Witam,
Od pewnego czasu mam problem z klimatyzacją. Niezależnie, czy w trybie AUTO, czy w manualnym, nastawienie siły nawiewu powyżej 3 kresek po krótkim czasie skutkuje wyłączeniem się sprężarki i brakiem chłodzenia (na panelu zapala się ECON). Gdy pilnuję tryb AUTO by nie "wiał" szybciej niż na 3 kreski, lub ustawię tryb manualny na max 3 kreski, to chłodzi bajecznie, tylko słabo "wieje". Gdy sprężarka się już wyłączy, zgaszenie silnika i uruchomienie ponownie rozwiązuje problem do następnego razu.
Mam wrażenie, że sprężarka rozłącza się w momencie, w którym wentylator klimatyzacji powinien wejść na drugi bieg, jednak nie wchodzi (pierwszy bieg chodzi na okrągło) i prawdopodobnie w tym jest problem. Mechanik "na telefon" mówił mi o siadającej sprężarce, jakichś czujnikach, ale problem zaczął się po odebraniu auta z remontu silnika i zastanawiam się, czy jest coś, czego mogli nie podłączyć, co wywoływałoby powyższe objawy. Niestety za późno się zorientowałem i na reklamację nie mam co liczyć już
VAG nie widzi żadnych błędów, diagnostyka samego climatronica jest w tej wersji, do której nigdzie nie ma podpowiedzi - kilka osób na forum skarżyło się, że kody i wartości, które pokazuje im diagnostyka różnią się od tych, które są ogólnodostępne w sieci i ja też tak mam, więc nie jestem w stanie rozszyfrować diagnostyki climatronica.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Sprężarka wyłącza się przy większym obciążeniu
- Mattez
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Sprężarka wyłącza się przy większym obciążeniu
Every problem is easy... once it's solved.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 142
- Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
- Imię: Krzyszyof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2003
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Sprężarka wyłącza się przy większym obciążeniu
Witam. ten wentylator to dobry pomysł. Proponuję sprawdzić ilość czynnika chłodzącego. Pozdrawiam.
Fan AUDI!!!!
- Mattez
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 51
- Rejestracja: 30 gru 2014, 08:03
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
@UP: Dziękuję za odpowiedź. Przepraszam, zapomniałem dodać, po odebraniu auta z serwisu silnika to był mój pierwszy pomysł. Czynnik uzupełniłem i nic to nie pomogło.
[ Dodano: 2016-09-19, 17:28 ]
Podbijam. Ma ktoś pomysł co to może być? Pojechałbym do mechanika z tym, ale szkoda mi wywalić stówkę za diagnostykę, jeśli to jakaś wtyczka...
[ Dodano: 2016-09-19, 17:28 ]
Podbijam. Ma ktoś pomysł co to może być? Pojechałbym do mechanika z tym, ale szkoda mi wywalić stówkę za diagnostykę, jeśli to jakaś wtyczka...
Every problem is easy... once it's solved.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
Zb porządek z wiatrakiem i zdejmij pas przedni odchul skraplacz od chłodnicy i wyczyść zalegający syf kurz i owady jeśli nie Pomorze to dysza rozpreżna do czyszczenia lub wymiany ew czujnik ciśnienia za wcześnie rozlacza
Bez sprawdzenia ciśnień na stronie zimnej i gorącej to wróżenie z fusow
ps po necie krązy kilka rozpisek kodów klimatronika i każda jest włąściwa ale tylko do odpowiedniego oprogramowania jakie posiada klimatronic a było 4 czy 5 rodzaji software
Bez sprawdzenia ciśnień na stronie zimnej i gorącej to wróżenie z fusow
ps po necie krązy kilka rozpisek kodów klimatronika i każda jest włąściwa ale tylko do odpowiedniego oprogramowania jakie posiada klimatronic a było 4 czy 5 rodzaji software
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga