Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AFB 2.5 150 KM] Brak mocy, wolno wkręca się na obroty,.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Krzychukierowca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 05 mar 2017, 09:00
Lokalizacja: Srokowo

[ AFB 2.5 150 KM] Brak mocy, wolno wkręca się na obroty,.

Post autor: Krzychukierowca » 18 mar 2017, 10:51

Witam :) szukałem a nie znalazłem. Problem polega na tym iż autko nie chce mi się wkręcać na niskich obrotach dopóki nie załapie turbina a jak złapie to max kręci do 2500 obr. Drugi problem polega na tym że bardzo lubi wchodzić w tryb awaryjny. Sztanga chodzi góra/ dół bo jak zgasze to słychać jak opada. Teraz moja maksymalna prędkość wynosi 140km/h z wielkim wysiłkiem nawet mi golfy odjeżdżają :[ . w czym może być problem. Pomocy!!

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 18 mar 2017, 20:27

Na początek odczytać błędy z sterownika ,(ale tu raczej pompa padła) , ale dowiesz się jak podłączysz i spr.

Santrael
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 sty 2017, 03:00
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Santrael » 18 mar 2017, 21:10

Mam ten sam problem. Przejechałem z takim mułem z 20 kilometrów po autostradzie i silnik padł. Uszkodzona pompa wtryskowa - sterownik i czujnik halla. Ale zanim sprawdziłem uszkodzenia starej pompy to testowałem 2 inne i auto mi dalej nie pali, nawet na plaka/samostart. Trochę kijowo ze rozebrałem silnik, a nie sprawdziłem kompresji, ale chyba jej nie ma. Ziomki z PUH Omega naprawili mi właśnie starą pompę i w ciągu tygodnia składam silnik ponownie. Uwaga mogę strzelić głupotę! Jest pewna opcja ze miałem coś ze sprężynami powrotnymi zaworów i jakby się naprawiło po chamskim przekręceniu kluczem odkręconej głowicy.

Jakby co mam do sprzedania pompę vp44 którą kupiłem na wymianę, ale z racji tego, że znalazłem kompletny silnik, który najpewniej kupię, to mam w niej tylko zamrożone pieniądze.

Krzychukierowca
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 05 mar 2017, 09:00
Lokalizacja: Srokowo

Post autor: Krzychukierowca » 19 mar 2017, 06:45

Tyle że samocód pali od strzała bez problemu nawet w mrozy. Jak jest na zimnym tylko po odaleniu to silnik chodzi twardo tak przez minute potem już normalnie tylko w miare głośno mi się wydaj

Santrael
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 sty 2017, 03:00
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Santrael » 20 mar 2017, 21:45

U mnie też palił na strzała, ale stopniowo tracił moc. Jak trochę pochodził to było lepiej. W przeciągu 3 tygodni z muła zrobił się szrot.

[ Dodano: 2017-03-20, 21:45 ]
Uwaga, chyba mam odpowiedź!!!!!!!!!!!

Okazało się, że muszę pierścienie na tłokach wymienić. Nalałem nafty na tłoki i od strony kierowcy, ze wszystkich 3 mi spłynęła. Stąd miał muła.

Rajek00
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 mar 2017, 18:48
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koszalin/Rosnowo

Post autor: Rajek00 » 21 mar 2017, 19:24

Witam,
Jestem tu nowy także jakby było coś nie tak to poprawiać ;) a mianowicie tak. Borykam się trochę z problemem braku mocy może zacznę od początku. Jakiś miesiąc temu rano odpalam auto a tu frrr i koniec rzucił palenie pierwsze co wiadomo pompa kumpel podjechał z kompem i diagnoza się potwierdziła dokładnie padła elektronika pompy a dokładnie upalił się tranzystor. Kolega mi powiedział że jakby pompa się zacierała to były by jakieś objawy nie wkręcał by się na obroty na zimnym lub na ciepłym ciężko palił. Myślę sobie ufff dam do wymiany tranzystora i będzie git, tak się też stało z tym że od samego początku jak kupiłem auto nie wiem może to normalne w tych motorach do 2500 przyspiesza powoli a później rura i tak na każdym biegu. Kiedy wymieniłem ten tranzystor założyłem sterownik poskładałem to kupy samochód odpalił pochodził to jazda próbna, i tu się zaczęły schody. Nie przyspiesza już od 2500 tylko od 3500 jest petarda myślę sobie może kurde może ta pompa się przyciera ale kolega do mnie że wszystko pokaże komputer. No to podłączamy. Pompa chodzi gładko nic się nie przyciera wysterowuje ładnie. Poprawiliśmy lekko kąt wtrysku przy okazji sprawdziłem cięgno turbo też chodzi ładnie. Lekka poprawa jest ale jeszcze nie to co powinno być. Dalej startuje dopiero z wyższych obrotów. Przez długi czas nie miałem czasu żeby dalej zagłębić się w temat aż tu nagle do dzisiaj. Wracam z roboty idzie ładnie dalej wkręca się z wyższych obrotów ale idzie nawet do 180km/h mam dłużą prostą to czasami ja przegonię, skręcam do siebie z głównej drogi chcę wyprzedzić samochód idzie idzie czekam aż wystartuje więcej gazu a tu buuu jakbym przyczepkę sobie podczepił no masakra ręce mi opadły jakoś tam doszło do 120 zwolniłem redukcja do 4 idzie idzie wiecej gazu i znowu to samo no masakra. Koledzy pomożecie może ktoś miał podobny problem albo podpowie od czego zacząć bo znowu nie będe mógł spać w nocy. Oczywiście już mam czarne myśli pompy i jutro będę ją sprawdzać wysteruję zobaczę czy kładko chodzi mam nadzieję że tak tylko co dalej :( Więc proszę o pomoc.
Pozdarwiam

Santrael
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 23 sty 2017, 03:00
Lokalizacja: Żagań

Post autor: Santrael » 22 mar 2017, 11:51

Powiem, że po wymianie tego tranzystora pompa może nie być do końca sprawna. W mojej oprócz tranzystora padł (znaczy padał) chyba czujnik Halla czy coś w ten deseń od regulatora kąta wtrysku czy tam dawki, nie pamiętam dokładnie, ale jego rezystancja była zawyżona.

Rajek00
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 21 mar 2017, 18:48
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Koszalin/Rosnowo

Post autor: Rajek00 » 23 mar 2017, 13:04

No własnie problem w tym że komputerem można wysterować pompę i zobaczyć jak chodzi. Chodzi dobrze kąt po wyregulowaniu jest prawidłowy w górnym i w dolnym położeniu pracuje gładko także nie jestem do końca pewien czy mam stawiać w 100% na pompę.

batmans8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 12 sie 2014, 17:40
Lokalizacja: Poznań

Post autor: batmans8 » 29 mar 2017, 22:08

W moim długim pożyciu z 2.5 V6 TDI miałem do czynienie z kilkoma rodzajami utraty mocy.
-silnik zgasł ,nie odpala -> VP44
-silnik zapala nie wkręca się powyżej ok 1100obr/min ->VP44
-silnik nie mam mocy w czasie jazdy rozpędza się w znikomym tempie do 3tys obr ,brak błędów w kompie diagnostycznym ->zawieszona lub uszkodzona membrana w Map sensorze
(tym w intercoolerze)
-chwilowa lub stała utrata mocy podczas jazdy (ledwo utrzymać prędkość 100km) ->zawieszający się zawór N75
-chwilowa lub stała utrata mocy podczas jazdy -> przepływomierz powietrza
Podkreślam ,że są to moje prywatne perypetie i na wskutek wymiany wyżej wymienionych elementów (w moim przypadku) pomogło . Może komuś się to przyda ;)

Auto elektronik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 27 sty 2017, 18:59
Lokalizacja: Lubin
Kontakt:

Post autor: Auto elektronik » 30 mar 2017, 05:59

Zrób logi i daj na forum

Makowm38
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 17 sty 2017, 21:52
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Makowm38 » 02 kwie 2017, 13:34

Powody mogą być trzy:
1. Kończy się pompa
2. Kończą się walki lub już część pestek jest w misce
3. Turbo do czyszczenia.

Pamiętajcie wymieniać filtr paliwa bo stary filtr zabija pompke. Jedno a6c5 2.5tdi v6 mam 8lat więc wiem co mówię. Nie jestem mechanikiem, nie mam laptopa więc nie krzyczeć na mnie😒 to są przypuszczenia😜
Myślałem że 2.5tdi v6 są kiepskie, ale to tylko legalna! Mam już dwa hehehe

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga