Witam.
Drodzy uyżtkownicy "Asnów" w październiku zeszłego roku stałem się szczęśliwym posiadaczem tego silnika a co za tym idzie także jego problemów... Zacznę od tego że zaraz po zakupie fis wywalał mi czerwoną kontrolkę ciśnienia oleju po sprawdzeniu manometrem diagnoza: czujnik ciśnienia oleju, po wymianie problem ustał więc nie wiele myśląc oddałem autko do przysłowiowego "spa" na wymianę filtrów, olejów itp.. po odebraniu auta (vag 0 błędów) wiadomo jak to "nowe" auto ciut "wincyj" koni troszkę się szalało.. w pewnym momencie stwierdziłem że autko ma strasznie słaby dół, sprawdziłem do 100 wyszło 10 sekund coś mi to nie pasowało zaprowadziłem do mechanika, poczytałem po forum dałem mechaniorowi znać że to mogą być katy no i klapy w kolektorze. Przed naprawą VCDS pokazał podjęliśmy walkę... Klapy rozwalone ( na 99% nie za mojej kadencji)- wymieniłem, katy przypchane bez tragedii ale błąd z wypadającymi zapłonami zniknął- auto wróciło do żywych. Błędy które pozostały z tego co pamiętam, to te związane z Fazami rozrządu i wiadomo wyskoczyły dwa nowe z sondami po wycięciu katów aaa i mechanior jeszcze wymienił olej, filtr w Tiptronicu. Musiałem jakoś do pracy jeździć więc stwierdziłem, że poczekam chwile z tymi fazatorami popytałem mechaników stwierdzili, że można z dwa tygodnie poczekać.. no niestety przez te dwa tygodnie padła mi skrzynia automatyczna, na polecenie mechanika zamówiłem używkę, przyjechała.. Mechanik wrzucił.. problem w tym że zapomniało się koledze uszczelnić.. w każdym razie wycieki były na tyle potężne, że trzeba było jeszcze raz ją ściągać. Odgruzowaliśmy garaż z kumplem ściągnęliśmy ją uszczelniliśmy oczywiście nowy olej, filtr wyjechałem w piątek wszystko ok, już nie cieknie, skrzynia biegi zmienia płynnie ( zobaczmy czy nowy olej jej nie zabije :D ), trzy dni jeździłem bez problemów aż do dzisiaj, jadąc do pracy zauważyłem że autko zaczęło łapać temp powyżej 90 stopni tak 90-94(spadało-rosło tak w kółko aa i stałem w korku) i olej miał wyższą temperaturę niż normalnie w pewnym momencie zapaliła się kontrolka od ciśnienia na fisie, nie ryzykowałem wezwałem lawetę i do mechanika, przed tym jeszcze sprawdziłem stan zbiornika z płynem ilość, kolor i stan oleju wszystko wyglądało normalnie na pierwszy rzut oka brak oznak uszkodzenia uszczelki pod głowicą/ami no i tak się zastanawiam teraz czy może to być pęknięty blok? Dodam, że zaobserwowałem nadmierne dymienie na biało wszyscy twierdzą, że trochę przesadzam i to normalne.. sam już nie wiem dodam że auto w sekwencji, na zimnym pali na strzała na ciepłym przez ten okres czasu raz się przywiesiło ale za 2 razem odpaliło sam już nie wiem... Płynu nie dolewam i nie zauważyłem aby go brakowało za to wlałem trochę oleju ostatnio( mało danych nie powiem po ilu km co i jak) słyszałem, że te silniki lubią olej... delikatnie mówiąc proszę was drodzy użytkownicy o pomoc auto jak narazie więcej stoi niż jeździ..
[ ASN 3.0 220 KM]Ciśnienie oleju, zmienne fazy rozrządu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
Okazało się, że cisnienie jest ok na 2000 obrotów 4 bary w każdym razie mechanik stwierdził, że jest dobre ale co z tą temperatura. Tu pytanie czy te silniki pracują w wyższych temperaturach i to normalne takie 95 stopni? nie chodzi tu o wskazania temperatur vagiem tylko na liczniku, tam zauważyłem wzrost. Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 508
- Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
- Imię: Jakyb
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Czerwin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
- Imię: Krzyszyof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Witam. Sprawdź VAGiem jaką ma temp. silnik jak wchodzą wentylatory. Może padł wskażnik. Ja regenerowałem wskaźniki w Żorach. Prawie rok chodzą bez problemu. Wymieniałem też czujnik temperatury bo pokazywał błędnie a swoją drogą głowice też zdzierałem ale to sprzedawca mnie wyrolawał. Pozdrawiam.
Fan AUDI!!!!
Witam.
Jest to silnik niespecjalnie udany pod względem konstrukcyjnym. Moc i moment fajny ale stopień skomplikowania podwyższa awaryjność tej jednostki.
1. Co do temperatury to z tego co pamiętam ale musiałbym poszukać odpowiedniego źródła to prawidłowa temperatura płynu chłodniczego to właśnie 95 stopni pomimo że wskaźnik pokazuje 90 jest to świadome oszustwo inżynierów audi - chodziło o spełnienie norm euro dlatego podwyższyli temp. płynu do 95 stopni.
2. Co do ciśnienia oleju to to że ma 4 bary bardzo ogólnikowo jest napisane. Pompa oleju ma zawór który przy 4 barach odcina wyższe ciśnienie. Jeżeli mechanik mierzył przy zimnym oleju to ciśnienie to prawie zawsze będzie 4 bary. Kwestia jak sytuacja się zmieni przy wzroście temperatury oleju. Prawidłowe sprawdzanie ciśnienia oleju powinno odbyć się na gorącym silniku. Temperatura oleju w momencie sprawdzania powinna wynosić 80 stopni a ciśnienia powinny kształtować się następująco: na wolnych obrotach czyli 700 obr/min ciśnienie musi wynosić MINIMUM 1,8 bara. Przy 2 tysiącach obrotów musi mieć MINIMUM 3 bary. Jeżeli mechanik nie rozgrzał porządnie oleju w silniku to zmień mechanika a najlepiej to zmień silnik tak jak ja
Pozdrawiam
Jest to silnik niespecjalnie udany pod względem konstrukcyjnym. Moc i moment fajny ale stopień skomplikowania podwyższa awaryjność tej jednostki.
1. Co do temperatury to z tego co pamiętam ale musiałbym poszukać odpowiedniego źródła to prawidłowa temperatura płynu chłodniczego to właśnie 95 stopni pomimo że wskaźnik pokazuje 90 jest to świadome oszustwo inżynierów audi - chodziło o spełnienie norm euro dlatego podwyższyli temp. płynu do 95 stopni.
2. Co do ciśnienia oleju to to że ma 4 bary bardzo ogólnikowo jest napisane. Pompa oleju ma zawór który przy 4 barach odcina wyższe ciśnienie. Jeżeli mechanik mierzył przy zimnym oleju to ciśnienie to prawie zawsze będzie 4 bary. Kwestia jak sytuacja się zmieni przy wzroście temperatury oleju. Prawidłowe sprawdzanie ciśnienia oleju powinno odbyć się na gorącym silniku. Temperatura oleju w momencie sprawdzania powinna wynosić 80 stopni a ciśnienia powinny kształtować się następująco: na wolnych obrotach czyli 700 obr/min ciśnienie musi wynosić MINIMUM 1,8 bara. Przy 2 tysiącach obrotów musi mieć MINIMUM 3 bary. Jeżeli mechanik nie rozgrzał porządnie oleju w silniku to zmień mechanika a najlepiej to zmień silnik tak jak ja
Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga