Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Brak kierunkowskazów - zwarcie w obwodzie kierunkowskazów

Elektryka
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
lliper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 lut 2016, 21:31
Lokalizacja: Olsztyn

Brak kierunkowskazów - zwarcie w obwodzie kierunkowskazów

Post autor: lliper » 30 sie 2016, 18:26

Witam, jakieś dwa miesiące temu miałem problem z przerywaczem. Kierunkowskazy raz migały raz nie, po przeczyszczeniu styków problem ustał.
Jakiś tydzień temu przepaliła mi się żarówka z przodu lewa. Dwa dni jeździłem z tą przepaloną, aż do momentu jak przestały w ogole działać .
Sprawdziłem puszkę z bezpiecznikami okazało się że bezpiecznik numer 2 jest spalony. Wymieniłem bezpiecznik na stacji (co się okazało wsadziłem 15A) i odpalając samochód z dmuchawy i z pod maski zaczęło się ostro dymić. Po wyjęciu bezpiecznika problem ustał.

Moje pytanie jest czy ktoś orientuje się w którym miejscu szukać obwodu od kierunkowskazów ?

Na logikę musi to być gdzieś w okolicy filtra kabinowego ze względu na dym z wentylacji.

Miał ktoś podobny problem?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 sie 2016, 19:42

prąd z bezpiecznika idzie prosto do włącznika awaryjnych/przerywacza na pin 6

cały obwód jest w wiązce deski , do samych kierunków z przerywacza idą kabelki do różowyh kostek na słupkach kierowcy( 10 pin ) i pasażera ( 6 pin )

Awatar użytkownika
lliper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 lut 2016, 21:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lliper » 30 sie 2016, 19:47

Czyli jak dobrze rozumiem musze zdjąć obudowy słupków na dole (przy nogach) ? bo raczej jak to się dym się pokazał z pod maski i z nawiewów to raczej zwarcie musiało być pod maska, bo na pewno obieg miałem otwarty nawiewu.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 30 sie 2016, 21:40

no możesz tak spróbować , wypiąc te wtyki , włozyć bezp. , tam jest 10 A ;) i zobaczyć , sprawdź sam włącznik awaryjnych bo to on jest pierwszy po drodze

możesz miernikiem posprawdzać zwarcia do masy itd.

Awatar użytkownika
lliper
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 21 lut 2016, 21:31
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: lliper » 09 paź 2016, 17:39

Sprawdziłem jak mogłem. Walnięty jest na pewno przekaźnik ten który jest w desce, działał załączał tylko jak się go docisnęło palcem i za chwile rozpinał. Wszystkie żarówki działają z obu stron. Nie zauważyłem nic dziwnego prócz spalonego bezpiecznika od podgrzewanych spryskiwaczy (ta sama wiązka?). I jeździłem tak ok tygodnia w okolicy brak części a w ASO to ceny z kosmosu. I doszło do tego że przepalił się ponownie bezpiecznik.

Dzisiaj całą noc padał deszcz, chciałem sobie do sklepu pojechać wsiadam do samochodu, a tu na zegarach obie strzałki delikatnie się świecą po przekręceniu kluczyka tylko słychać jak się przekaźniki rozłączają/ załączają-bateria trup. Na zewnątrz żadne żarówki się nie żarzą.

Deszcz nie padał od 2tyg także myślę że po tej ulewie gdzieś musiała się woda do wiązki dostać, i to jest za pewne ta wiązka która się przekopciła tylko za chiny ludowe nie mogę jej zlokalizować ;/

Jak się trochę rozpogodzi poszukam gdzie idą przewody od podgrzewanych dysz od spryskiwaczy i może dojdę.

Ma ktoś jakiś pomysł ?

p.s Po naładowaniu aku kierunki świeca się ciągle, dojście do miejsca wiązki jest tragiczne bo trzeba wyjąc obudowę gdzie jest komputer a do tego trzeba rozebrać podszybie z wycieraczkami.

[ Dodano: 2016-10-09, 17:39 ]
PROBLEM ROZWIĄZANY

Po rozebraniu połowy samochodu, począwszy od podszybia, zdjęciu boczków przy nogach z przodu sprawdzaniu wiązki, modułu komfortu. Wpadłem na jeszcze jeden pomysł. Mam w audiku dołożony hak holowniczy. Moduł jest umiejscowiony w moim wypadku w lewym schowku w bagażniku,cały wypełniony wodą i robił zwarcie. Moduł jest oryginalny tylko wiązka jest przerobiona, na szczęście niemcy zrobili na kostki wszystko. Wystarczyło odpiąć ten moduł, zmienić przekaźnik kierunkowskazów i wszystko działa jak należy.

jarecki01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 03 wrz 2011, 21:18
Imię: Jarek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ljungby

Post autor: jarecki01 » 11 sie 2018, 17:39

Podepnę się.Mam problem z jednym tylnym kierunkiem,świeci kiedy chce,po zapłonie błyśnie parę razy i coś go rozłacza błąd na desce. Czasem błyska z 10 sek czasem 2razy błyśnie.Od czego zacząć szukanie,czyżby sterownik do wymiany?: centralny układ elektroniczny czy moduł systemu komfortu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga