Koledzy mam problem i szukam rozwiązania już jakiś czas - niestety bezskutecznie.
Moja A6 jest z 2008 roku.
W silniku gdy jest już ciepły pojawia się dziura w turbo. Silnik raz ciągnie raz nie ciągnie od pierwszego biegu. Objaw jest taki że na jedynce rusza dobrze do około 2 tyś obrotów a później jest odczuwalny wyraźny spadek mocy.
Bieg drugi i staram się wkręcić na na 2400 obr, silnik rozpędza się bez rewelacji i przy 2300-2400 następuje szarpnięcie i wtedy wyraźnie idzie. Ewidentnie widać że dopiero wtedy zaczyna pracować turbo.
Nie jest to zasada. Czasami idzie dobrze od początku obrotów, ale gdy tylko jest już dobrze zagrzany cięgnie w różnych partiach obrotów.
EGR wymieniony na fabrycznie nowy, przy okazji wyczyszczone dokładnie klapy i nadal ten sam motyw.
Gdzie jeszcze szukać problemu?
[ Dodano: 2016-11-11, 13:35 ]
Nie ma odpowiedzi, to może coś dopiszę być może jak rozwiążę problem to będzie to dla kogoś jakaś wskazówka.
Samochód zachowuje się nieliniowo podczas rozpędzania.
Jak już pisałem na 1 biegu raz rozpędza się dobrze ale w pewnym momencie (około 2000-2200 obr) straci połowę mocy, tak jakby go coś nagle zamuliło. Innym razem ciągnie od początku słabo.
Wiem że to silnik 2.0 i nie będzie chodził jak 3-litrowa wersja, ale jak w końcu dostaje mocy bo coś się tam odblokowuje - to wiem że wtedy działa prawidłowo i tak powinien chodzić.
Bieg 2-gi idzie bez rewelacji natomiast przy (około 2000-2400 obr) dostaje wyraźnie mocy i czuć tak jakby doładowanie ruszyło.
Byłem u mechanika i sprawdzał turbinę (oględziny bez demontażu) - stwierdził że pracuje prawidłowo. Trochę mnie to nie przekonuje takie sprawdzanie i zakładam że będę musiał ją wymienić.
Na biegach wyższych nie ma takiego zjawiska ale wyjątkowo na 4 biegu pojawia się szarpanie.
Pojawia się (około 1600 -1700obr) jeżeli jadę delikatnie i ledwo naciskam gaz.
Jeżeli mogę coś napisać w kwestii tego co odczuwa się po stronie kierowcy, to tak jakby coś się otwierało i domykało i nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.
- Pompa paliwa?
- Przepustnica?
- Sprężarka?
Przy samochodzie nie było nic grzebane od strony softu, więc to wykluczam.
Czytałem w innych wątkach że koledzy mieli problem z przepustnicą. Jednak nie jestem biegły w temacie i nie wiem jak ją zdiagnozować?
Jeżeli to nie pomoże, będę wymieniał całą sprężarkę.
[ BRE 2.0 140 KM] Turbina zaczyna pracować czasami od 2,4 ty
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
WitamDoctorQ pisze:Objaw jest taki że na jedynce rusza dobrze do około 2 tyś obrotów a później jest odczuwalny wyraźny spadek mocy.
Efekt "krótkiej" jedynki w 2.0TDI (zwłaszcza w silnikach PD) niestety został spowodowany celowo przez koncern audi - jest to taki ogranicznik momentu w celu oszczędności koła dwumasowego. Auta z początku produkcji 2004-2006 nie miały takiego ogranicznika więc koncern zafundował im nawet specjalną akcję serwisową (mam nawet gdzieś jej nr).
Podejrzewam także że te późne włączanie turbo 2400obr na pozostałych biegach to inna nie związana z "tym ogranicznikiem" awaria (ale bardzo mało prawdopodobne że to uszkodzone jest turbo).
Zanim zaczniesz inwestować w wymianę różnych podzespołów zrób autu logi dynamiczne.