Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.5TDI] ÂŚLIZGA MI SIę SKRZYNIA, CZY MI SIE WYDAJE ??

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Fubusu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 mar 2009, 20:09
Lokalizacja: Busko-Zdrój

[A6 C5 2.5TDI] ÂŚLIZGA MI SIę SKRZYNIA, CZY MI SIE WYDAJE ??

Post autor: Fubusu » 22 mar 2009, 22:28

Witam
Jestem świeżo upieczonym posiadaczem A6 C5 2.5 TDI z TipTronikiem.
Auto kupilem z lekko uszkodzonym przodem, pękniety zdezak i lekko skrzywione chłodnice, nic wielkiego. Niestety przy wymianie chłodnic, tymi rurkami ktore łączą chłodnice ze skrzynią wyciekło mi troche oleju z automatycznej skrzyni biegów.
Ile oleju wyciekło, to trudno stwierdzić, ale sądze ze gdzies około 1 max 1,5 litra.
Auto po złożeniu do kupy i pierwszym odpaleniu na samym poczatku jezdził OK, zmieniało biego jak trzeba, ale to dosłownie przez jakies 2 kilometry. Po tym dystansie zaczeło troche ciągnąć i się slizgać, znaczy sie bardziej wyć niż jechać. Postanowilem wiec nie ryzykować i pojechalem do domu. Najgożej było gdy wieżdrzałęm na posesje i cofałem tyłem. Musiałem cofnąc kawałek i wtedy faktycznie silnik wkrecał sie na 2 - 2,5 tysiaca obrotow a auto praktycznie stałio w miejscu. nie meczylem go tak długo, dosłownie jakąś minute i przejechałem jakies 10 metrów.

Po całej tej historji dokupilem 2 litry oleju i dolałem dokładnie w taki sam sposób w jaki olej wyciekł, czyli wszczyknolem te dwa litry oleju przez te rurki ktore łączą chłodnice ze skrzynią.
Efekt był taki że wszystko zaczeło normalnie działać, czyli skrzynia pięknie i płynnie przełączła biegi, to znaczy tak mi sie wydawało, bo teraz to już nie jestem niczego pewien.
Jest to mój pierwszy automat, i tak naprawde to niewiem do końca jak powinien on prawidłowo działać, a niestety wydaje mi się ze skrzynia nie działa prawidłow a efekt jest taki jak by slizgało sie sprzegło na niskich biegach.

Jest tak, gdy ruszam z pozycji D i ze startu puszczm hamulec, to auto zaczyna sie toczyc, wcisne pedał gazu do np takiej wartości ze silnik wkreci sie na 2 tys/obrotów i auto zaczyna przyspieszać, ale raczej mółowato a obroty stoją cały czas na 2tys/obr., następnie slychać po obrotach i czuć (nawet bez szarpniec) ze skrzynia zalancza drugi bieg, dodaje troche wiecej gazu i silnik wkreca sie na 2,5tys/obr. i auto znów zaczyna przyspieszać ale w sposób nie równomierny z obrotami silnika, to znaczy obroty stoją cały czas na 2,5 tys/obr. a auto przez przykładowo 8 - 10 sekund przyspiesza az osiagnie predkość np 45 -50 km/h, poczym przestaje przyspieszac.
Właśnie przez te 8 - 10 sekund efekt jest taki jak by slizgało sie sprzegło, bo obroty silnika stoją, a auto nabiera pretkosci. Gdy dodam wiecej gazu to skrzynia zmieni bieg na wyższy i zalancza sie tzreci bieg.
Tutaj sprawa wyglada tak jak by miedzy trzecim a czwartym biegiem był jeszcze jakiś pół bieg, to znaczy znów dodaje gazu i silnik zaczyna sie wkrecać na coraz wyższe obroty, przykładowo gdzieś od 2 tys do 2.5 tys/obr. i w tym czasie auto przyspiesza juz mniej wiecej rowno z obrotami silnika, ale gdzies kolo 2.5 tys obr. nagle czuć, jak auto przyspiesza troszke bardziej a obroty spadają do przykładowo 2.2tys/obr . Efekt jest taki jak by skrzynia zapieła wyzszy bieg, czyli czwarty, ale gdy przeloncze sobie na reczną zmiane biegów (+;-) to na wyswietlaczu cały czas pokazuje 3 bieg. To przełączenie się tego nazwijmy półbiegu to wlasnie taki efekt jak by przez ten czas sprzegło całt czas sie slizgało i dopiero w pewnym momencie przy tych 2,5 tys/obr. przestawało sie slizgać, co skutkuje spadkiem obrotów i delikatnym przyspieszeniem auta. Dopiero po tych wszystkich ekscesach gdy dodam gazu to czuje ze auto naprawde dynamicznie przyspiesza i nic sie nie slizga. Sytuacja na czwaym i piatym biegu jest juz normalna, nic nie ciagnie, nic sie nie slizga i auto naprawde dynamicznie przyspiesza do naprawde wysokich obrotów.

