Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Nowe zawieszenie + przeguby AUDI A6 C5 2.4 170KM

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
wojtek.rybus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 03 mar 2017, 20:09
Lokalizacja: Warszawa

Nowe zawieszenie + przeguby AUDI A6 C5 2.4 170KM

Post autor: wojtek.rybus » 03 mar 2017, 20:18

Witam, na wstępie witam wszystkich, jestem nowy na forum. Miesiąc temu stałem się posiadaczem AUDI A6 C5 2.4 170KM (125kW) BDV 2002r. w wersji sedan. Zamierzam wymienić wadliwy układ zawieszenia począwszy od przegubów a na amortyzatorach i sprężynach kończąc.

W tym miejscu zaznaczę, że to mój pierwszy samochód a z motoryzacją i mechaniką miałem niewiele do czynienia. Ale do rzeczy...

W skład wymiany elementów układu zawieszenia (+przeguby) wchodzą:
2 x amortyzator przód
2 x amortyzator tył
2 x sprężyny przód
2 x sprężyny tył
2 x mocowanie/poduszka amortyzatora przód
2 x mocowanie/poduszka amortyzatora tył
2 x odboje i osłona przód
2 x odboje i osłona tył
2 x przeguby

AMORTYZATORY:
Na początku zastanawiałem się nad amortyzatorami MONROE, ale porzuciłem je na rzecz BILSTEIN B6. Podobno lepsze i nie ma co oszczędzać bo:

- BILSTEIN to konstrukcja jednorurowa, MONROE nie posiada w ofercie jednorurowych na przód (na tył są).
- Sportowe zawieszenie to większa sztywność wiec kontrola nad pojazdem.
- Nie powinno się łączyć amortyzatorów: z tyłu sportowych a z przodu normalnych lub na odwrót. Zatem najlepiej zdecydować się na jednego producenta który ma w ofercie obie osie.

SPRĘŻYNY:
Przyznam szczerze, że nie mam pojęcia. Z informacji które posiadłem wynika, że to bardzo istotny element zawieszenia z racji, że nigdy "nie odpoczywa". Nie chciałbym utracić komfortu przy pokonywaniu polskich dróg które zmieniają się na lepsze, ale wciąż można im trochę zarzucić. Zależy mi na komforcie moim i współpasażerów którzy nie będą codziennością a raczej okazją, ale jak już w samochodzie będą (4-5 os.) to nie chciałbym aby zawieszenie skrzypiało i siadało tak jak to ma miejsce na chwilę obecną. Nie zależy mi na "tuningowym" obniżaniu auta.

Zależy mi:
- żeby nie skrzypiały (obecne skrzypią)
- nie były za sztywne ani nie były za miękkie
- dobrze współgrały z amortyzatorami i uzupełniały się wzajemnie
- zapewniały pewność prowadzenia (zakręty itp.)
- zapewniały komfortowe pokonywanie km bez wrażenia "huśtania" (za miękkie) albo "wozu drabiniastego" gdzie czuć każdy dołek, górkę, kamyczek i m.in. karoseria na tym cierpi (za sztywne)

Nie jestem w stanie wskazać jakie sprężyny zamontowane są na tę chwilę. Będzie to możliwe dopiero po zdemontowaniu w warsztacie, a do tego czasu chciałbym mięć już nowe na podmianę.

MOCOWANIE AMORTYZATORA:
Nie znalazłem mocowań/poduszek firmy BILSTEIN. Znalazłem np. MONROE. Wyczytałem, że warto wymienić. Koszt relatywnie nieduży, a znaczenie spore. Nowe pozwolą w pełni wykorzystać potencjał nowych amortyzatorów.

- Czy wymiana mocować/gniazd/poduszek amortyzatora na mocowanie innej firmy niż producent nowego amortyzatora jest błędem?
* np. amortyzator BILSTEIN a mocowanie MONROE

Przednie są spłaszczone i znacznie różnią się od tylnych które są gniazdem. Przednie posiadają w zestawie lub oddzielnie łożysko, rozważam SKF. Tylne wydają się prostsze. Może: MONROE, LEMFÖRDER, MEYLE? Ale które wybrać?

ODBOJE I OSŁONY AMORTYZATORA:
Tu sprawa wydaje się być prosta. Są dostępne BILSTEIN'a więc kupuje 4 szt. Nie należy ich podobno bagatelizować, więc nie bagatelizuje. Stare wyglądają źle więc nie będę ich przekładał - dokończyły żywota.

PRZEGUBY:
Prawy stuka. Wymienia się podobno parami. Znalazłem SKF i ku nim bym się skłaniał. Coś czytałem, że LOBRO rewelacja ale sam nie wiem. Jak rewelacja to wezmę LOBRO - dla mnie to żaden problem, a na tym etapie przywiązań do konkretnych firm brak :)

INNE PYTANIA:
Czy wymieniać talerze sprężyn przednich kolumn MacPhersona?
Czy wymieniać wszystkie gumy sprężyn u góry i u dołu?
Czy pominąłem jakiś element który również należy uwzględnić?


Gorąco proszę o potwierdzenie czy "odrobiłem pracę domową" i dobrze zrozumiałem poszczególne aspekty dotyczące konkretnych podzespołów. Oraz przede wszystkim o wskazanie konkretnych części których powinienem użyć.

Wolę dopytać i skonsultować to na forum, niż dać się zrobić w trąbę w pierwszym lepszym warsztacie, dla których młody i niedoświadczony kierowca z pierwszym samochodem to "woda na młyn". Nie mówię, że tak jest wszędzie, ale wole dmuchać na zimne i chociaż trochę liznąć tematu.

Pozdrawiam i z góry b. dziękuję za okazałą pomoc i poświęcony czas.

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 04 maja 2017, 21:06

hej :)
czy możesz napisać czy już wymieniłeś?
i co ostatecznie było robione? których producentów wybrałeś?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 04 maja 2017, 22:10

Co do sprężyn to z zamiennikami może być różnie. Najlepiej to oryginaly wrzuc zdjęcie wlepki z bagaznika to chłopaki dobiora ci zawieszenie takie jakie powinno być. Przeguby jak masz okazje bierz lobro one szly na pierwszy montaż. Do tego nowe oslony tez LOBRO. Co do talerzy na mcpersonie. A tym modelu mcpersony nie występują. Inne poduszki amortyzatora bralbym lemfordera.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 maja 2017, 22:17

Kolega wojtek.rybus raczej nie odpisze, ponieważ założył konto 3 marca i to była jego pierwsza i ostatnia wizyta na tym forum :(.
Tak jak kolega pisze, sprężyny trzeba dobrać do konkretnego auta, ponieważ może się okazać, że będzie miało inną wysokość niż na początku. Wrzuć zdjęcie wlepki, a napiszę Ci jakie powinieneś mieć sprężyny.

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 04 maja 2017, 22:59

nie mam właśnie wlepki ani w bagażniku, ani w książce. ktoś to po prostu odkleił.
wg nr VIN jest ktoś w stanie odkodować wyposażenie w moim samochodzie?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 04 maja 2017, 23:11

Z poziomu ETKI nie ma dostępu do baz po numerze VIN. Ktoś musi odkodować i podać kody wyposażenia.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja