[A6 C5] 1.8TQ APU 150km czy oplaca sie robic program
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
[A6 C5] 1.8TQ APU 150km czy oplaca sie robic program
Czesc,
Pytalem u tunerow o stage 1 na max 200km osobiscie 180 bu starczylo. Slyszalem i czytalem glownie o awt ze poprawia sie spalanie bo masa ta sama ale koni i momentu wiecej. Wszyscy o APU mowia ze konie moment tak ale spalania nie uda sie zmniejszyc bo to stary komputer... To prawda? W aucie zero bledow gazu pali duuuzo teraz zima 19-20l na setke bp dawno nie testowalem ale jak zapali sie rezerwa to sprawdze. Latem gazu pali 17-18l na sto km. Wiem co kupic by program zrobic ale czy jest sens jak palic ma tyle samo lub mniej. Gaz ledwo dotykam zazwyczaj do tuch 2,5tys. Moze to spalanie jest wynikiem jakiejs usterki w aucie typu dolot, olej woda sonda lub cos innego. Ale bledow nie ma, logi zrobie na dniach to bedzie cos wiadomo. Gazownicy bylem w kolomaks i nagaz w lodzi. Oboje regulowali ale spalanie nadal takie samo. Komputer pokazuje srednie w gtanicy 14-15l. Ktos moze przerabial podobny problem. Dodam ze jak próbowałem jezdzic do 4tys to pali wiecej 40l gazu starcza wtedy na jakies 170km do 3 tys tak smo okolo 180km robie dla tego im nizej tym mniej pali...
Pytalem u tunerow o stage 1 na max 200km osobiscie 180 bu starczylo. Slyszalem i czytalem glownie o awt ze poprawia sie spalanie bo masa ta sama ale koni i momentu wiecej. Wszyscy o APU mowia ze konie moment tak ale spalania nie uda sie zmniejszyc bo to stary komputer... To prawda? W aucie zero bledow gazu pali duuuzo teraz zima 19-20l na setke bp dawno nie testowalem ale jak zapali sie rezerwa to sprawdze. Latem gazu pali 17-18l na sto km. Wiem co kupic by program zrobic ale czy jest sens jak palic ma tyle samo lub mniej. Gaz ledwo dotykam zazwyczaj do tuch 2,5tys. Moze to spalanie jest wynikiem jakiejs usterki w aucie typu dolot, olej woda sonda lub cos innego. Ale bledow nie ma, logi zrobie na dniach to bedzie cos wiadomo. Gazownicy bylem w kolomaks i nagaz w lodzi. Oboje regulowali ale spalanie nadal takie samo. Komputer pokazuje srednie w gtanicy 14-15l. Ktos moze przerabial podobny problem. Dodam ze jak próbowałem jezdzic do 4tys to pali wiecej 40l gazu starcza wtedy na jakies 170km do 3 tys tak smo okolo 180km robie dla tego im nizej tym mniej pali...
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
No dobra to juz wiem ze pali jak smok... Ale dla czego i jak to zdiagnozowac o ile sonde jedna wymienie ta za katem bo czasami no raz na 3 - 4 miesiace pokaze mi blad tymczasowy grzalki o ile pamietam. Odmy drozne olej ok. Moze kondycja silnika juz nie ta i np trze na panewkach nie wiem podobno im bardziej wyeksploatowany silnik tym wiecej pali bo duze opory ma. Zaciski nowe lozyska raczej ok bo kolo spokojnie sie obraca jedna reka.
To APU jest tym starym komputerem czy tylko tak mowia. Rozumiem ze awt ma wiecej czujnikow ale czy to pomaga w spalaniu i osiagach?
Kasy szkoda na kupowanie przeplywki pompy i innych klamotow na podmianke i testy. Logi zrobie tylko jak bu mogl ktos przypomniec strone gdzie je wkleić by udostepnic i pamietam byl program co przeksztalcal je na ladniejsza forme dla oka.
To APU jest tym starym komputerem czy tylko tak mowia. Rozumiem ze awt ma wiecej czujnikow ale czy to pomaga w spalaniu i osiagach?
Kasy szkoda na kupowanie przeplywki pompy i innych klamotow na podmianke i testy. Logi zrobie tylko jak bu mogl ktos przypomniec strone gdzie je wkleić by udostepnic i pamietam byl program co przeksztalcal je na ladniejsza forme dla oka.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Gaz mam 3 lata i gazu pali wlasnie te 20l na setke... Listwe wtryskowa do bp czy o jaka Ci chodzi jakies bledy miales lub vos odczules jakis spadek mocy itp. Parownik gazownicy mowia ze jest ok wszystkie regulacje dzialaja i wykresiki nie wiem jal to nazwac jest ok
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 459
- Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
- Imię: Piotr
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 ALG 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Chodzi mi o listwę gazową - te śmieszne zaworki. Mogą być wyrobione i przepuszczają gaz. U mnie niby pracował ok, braku mocy nie odczuwałem, ale spalanie było za wysokie. Po wymianie na nowe spalanie LPG mocno spadło. U Ciebie jest tylko jedna listwa. Koszt nowej jest niewiele wyższy niż regenerowanie starej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Jeśli chodzi o komputer to AWT ma taki sam komputer jak APU, istotna różnica jest w sondzie(szerokopasmowa w AWT) i w posiadaniu przez AWT innego napinacza łańcucha między wałkami. Samym chipem nie zejdzie ze spalaniem jeśli się tej mocy używa, nawet pewnie pociągnie więcej. Jeśli będzie mniejsze spalanie to wyniknie ono ze stylu jazdy i tym że silnik będzie lepiej sobie radził z osiągnięciem zadanej prędkości. Co do wysokiego spalania to trzeba było by logi porobić. Tuner nie powinien brać się za niesprawny silnik a coś mu dolega patrząc na spalanie.
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
A poda mi ktos te dwie steonki do kknwertowania i wrzucnia logów? W obote sie wybiore na pomiary.
[ Dodano: 2017-01-28, 14:35 ]
logi zrobione
Statycznie:
Grupy 003, 020: http://vaglog.pl/log-003_020_ymch0Zo.html
Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_IU5tJ.html
Grupy 002, 033: http://vaglog.pl/log-002_033_Zn4G5E0.html
Dynamicznie:
Grupy 003, 020: http://vaglog.pl/log-003_020_HxLijSI.html
Grupy 002, 033: http://vaglog.pl/log-002_033_1e81RwB.html
Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_ijeld.html
[ Dodano: 2017-01-28, 14:35 ]
logi zrobione
Statycznie:
Grupy 003, 020: http://vaglog.pl/log-003_020_ymch0Zo.html
Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_IU5tJ.html
Grupy 002, 033: http://vaglog.pl/log-002_033_Zn4G5E0.html
Dynamicznie:
Grupy 003, 020: http://vaglog.pl/log-003_020_HxLijSI.html
Grupy 002, 033: http://vaglog.pl/log-002_033_1e81RwB.html
Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_ijeld.html
Ostatnio zmieniony 29 sty 2017, 12:13 przez zarzyk, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a
- zarzyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 892
- Rejestracja: 04 mar 2012, 11:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T APU 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Już podaję nie ten plik dodałem.
Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_ijeld.html
tamtego posta zaraz edytuje
Kiedyś ktoś mi podawał jak to się liczy, to była chyba masa powietrza przy 5500 obrotów podzielona przez jakąś wartość dobrze mi się kojarzy?
Czy jest możliwe żeby przepływka zawyżała? w salonie audi powiedzieli mi, że tym autem kiedyś wożony był premier holandii bo sprowadzałem auto z z holandii. Możliwe że oni coś zrobili by było żwawsze.
Grupy 115, 118: http://vaglog.pl/log-115_118_ijeld.html
tamtego posta zaraz edytuje
Kiedyś ktoś mi podawał jak to się liczy, to była chyba masa powietrza przy 5500 obrotów podzielona przez jakąś wartość dobrze mi się kojarzy?
Czy jest możliwe żeby przepływka zawyżała? w salonie audi powiedzieli mi, że tym autem kiedyś wożony był premier holandii bo sprowadzałem auto z z holandii. Możliwe że oni coś zrobili by było żwawsze.
Nie bój się eksperymentów. Amatorzy zbudowali Arkę Noego a fachowcy Tytanic-a