Starałem opisać sie dosyć dokładnie całą to historie , aby jajlepiej zobrazować sposób działania tej mojej skrzyni.
Może tak właśnie powinno być i może tylko mi sie wydaje ze coś jest nie tak.
Jeżeli mógł by sie wypowiedzieć ktoś kto ma taką samą skrzynie w aucie to bede wdzieczny.
Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi
Greg

Qris

Post autor: Qris » 22 mar 2009, 23:08

Tak czy siak odwiedź dobry serwis automatów.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 22 mar 2009, 23:30

Fubusu pisze:Niestety przy wymianie chłodnic, tymi rurkami ktore łączą chłodnice ze skrzynią wyciekło mi troche oleju z automatycznej skrzyni biegów.
Ile oleju wyciekło, to trudno stwierdzić, ale sądze ze gdzies około 1 max 1,5 litra.
problem który opisujesz nie ma raczej nic wspólnego z tym brakiem oleju
bo osobiście też zmieniałem chłodnice, a oleju jeszcze nie uzupełniłem, ale nie zaobserwowałem żadnych niedomagań opisanych przez Ciebie
coś mi się wydaje, że z tą Twoją skrzynią coś musiało być wcześniej nie tak

Fubusu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 mar 2009, 20:09
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: Fubusu » 22 mar 2009, 23:36

kolego @goly191
czyli też masz taką skrzynie i u ciebie nie ma takiech anomali jak umnie?
A mozesz opisac jak wyglada ruszanie u ciebie? Był bym wdzieczny.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 23 mar 2009, 08:32

Fubusu pisze:kolego @goly191
czyli też masz taką skrzynie i u ciebie nie ma takiech anomali jak umnie?
A mozesz opisac jak wyglada ruszanie u ciebie? Był bym wdzieczny.
Pozdrawiam
ja mam tip, nie wiem na 100% jaką masz Ty
ale z tego co opisujesz i jak wspomniał jeden użytkownik raczej masz multi, bo takie właśnie opisujesz objawy
u mnie załączam D, wciskam pedał w podłogę auto ciągnie do ok 6,5tyś obr po czym załącza 2 bieg i ciągnie podobnie do 5-6tyś obr, dzieje się to odrazu od 750 obr a nie od 2tyś
to może namierzmy tą Twoją skrzynie... masz 2.5 150PS z tego co się orientuję, te silniki były przed liftem, czyli ile masz biegów po przełączeniu na manuala?? 5 czy 6?? i czy masz na skrzyni "S" :?:

radzio3334
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 20 mar 2009, 19:10
Lokalizacja: pomorskie

Post autor: radzio3334 » 23 mar 2009, 09:07

Raczej masz to kolego co ja ale ja mam multitronika i jestem w trakcie poszukiwań kogoś kto się zna na multi. Jeśłi masz tiptronika to dość szybko powinieneś znaleźć kogoś kto Ci pomoże ale jak masz multitronica to powodzenia. :(

Darek...
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 07 gru 2008, 20:38
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Darek... » 23 mar 2009, 10:02

opisane działanie po uzupełnieniu oleju - jest normalmą pracą tipa :-P

Fubusu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 mar 2009, 20:09
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: Fubusu » 23 mar 2009, 11:43

Panowie na 100% mam Tipa, nie Muliti. Kod silnika to AFB z 99r.
A głownie martwi mie to ze silnik przy np.ruszaniu wkreca sie na 2 tys obrotów a auto i owszem rozpedza sie, ale obroty stoją na tych załózmy 2tys obr., a predkość dopiero rośnieprzez załózmy 5 sek do np. 40 na godzine.
Innymi słowy, nie jest tak jak w manualu ze po puszczeniu sprzegła gdy dodaje gazu to czuje ze predkosc rosnie razem z obrotami silnika.

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 23 mar 2009, 13:19

Fabusu poziom oleju w TIPie jest bardzo istotny, nie można wlewać go na oko - olej uzupełnia się przy określonej temperaturze.
Nawiązując do Twojego porównania asb i manuala. W manualu też możesz utrzymać obroty na 2 tys. obrotów i puszczać sprzęgło, które zapinając się wraz z odjęciem pedału sprzęgła, przeciwdziała przeciążeniom silnika. Tu mogę Cię chyba uspokoić, że z Twoja skrzynia raczej działa poprawnie.
Co mogę zasugerować, to uzupełnienie oleju w tipie, tylko znajdź doświadczony warsztat. Jednym z najskuteczniejszych sposobów oceny zużycia elementów wysprzęglających jest sprawdzenie zabrudzenia tego oleju (chyba że był niedawno wymieniany). Im czarniejszy, z zawartością opiłków metalu, tym bardziej warto zdecydować się na wymianę oleju - też w dobrym doświadczonym warsztacie. Lej olej oryginalny, z grupy VW, taki żółty, półprzezroczysty - nie żadne inne czerwone.
Drugi objaw posuwającego się zużycia elementów wysprzęglających w ASB, przy końcu ich żywotności, jest zauważalne drganie skrzyni w czasie jazdy, to oznacza że sprzęgło sie kończy i nabierając zbyt wysokiej temperatury, odkształca się, wpada w wibracje. Zbagatelizowanie tego prowadzi do uszkodzenia pompy oleju - wtedy przeżywamy dramat finansowy związany z doinwestowaniem w samochód.
Pozdrawiam, Quick.

Fubusu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 18 mar 2009, 20:09
Lokalizacja: Busko-Zdrój

Post autor: Fubusu » 23 mar 2009, 17:54

No właśnie, ten poziom oleju, ale napewno nie jest za niski, ponieważ dolałem pełne dwa litry oleju, a wyciekło mi około 1 litra max 1.5 litra. morał z tego taki ze ewentualnie moze być troche za dużo oleju. Ale czy to moze mieć jakiś negatywny wpływ?

Awatar użytkownika
chanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 68
Rejestracja: 09 mar 2009, 19:23
Lokalizacja: DĂźsseldorf/Bydgoszcz

Post autor: chanky » 24 mar 2009, 12:20

Fubusu pisze:No właśnie, ten poziom oleju, ale napewno nie jest za niski, ponieważ dolałem pełne dwa litry oleju, a wyciekło mi około 1 litra max 1.5 litra. morał z tego taki ze ewentualnie moze być troche za dużo oleju. Ale czy to moze mieć jakiś negatywny wpływ?
Mi sie slizgalo na poczatku, gdy wylaczylem i wlaczylem bylo ok. Dalem wymienic Olej caly i bylo ok.

ArturJ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 21 gru 2008, 12:52
Lokalizacja: Kętrzyn
Kontakt:

Post autor: ArturJ » 25 mar 2009, 21:10

chanky pisze: Mi sie slizgalo na poczatku, gdy wylaczylem i wlaczylem bylo ok. Dalem wymienic Olej caly i bylo ok.
Sorka, ale co wyłączyleś i włączyłes?

[ Dodano: 2009-03-25, 21:14 ]
Fubusu pisze:Panowie na 100% mam Tipa, nie Muliti. Kod silnika to AFB z 99r.
A głownie martwi mie to ze silnik przy np.ruszaniu wkreca sie na 2 tys obrotów a auto i owszem rozpedza sie, ale obroty stoją na tych załózmy 2tys obr., a predkość dopiero rośnieprzez załózmy 5 sek do np. 40 na godzine.
Innymi słowy, nie jest tak jak w manualu ze po puszczeniu sprzegła gdy dodaje gazu to czuje ze predkosc rosnie razem z obrotami silnika.
Mam AFB '98 w tipie i mam dokładnie to samo. Przerobiłem tony materiału na forach i zdania są podzielone. Przejechałem sie passatem kolegi 1.8T w tipie '98 i tam skrzynia chodzi idealnie, reaguje od razu na wciśnięcie gazu, dosłownie jak w manualu.

A powiedz kolego ile Ci sprzęt pali, szczególnie interesuje mnie czysty cykl miejski?

POLO-2876
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 28 gru 2008, 23:19
Lokalizacja: swietokrzyskie

Post autor: POLO-2876 » 31 sie 2009, 23:20

czesc ,jatez mam problemy ze skrzynia, ale teraz to juz sam nie wiem czy mam multi czy tipa, auto ma 180 konikow skrzynia 5, ale u mnie zmienia biegi przy 2000 obrotow ( przy delikatnej jezdzie) odciecie ma przy 4,5tys max,ale ostatnio strasznie sie slizga na 5 tym biegu, przy zmianie manualnej zmieniam na 4 i znow na 5 i jest to samo - slizga,zrobilem sto kilosow , zostawilem auto na 8 godzin, odpalam i chodzi pieknie, zmienia biegi jak zloto, ale ma czesto takie napady ze slizga .Zaznaczam ze olej jest po wymianie , ale przed i po jest tak samo ciagle slizga , czy to oznacza ze skrzynia jest do regeneracji?
POLO-2876

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga