisiaj po rozgrzaniu silnika zaczęło coraz mocniej dymic na biało/siwo. Zrogilem test na co2 w płynie i nic nie wykazało. Zauważyłem jednak ze rurka idąca do odmy, przy tym trójniku jest pęknięta i poklejona taśmą.. Lekki dym również wydobywa sie spod maski ale nie do końca wiem skąd. Czy to może byc powód tego dymienia? Płynu chłodnicZego nie ubywa, olej wlasnie dziś wymienialem więc ciężko powiedzieć.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 28 mar 2017, 21:42

Wyczyść cały układ domy gdzieś przytkana jest . u mnie kiedyś przymarzło to dymił na biało i bagnetem tez dymiło
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 28 mar 2017, 21:50

U mnie z bagnetu nie dymi, z korka tez lekki podmuch, raczej w normie. Dzisiaj to juz był gesty, bardziej siwy dym..

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 29 mar 2017, 06:33

A jak odkręcisz korek wlewu oleju to przestaje dymić?

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 29 mar 2017, 07:56

Nie mam jak teraz sprawdzic ale na 95% dymil dalej.

Dodam że dzieje sie tak dopiero gdy silniknie sie nagrzeje..

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 29 mar 2017, 18:34

No to na 95% nie będzie odma. Problemem może też być turbina.

niko94
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2017, 15:21
Lokalizacja: Bolesławiec

Post autor: niko94 » 30 mar 2017, 17:11

Ale jesli byłaby to turbina to nie byloby jeszcze jakichś objawów? Wczoraj powymienialem oleje i dzis wyjechalem, przejechalem sie kawalek, auto fajnie jedzie, ma moc, nie szarpie, turbinke tak jak było delikatnie słychać jak wciskam w podłogę, wciąż tak samo słychać, zadnhch niepokojących dźwięków. Ale dymek jak leciał tak leci. Dodam że silnik czy zimny czy ciepły pali jak nowy. Dym pojawia sie jak auto osiąga ok 80 stopni dopiero.

[ Dodano: 2017-03-30, 17:11 ]
Okej, najnowsze info. Auto po przejechaniu ok. 25km, z oleju w ilosci połowy podzialki, zostało ok. Minimum, czyli zeszlo prawie pół podzialki na bagnecie. Zimny silnik wszystko gra, na ciepłym dymi, mocniej na postoju i podczas ruszania niz w czasie jazdy. Choć cZasami mniej czasami wiecej, nieregularnie. Na ciepłym silniku po otwarciu wlewu oleju leci dymek, z bagnetu chyba lekko też przydymia. Na zimnym tego nie ma, silnik pali dobrze, przyspiesza, nie szarpie nie muli. Płynu nie ubywa. Słychać lekki stukot w górnej części silnika przy ok 3k obrotów i tylko na biegu jałowym. Myślę że to nie uszczelniacze zaworowe skoro na zimnym jest ok.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 02 kwie 2017, 05:47

niko94 pisze:Zimny silnik wszystko gra, na ciepłym dymi, mocniej na postoju i podczas ruszania niz w czasie jazdy
A może turbo leje .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Matejus_93
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 09 lut 2015, 10:54
Lokalizacja: Luzino

Post autor: Matejus_93 » 04 kwie 2017, 10:11

niko94 pisze:Ale jesli byłaby to turbina to nie byloby jeszcze jakichś objawów? Wczoraj powymienialem oleje i dzis wyjechalem, przejechalem sie kawalek, auto fajnie jedzie, ma moc, nie szarpie, turbinke tak jak było delikatnie słychać jak wciskam w podłogę, wciąż tak samo słychać, zadnhch niepokojących dźwięków. Ale dymek jak leciał tak leci. Dodam że silnik czy zimny czy ciepły pali jak nowy. Dym pojawia sie jak auto osiąga ok 80 stopni dopiero.

[ Dodano: 2017-03-30, 17:11 ]
Okej, najnowsze info. Auto po przejechaniu ok. 25km, z oleju w ilosci połowy podzialki, zostało ok. Minimum, czyli zeszlo prawie pół podzialki na bagnecie. Zimny silnik wszystko gra, na ciepłym dymi, mocniej na postoju i podczas ruszania niz w czasie jazdy. Choć cZasami mniej czasami wiecej, nieregularnie. Na ciepłym silniku po otwarciu wlewu oleju leci dymek, z bagnetu chyba lekko też przydymia. Na zimnym tego nie ma, silnik pali dobrze, przyspiesza, nie szarpie nie muli. Płynu nie ubywa. Słychać lekki stukot w górnej części silnika przy ok 3k obrotów i tylko na biegu jałowym. Myślę że to nie uszczelniacze zaworowe skoro na zimnym jest ok.
Mam to samo. Też obstawiam uszczelniacze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga