Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BRE 2.0 140 KM] Turbina zaczyna pracować czasami od 2,4 ty

Silniki wysokoprężne
DoctorQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 lip 2015, 16:10
Lokalizacja: Lublin

[ BRE 2.0 140 KM] Turbina zaczyna pracować czasami od 2,4 ty

Post autor: DoctorQ » 11 lis 2016, 13:35

Koledzy mam problem i szukam rozwiązania już jakiś czas - niestety bezskutecznie.
Moja A6 jest z 2008 roku.

W silniku gdy jest już ciepły pojawia się dziura w turbo. Silnik raz ciągnie raz nie ciągnie od pierwszego biegu. Objaw jest taki że na jedynce rusza dobrze do około 2 tyś obrotów a później jest odczuwalny wyraźny spadek mocy.

Bieg drugi i staram się wkręcić na na 2400 obr, silnik rozpędza się bez rewelacji i przy 2300-2400 następuje szarpnięcie i wtedy wyraźnie idzie. Ewidentnie widać że dopiero wtedy zaczyna pracować turbo.

Nie jest to zasada. Czasami idzie dobrze od początku obrotów, ale gdy tylko jest już dobrze zagrzany cięgnie w różnych partiach obrotów.

EGR wymieniony na fabrycznie nowy, przy okazji wyczyszczone dokładnie klapy i nadal ten sam motyw.

Gdzie jeszcze szukać problemu?

[ Dodano: 2016-11-11, 13:35 ]
Nie ma odpowiedzi, to może coś dopiszę być może jak rozwiążę problem to będzie to dla kogoś jakaś wskazówka.

Samochód zachowuje się nieliniowo podczas rozpędzania.
Jak już pisałem na 1 biegu raz rozpędza się dobrze ale w pewnym momencie (około 2000-2200 obr) straci połowę mocy, tak jakby go coś nagle zamuliło. Innym razem ciągnie od początku słabo.
Wiem że to silnik 2.0 i nie będzie chodził jak 3-litrowa wersja, ale jak w końcu dostaje mocy bo coś się tam odblokowuje - to wiem że wtedy działa prawidłowo i tak powinien chodzić.

Bieg 2-gi idzie bez rewelacji natomiast przy (około 2000-2400 obr) dostaje wyraźnie mocy i czuć tak jakby doładowanie ruszyło.
Byłem u mechanika i sprawdzał turbinę (oględziny bez demontażu) - stwierdził że pracuje prawidłowo. Trochę mnie to nie przekonuje takie sprawdzanie i zakładam że będę musiał ją wymienić.

Na biegach wyższych nie ma takiego zjawiska ale wyjątkowo na 4 biegu pojawia się szarpanie.
Pojawia się (około 1600 -1700obr) jeżeli jadę delikatnie i ledwo naciskam gaz.

Jeżeli mogę coś napisać w kwestii tego co odczuwa się po stronie kierowcy, to tak jakby coś się otwierało i domykało i nie mam pojęcia gdzie szukać przyczyny.

- Pompa paliwa?
- Przepustnica?
- Sprężarka?

Przy samochodzie nie było nic grzebane od strony softu, więc to wykluczam.

Czytałem w innych wątkach że koledzy mieli problem z przepustnicą. Jednak nie jestem biegły w temacie i nie wiem jak ją zdiagnozować?

Jeżeli to nie pomoże, będę wymieniał całą sprężarkę.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 13 lis 2016, 07:39

DoctorQ pisze:Objaw jest taki że na jedynce rusza dobrze do około 2 tyś obrotów a później jest odczuwalny wyraźny spadek mocy.
Witam
Efekt "krótkiej" jedynki w 2.0TDI (zwłaszcza w silnikach PD) niestety został spowodowany celowo przez koncern audi - jest to taki ogranicznik momentu w celu oszczędności koła dwumasowego. Auta z początku produkcji 2004-2006 nie miały takiego ogranicznika więc koncern zafundował im nawet specjalną akcję serwisową (mam nawet gdzieś jej nr).
Podejrzewam także że te późne włączanie turbo 2400obr na pozostałych biegach to inna nie związana z "tym ogranicznikiem" awaria (ale bardzo mało prawdopodobne że to uszkodzone jest turbo).
Zanim zaczniesz inwestować w wymianę różnych podzespołów zrób autu logi dynamiczne.

DoctorQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 lip 2015, 16:10
Lokalizacja: Lublin

Post autor: DoctorQ » 13 lis 2016, 08:06

Bart, orientujesz się gdzie możne je zrobić w okolicach Lublina?
Czy do wykonania logów dynamicznych potrzebna jest hamownia?

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 13 lis 2016, 15:54

Wystarczy interfejs i komputer plus jakiś kolega...
Najpierw poczytaj "z czym to się je".

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja