Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[APU 1.8 150 KM] Zła przepustnica-mechaniczna zamiast elektr

Silniki benzynowe
Cisek87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
Lokalizacja: Szczecin

[APU 1.8 150 KM] Zła przepustnica-mechaniczna zamiast elektr

Post autor: Cisek87 » 13 lut 2017, 16:16

Witam Wszystkich :)

Jak w temacie-a6 c5 99' silnik apu (przynajmniej z oznaczenia na bloku silnika i naklejce w bagażniku) zamontowany podobno z Passata(tak twierdził poprzedni właściciel).Na vag-com wyskoczył błąd przepustnicy-więc pomyślałem że wyczyszczę i zaadaptuje a tu zonk. Wszędzie na forach napisane że przepustnica powinna być elektroniczna a u mnie jest mechaniczna.Dla pewności podpytałem na forum i moje obawy się potwierdziły-pod maska przepustnica 058133063Q. :( Chyba ze ja nie potrafię odróżnić i jednak jest to elektroniczna
Moje pytania to:
-Jakim cudem to działa-silnik w miarę dobrze chodzi
-Czemu ktoś to tak zamontował-czy to nie straszna rzeźba żeby to współgrało?nie łatwiej było kupić elektroniczna przepustnice? wydaje mi się ze różnią się dość znacząco.Jakim cudem to podeszło pod APU
-Jak teraz zamontować prawidłowa przepustnice,elektroniczną??Domyślam się ze zwykle przekręcenie nic nie da bop przecież pedał gazu jest sterowany inaczej w każdym przypadku-linka bądź elektronika

Załączam zdjęcia może coś komuś dadzą :)

Za wszelakie odpowiedzi i propozycje z góry dziękuje :)
Pozdrawiam
Obrazek
Obrazek

Obrazek
Obrazek



edit:
dzisiaj ktoś mi zasugerował ze skoro do przepustnicy jest wpięta wtyczka to jest ona elektroniczna. Nie znam się całkowicie dlatego pytam-możne ktoś ogarnia te części i podpowie czy to jest właściwa przepustnica do tego silnika

kolczyk21002100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 08 gru 2015, 18:26
Lokalizacja: stargard szcz

Post autor: kolczyk21002100 » 13 lut 2017, 20:49

APU ma elektroniczną przepustnice, tak pokazuje etka, więc ktoś założył na linkę, zobacz czy nie wisi ci gdzieś jakaś wtyczka przy przepustnicy, ja tu widzę jakąś rzeźbę,

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 13 lut 2017, 21:28

kolczyk21002100 pisze:APU ma elektroniczną przepustnice, tak pokazuje etka, więc ktoś założył na linkę, zobacz czy nie wisi ci gdzieś jakaś wtyczka przy przepustnicy, ja tu widzę jakąś rzeźbę,
To oczywiste, że ktoś coś dłubał tam i pytanie czy ten silnik to na pewno APU??? jeżeli tak to musiał ten ktoś się nabawić z tą wymianą i do tego jeszcze linka do pedału.
Cisek87 pisze:Jak teraz zamontować prawidłowa przepustnice,elektroniczną??Domyślam się ze zwykle przekręcenie nic nie da bop przecież pedał gazu jest sterowany inaczej w każdym przypadku-linka bądź elektronika

Kolega dobrze Ci podpowiada sprawdź czy nie ma gdzieś wiszącej wtyczki, bo musi być elektryka do przepustnicy i pedału (wtyczki) to musisz sprawdzić.
I tak wymiana przepustnicy na elektryka do tego pedał z czujnikiem indukcyjnym i adaptacja wszystkiego, i powinno być ok jak w ori <okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)

Cisek87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Cisek87 » 14 lut 2017, 01:45

Panowie,zerknijcie na fotki-tam w przepustnice jest wpięta wtyczka,innej nie widziałem ale jutro jeszcze zerknę czy jakaś nie wisi :( Że komuś chciało się tak rzeźbić :| Jak wrzucam nr przepustnicy na tej stronce co podesłaliście to wyskakują właśnie silniki AEB i AJL czyli wychodzi na to że jednak mechaniczna.Czy po tych zdjęciach jesteście wstanie stwierdzić czy tak powinien wyglądać ten silnik? w necie nie wiele jest zdjęć.Z kolektora od przepustnicy wychodzi linka i chowa sie w grodzi po prawej stronie akumulatora,Czy to jest właśnie linka od pedału gazu?Czyli i kolektor od innego modelu silnika... <wnerw> Ech <zalamka> jutro dokładnie popatrzę czy nic tam nie wisi.Jakby co mogę wrzucić więcej fotek. Ale jestem wściekły <zalamka> Ciekawe czy inny jest kolektor i dlatego rzeźba z przepustnica czy cały silnik to np AEB a tylko głowica od APU :( Jest jakiś sposób żeby to sprawdzić?? I jakbym chciał zmieniać i doprowadzić go do APU to co z komputerem?

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 14 lut 2017, 22:34

Przepustnicę masz na linkę, dlaczego ktoś do APU zamontował taką? Pisałeś w innym temacie o przepływce która może nie być od Twojego modelu. Może być tak że ktoś zrobił przeszczep i masz kompa od AEB bo przepustnica i przepływka by na to wskazywały? Tylko po co się cofać? Masz czujnik przy IC? Może cała wiązka była zmieniana bo się np zjarała?

Cisek87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Cisek87 » 18 lut 2017, 12:45

Witam.
Teraz mnie uświadomiles ze faktycznie tak moze byc ze osprzet bedzie od AEB.Jak znajde chwilke to zerkne czy przy IC jest ta wtyczka.Jak sprawdzic kompa i sterownik czy jest od AEB czy APU? Silnik z tego co mowil poprzedni wlasciciel byl zmieniany ale ze to moje 1-sze AUDI to nie mialem pojecia zeby to sprawdzic i myslalem ze przezucili caly silnik a nie poskladali.wszystko wyglada ok,w miare jedzie a tu taki bubel.Piszcie Panowie co sprawdzac a ja bede to robil i opisywal co tam jest.Chcialbym furke doprowadzic do jak najlepszego stanu dlatego prosze o pomoc :)

Przepraszam za pisownie ale pisze z telefonu.

Pozdrawiam :)

[ Dodano: 2017-02-18, 12:45 ]
Witam :)

Dzisiaj zajrzałem pod maskę bo znalazłem chwilkę. Co do pytań to nie wisi żadna luźna wtyczka,przewód itp. Wszystko jest powpinane. do IC nie jest rownież podpięta żadna wtyczka chyba że ja nie nie wiem gdzie patrzeć ale starałem sie obejrzeć IC jak najdokładniej i niestety nic nie widziałem. Jeszcze tylko zobacze jaki jest komputer czy iod AEB czy APU. Tylko podpowiedzcie czy dobrze doczytałem i komp znajduję się pod nogami pasażera?? Czy coś jeszcze sprawdzić?? Chyba sprawa na chwilę obecna jest jasna-ktoś złożył silnik z AEB i APU...czytałem że są zamienne i dobrze ze soba współgrają ale APU jest troche nowocześniejszy a skoro pod maską taki powinien być to taki bym chciał żeby tam siedział. Zastanawiam sie czy doprowadzenie go do tego stanu jest wgl opłacalne skoro auto dobrze w miarę chodzi a podobno kazdy 1.8t jest silnikiem dobrym. I tu włąśnie wychodzi najważniejszy aspekt a mianowicie sprawa dobierania części zamiennych :(A chciałbym już zacząć wszystko powoli wymieniać i kompletować żeby auto było w jak najlepszym stanie. A podam jeszcze nr błędów z VAG-a . Szczeście udało mi się trafić i kupić dobry rozrząd <rotfl>

Błędy:
18010
16486
16502
01165
Pozdrawiam :]

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 18 lut 2017, 13:32

Sterownik jest w skrzynce w podszybiu od strony kierowcy. Błędy czytane to od razu można było sprawdzić jaki motronik tam siedzi, dla ANB to np 4B0 906 018 K. To jak jedzie to może być poczucie względne. Przepływka delikatnie może zawyżać i już będzie jechał lepiej niż seria. MAP sensor w 1.8T jest na wierzchu i widać go po otwarciu maski. Jak masz kabel to zrób logi, od razu dowiesz się jaki sterownik tam siedzi.

Cisek87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Cisek87 » 19 lut 2017, 09:52

Witam :)

Kabelek pożyczony ale już zamówiony własny więc będę mógł porobić wszystkie niezbędne testy. Sterownik o nr 4B0 907 557 B a więc AEB:( Czyli zrobili całkowity przeszczep z passata łącznie z wiązką,potencjometrem gazu i kompem...a po APU została głowica i blok albo tylko jedno z nich. Sensu chyba nie ma przywracać silnika do APU (znalazłem temat że multum rzeczy jest potrzebne) a zrobić coś z tym AEB który teraz tam jest :( ale pytanie czy ten silnik AEB też jest w miarę dobry? czy do APU nie ma nawet podjazdu? Rozumiem że teraz wszystkie sprzęty jak przepływka/przepustnica itp kupować do AEB? Niedługo będę miał kabelek to porobie te logi. Auto na jałowym czasem rzuca obrotami-spadają do 300 żeby wskoczyć na 2tyś i się normują. Nie zawsze tak jest ale jednak. Po błędach wychodzi ze pzepływka,przepustnica(ale może tylko trzeba zrobić adaptację-będę wiedział jak przyjdzie kabel). czujnik temp.wody

Dziękuję za odpowiedzi i Pozdrawiam :)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 19 lut 2017, 17:17

AEB jest trochę gorszy do diagnostyki, chiptunigu też mało kto teraz to robi bo nie idzie po kablu, a jak robi to cena większa. Jak zdrowe motory to pewnie nie ma różnicy w dynamice jazdy między nim a APU/ANB. Ze względu na brak elektronicznej przepustnicy dołożenie tempomatu jest bardziej problematyczne. Jedyny teoretyczny plus to szersze kanały dolotowe w głowicy no ale Ty masz głowice z ANB więc odpada.
Inna sprawa że nie mogę sobie tego wyobrazić co było zrobione w auto że ktoś się podjął wymiany na AEB, przecież to nie pasuje do zepsucia czegokolwiek. Na szybkiego inna wiązka, przepustnica, intercooler, przepływomierz, możliwe że sterownik ABSu i immo, nie wiem co jeszcze.

Cisek87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Cisek87 » 20 lut 2017, 02:30

Auto nie było uderzone,przynajmniej nie mocno <rotfl> , z tego co obejrzał je mechanik nie na tyle żeby szlag trafił silnik ale mogę się mylić,zależy jak dostał.Bardziej prawdopodobne że zajeździli silnik ponieważ widać było że o auto nikt nie dbał a miało 3 właścicieli na wsi(nie ujmując mieszkańcom wsi-ale nie zawsze dba się tam o samochód w należytym stopniu) i pewnie dopadli passata i zrobili całkowity przeszczep bo tak im było najwygodniej. Teraz nie wiem jak podejść do tematu,jak wymieniać części-w dodatku piszesz że cięższy w diagnostyce co już dodatkowo mnie dołuje :( tuning na razie nie wchodzi w grę - przede wszystkim auto ma być sprawne i w jak najlepszym stanie ale sprawa się skomplikowała i nie wiem jak się za to zabrać. Jakieś sugestie,podpowiedzi co najpierw zrobić,od czego zacząć żeby to wszystko działało i miało ręce i nogi a autko jeździło jak powinno? Czy w takim przypadku lepiej może pozbierać graty i przywrócić APU? Już nie za bardzo wiem co robić. Jakie będzie najlepsze rozwiązanie w tej sytuacji?

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 20 lut 2017, 08:49

Cisek87 pisze:Czy w takim przypadku lepiej może pozbierać graty i przywrócić APU? Już nie za bardzo wiem co robić. Jakie będzie najlepsze rozwiązanie w tej sytuacji?
Ja bym po kompletował wszystko tak jak być powinno w ori i zmontować to, a resztę gratów sprzedać. Na szrocie na pewno znajdziesz auto z takim motorem i ogarniesz temat. <okok> Nawet potem będziesz miał łatwiej w sprzedaży samochodu, bo co w całości ori to lepiej. <lol>
Oczywiście zrobisz jak będziesz uważał, to tylko moja sugestia. <okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)

Cisek87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Cisek87 » 20 lut 2017, 16:35

Dobra czyli wstępnie przywracam auto do APU :)

Spójrzcie Panowie co znalazłem i zerknijcie czy to wszystko co potrzeba czy coś jeszcze:

Pedal gazu wraz z cala szuflada na pedaly

przepustnica

Mapsensor

MAF

Lambda

Kompletna wiazka

Sterownik

Czujnik temp

IMMO

N112 & N249

Miska olej z sensorem

Przekaznik silnika

Czy coś jeszcze??? a kolektor ssący ?? taki bez otworu na linkę??

Damolka89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 14 kwie 2016, 18:13
Lokalizacja: Łomża

Post autor: Damolka89 » 20 lut 2017, 19:42

Tak, wszystko co piszesz plus głowica od APU, bo ta którą masz to nie podejdzie do niej osprzęt.
Wspólny element tych motorów to tylko sam słupek.
Poszukaj na forach vw tam jest dużo na ten temat i masz dokładnie opisane różnice między tymi oznaczeniami silnika <okok>
https://forum.vw-passat.pl/threads/3709 ... a-1-8t-APU <okok>
Jak samochód, to tylko Audi;)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 20 lut 2017, 19:59

Damolka89, w tamtym temacie jest to co zostało tutaj powiedziane, a nawet mniej. Jak kupiłeś AEB i zdrowy to po co kombinować? Kupka kasy i czasu w imię czego? Kasę w przywrócenie do APU można włożyć w zwiększenie mocy tego co siedzi pod maską.

Cisek87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 14 paź 2016, 16:41
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Cisek87 » 21 lut 2017, 09:22

Właśnie cały czas biję się z myślami,,wracać do APU czy robić to co siedzi.Za powrotem przemawia fakt ze elektronicznie jest to nowsza jednostka i właśnie możliwości diagnostyczne czy nawet ewentualnego podnoszenia mocy są większe no i najważniejsza kwestia części zamienne...że nie muszę się zastanawiać jaką część kupić bo wiem że ma być do APU choć jeżeli tu jest głównie AEB to jeżeli części które bym brał pod jednostkę z tym oznaczeniem będą pasować to też problem się trochę rozwiązuje. Zobaczę czy uda mi poprawić to co mam to wtedy może zostanie to co jest pod maską. przy powrocie do APU miałbym wszystko ujednolicone bo na chwilę obecną nie wiem co zostało z APU a co jest z AEB. Jutro będę już miał kabelek do diagnozy to zobaczymy co się uda zrobić z tym AEB ale jeżeli bedę napotykać co chwilę jakieś trudności to wtedy wracam do APU (myślę że pomijając aspekty finansowe jest to poprostu najprostsze rozwiązanie). Oczywiście będę pisał co się dzieję z autem i do jakich wniosków doszedłem a i pewnie będę miał podczas napraw jakieś pytania do Was. :)

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga