Od bardzo niedawna jestem (jeszcze) szczęśliwym posiadaczem A6 Avant C6 4.2 (wersja BAT), 2005 rok, automat, quattro. Przebieg 230 tys.
Poczytałem trochę forum, poszukałem różnych informacji, możliwości rozbudowy, zmian i różnych takich. Sporo tego jest ale juz powoli zaczynam działać. A auto jeszcze nie zarejestrowane

Zamówiłem już moduł Bluetooth (4E0862335) i szukam AMI w sensownej cenie bo mam tylko zwykłą zmieniarkę. MMI jest 2G High z tego co rozumiem z forum. Nawigację zaktualizowałem do map 2015 - nowszych nie znalazłem. Soft w MMI to 5570, więc też chyba nowszego nie ma. Prawda to?
Dzięki forum wiem już też jak naprawić FIS bo działa dopiero jak jest ciepły. Części już zamówione. Dziękuję

Jak tylko zarejestruję i ubezpieczę auto to stawiam do mechanika na grubszy, pozakupowy serwis. I tutaj chciałbym Szanowne Grono prosić o poradę. Najważniejsza dotyczy wymiany rozrządu. Poczytałem i podobno napinacze i prowadnice w tym silniku nie należą do długowiecznych i należy je wymieniać a z kolei sam łańcuch podobno (wg. ASO) nie podlega wymianie, chyba że już grzechocze a wtedy i tak pewnie to napinacze... Niemniej jednak proszę o Wasze zdanie - wymieniać całość czy nie wymieniać? W sumie jak go otwierać do wymiany napinaczy/prowadnic to może lepiej od razu i łańcuchy wymienić... Jeśli wymieniać to kupować oryginały czy zamiennik (np. FEBI ) też będzie ok?
Jeszcze nie znam historii serwisowej auta (pewnie dzisiaj się dowiem), więc nie wiem co było robione w ASO a co nie. Poniżej mam listę rzeczy, które warto po zakupie zrobić. Czy możecie zerknąć i dodać swoje pięć groszy?
1. wymiana oleju w silniku + filtry: powietrza, klimatyzacji, paliwa, oleju, pyłków - jaki olej najlepiej do tego silnika? Nie chcę oszczędzać - chcę dobrze o niego dbać.
2. sprawdzić w jakim stanie jest płyn hamulcowy
3. czy płyn chłodniczy jest do niskich temperatur - ewentualnie wymienić
4. spradzić pasek i rolki osprzętu
5. wymienić olej w skrzyni biegów
6. wymienić olej w mostach
7. sprawdzić świece zapłonowe i cewki - komputer błędu nie pokazuje (jeszcze?) ale jak się silnik rozgrzeje to na biegu jałowym (lub P) obroty leciutko falują i silnik delikatnie drży
8. sprawdzic i zczytac ewentualne błędy komputera - to było robione przed zakupem i jest w porządku. Pewnie i tak będzie robione jeszcze raz, 'przy okazji'
9 No i kwestia najdroższa - jeśli nie był serwisowany rozrząd to czy go robić jeśli nie hałasuje?
Czy wedle Waszej wiedzy powinienem na coś jeszcze zwrócić uwagę?