[ TIP+Q] Skrzynia Tip dziwne objawy
[ TIP+Q] Skrzynia Tip dziwne objawy
Witam Panowie, występuje taki problem, auto oczywiście zagrzane 90C, jadąc 30/40 pełen but, 3 bieg obroty rosną do 5tys.
! problem z przełączaniem na 4 i nagle dup na fisie wszystkie literki podświetlone, na skrzyni nie tylko ta która jest wbity bieg D. Autem zatrzymuje się na poboczu i nie idzie ruszyć. Po wyłączeniu i odczekaniu wszystko ok, ale próbując zaś z buta ruszyć widzę jak obroty rosną do 5tys i odpuszczam bo strach że coś strzeli. Panowie POMOCY. Dodam że rok temu wymieniałem na nowy konwerter + olej + filtr. Co teraz może być przyczyną?? 
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Dzięki Panowie za podpowiedzi, no skrzynia przejechała 500 km i padła całkiem. Po podłączeniu kompa błąd skrzyni biegów element cierny sprzęgło E jak dobrze pamiętam.
Znalazłem już na allegro warsztat, skrzynia + wymiana z olejami i filtrem, 6 miesięcy gwarancji, przebieg 60 tys.km cena 4300 Regeneracja sie cie opłaca, kompletna od A do Z 8 tys. SSopa. Jeszcze raz dzięki Pany za podpowiedzi.
Znalazłem już na allegro warsztat, skrzynia + wymiana z olejami i filtrem, 6 miesięcy gwarancji, przebieg 60 tys.km cena 4300 Regeneracja sie cie opłaca, kompletna od A do Z 8 tys. SSopa. Jeszcze raz dzięki Pany za podpowiedzi.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Wyjęta z kilkunastoletniego klekota......Arekbtm pisze:przebieg 60 tys.km
Cóż obyś nie powiedział tego w złą godzinę, bo już kilka osób wkładało używki zamiast remontować to co mieli i większość wyszła na tym jak Zabłocki na mydle.Arekbtm pisze:Regeneracja sie cie opłaca
Zapraszamy na Klub, forum Audi A8 - A8Team.PL
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Powiem tak, wiedziałeś co kupowałeś
. To nie jest Octavia czy Passat (bez urazy
), tylko auto klasy premium i naprawy też są premium
. Nie sztuką jest kupić, ale utrzymać auto w perfekcyjnym stanie
. W każdej chwili musisz być przygotowany na wtryski, rozrząd lub skrzynię. Każda z tych rzeczy kosztuje mniej więcej 8 tysięcy zł. Wadliwe też są klapy, ale ich koszt nie jest tak duży. W wersji poliftowej ryzyko jest trochę bardziej ograniczone. Tiptronic w naszych skrzyniach wytrzymuje sporo kilometrów, nawet bez wymiany oleju. Najczęściej pada konwerter, ale reszta skrzyni jest w dobrym stanie. Jeśli Twoja skrzynia padła całkowicie, to albo masz spoooory przebieg, o którym nie wiesz, albo ktoś ostro katował auto. Używkę zakładałbym, gdybym wiedział, że auto jeszcze tydzień temu jeździło i miało rzeczywiście 60 tysięcy km na liczniku. Nie zastanawia Cię gwarancja tylko na 6 miesięcy
. Przecież skrzynia ma niby tylko 60 tysięcy przebiegu. Warsztat będzie odliczał czas od wymiany, abyś do nich nie zadzwonił, że coś się z nią dzieje
.
Dobrze prawisz mat, wiem zdaję sobie z tego sprawę, że to klasa premium 
Mam 215tys. czy to jest prawdziwy przebieg hmmm... Ssopa powiedział, że te skrzynie tyle wytrzymują, 250 max 300 tys km. W tam tym roku wymieniałem aż 4 czujniki ciśnienia opon, wytrzymują 10 lat, albo 160-200 tys km, też 01.2016 wymieniałem konwerter (nowy) z olejem i filtrem, bo objawy wskazywały na zużycie (falowanie obrotów, trzepanie budą) dowiedziałem się od serwisu gdzie to robiłem ASB Palka że tyle wytrzymują 200 tys. Tak że to jest tylko moja taka dedukcja, że być może ten przebieg jest prawdziwy.
No ale tak jak piszesz Mat być może auto było katowane, być może ktoś nie wymieniał w ogóle tego oleju, co moja wymiana mogła tylko pogorszyć prace i wypłukać skrzynie.
No z tą gwarancją to śmiech, to samo miałem na ten konwerter po roku i 2 miech, szlak trafił skrzynie.
Powiedz mi co byś ty robił na swoim miejscu? Wiadomo decyzja będzie należała do mnie.
Mam 215tys. czy to jest prawdziwy przebieg hmmm... Ssopa powiedział, że te skrzynie tyle wytrzymują, 250 max 300 tys km. W tam tym roku wymieniałem aż 4 czujniki ciśnienia opon, wytrzymują 10 lat, albo 160-200 tys km, też 01.2016 wymieniałem konwerter (nowy) z olejem i filtrem, bo objawy wskazywały na zużycie (falowanie obrotów, trzepanie budą) dowiedziałem się od serwisu gdzie to robiłem ASB Palka że tyle wytrzymują 200 tys. Tak że to jest tylko moja taka dedukcja, że być może ten przebieg jest prawdziwy.
No ale tak jak piszesz Mat być może auto było katowane, być może ktoś nie wymieniał w ogóle tego oleju, co moja wymiana mogła tylko pogorszyć prace i wypłukać skrzynie.
No z tą gwarancją to śmiech, to samo miałem na ten konwerter po roku i 2 miech, szlak trafił skrzynie.
Powiedz mi co byś ty robił na swoim miejscu? Wiadomo decyzja będzie należała do mnie.
-
mat1324
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 15143
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W swojej A6 mam na liczniku 352 tysiące km i jest to jej oryginalny przebieg. Rocznie robię ok. 70 tysięcy km, więc na pewno nie bawiłbym się w używaną skrzynię, tylko od razu zrobiłbym pełny remont skrzyni. Wolę mieć 'nową' skrzynię z roczną gwarancją niż używaną z nieznaną historią. Moja A6 służy jako środek transportu we własnej firmie, więc muszę mieć 100% pewności, że będzie w stanie zajechać i wrócić do domu. Dlatego jeśli jest coś do wymiany, to jest wymieniane od razu i to bez żadnego oszczędzania. Dodam, że przy tym przebiegu w skrzyni wymieniałem tylko kilka razy olej. Nie musiałem nawet wymieniać konwertera, ale to już zasługa jazdy w trasie.
No przebieg spory, ja robię może max 15 tys. czytając twój awatar to nowsze Audi, magik powiedział, że te pierwsze tiptroniki miały wady.
Przestudiowałem kilka postów, znalazłem problem użytkownika Arona, objawy takie same jak ja, a jego uszkodzenie: "w Wandlerze (wcześniej pisałem to słowo źle jak zauważyłeś) są trzy mosiężne "bolce" - widziałem je, pokazywał), jeden z nich się starł na pył
- dlatego też w pierwszych dwóch dnia przed awarią skrzynia nie przerzucała z III na IV w odpowiedni sposób, jak opiłki zapchały zawór biegu IV to był jej kres."
Zobaczymy Mat, dzięki za pomoc i wysłuchanie mnie
Przestudiowałem kilka postów, znalazłem problem użytkownika Arona, objawy takie same jak ja, a jego uszkodzenie: "w Wandlerze (wcześniej pisałem to słowo źle jak zauważyłeś) są trzy mosiężne "bolce" - widziałem je, pokazywał), jeden z nich się starł na pył
- dlatego też w pierwszych dwóch dnia przed awarią skrzynia nie przerzucała z III na IV w odpowiedni sposób, jak opiłki zapchały zawór biegu IV to był jej kres."
Zobaczymy Mat, dzięki za pomoc i wysłuchanie mnie
Jest na Forum kolega którzy włożył ale na swoją rękę skrzynie używaną i zrobił 200 km i padła tak samo jak poprzednia. I co wtopa ? niestety tak. O tej firmie co piszesz to znam ich jest kilku również posiadaczy na forum co mają jeżdżą do dziś i są zadowoleni. Trochę loteria bo nie wiadomo co kto dostanie i jak ta skrzynia będzie chodzić plus jedynie jest taki, że dają na 6 miesięcy gwarancję nie wiadomo jednak jak oni do tego podchodzą w razie czego. Jeśli ktoś mało lata autem można ryzykować, jeśli natomiast ktoś robi duże przebiegi i chce auto zostawić Sobie na dłużej to lepiej wybrać remont i tyle. Każdy ma inne zdanie i będziemy się dzielić tutaj na dwa obozy kłótnia nie ma sensu.
project by dziii










