Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

2,0 170km 2011r świece żarowe

Silniki wysokoprężne
jarecki01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 03 wrz 2011, 21:18
Imię: Jarek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ljungby

2,0 170km 2011r świece żarowe

Post autor: jarecki01 » 25 paź 2016, 19:08

Witam,gdzie znajduje się bezpiecznik świec żarowych,bo podczas próby kabelkiem na wszystkich czterech brak iskierki?

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 25 paź 2016, 19:56

jarecki01 pisze: podczas próby kabelkiem na wszystkich czterech brak iskierki?
Jakiej iskierki ??? <lol> <mysli>
AUDI - Przewaga dzięki technice

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 26 paź 2016, 07:22

jarecki01 pisze:podczas próby kabelkiem na wszystkich czterech brak iskierki?
Kolego to już nie ta epoka. Świece żarowe w Twoim aucie są na napięcie 4,4V czy 5V. Sterowanie podgrzewem świec odbywa się ze sterownika, a nie przekaźnikiem grzania świec zabezpieczonym dużym bezpiecznikiem. Każda ze świec ma swój obwód który jest kontrolowany przez ECU - jeżeli któraś jest uszkodzona to powinien się chyba zapalić nawet CHECK (tak mam w oplu astrze żony - ostatnio przerabiałem tam temat), a podłączenie komputera wskaże która jest uszkodzona.
Sprawdzenie takiej świecy kabelkiem od akumulatora zazwyczaj może skończyć się jej uszkodzeniem - spróbuj podłączyć żarówkę 12V do sieci 230V.
Kolega w A3 1.9TDI z 2009 roku zrobił to samo - na szczęście szybko sprawdzał i uszkodził tylko 1 świecę.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 26 paź 2016, 09:01

Kompem sprawdzisz tylko czy jest sprawna elektrycznie ale nie sprawdzisz jej efektywności. U mnie było tak, po odpaleniu auta przy niskich temperaturach było sporo dymu plus nie równa praca przez parę sekund. Wykręciłem wszystkie świece żarowe i okazało się że 4 w ogóle nie nadają się do powtórnego montażu, były ukruszone i ponadpalane....a komputer błędu nie pokazał. Wymieniłem komplet i spokój. A co do wyświetlenia błędu na fisie, u mnie wcześniej jak spaliła się świeca, nic nie pokazało....

jarecki01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 89
Rejestracja: 03 wrz 2011, 21:18
Imię: Jarek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ljungby

Post autor: jarecki01 » 26 paź 2016, 18:26

W sumie to sorry za ten post,już go chciałem usunąć ale widzę że temat trochę się rozwinął.W sumie napisałem głupotę z bezpiecznikiem bo przecież dotykałem plusem do świecy bezpośrednio z aku .Ale sprawdzając cieniutkim kabelkiem mogłem spalić wszystkie 4 świece?
Chodzi mi że zaczął coraz ciężej odpalać.Latem palił za pół obrotu teraz przy plus 5 kręci 5 sek. i temu szukam rozwiązania.
Świeczki wymienione,znowu pali z kopyta czyli dobra decyzja była. ;) ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja