Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ARE 2.7 250 KM] Kapiący olej silnikowy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rapet1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 17 lut 2016, 18:24
Lokalizacja: Gostyń na Śląsku

[ARE 2.7 250 KM] Kapiący olej silnikowy

Post autor: rapet1 » 02 sie 2016, 11:26

Witam mam taki problem kapie mi olej silnikowy po przeszukaniu forum po sugestiach innych forumowiczów wymieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów , odma jest czysta drożna , niestety dalej coś kapie i śmierdzi spalonym olejem a jak stanę to nawet zdarzyło mi się tak że gość już z gaśnicą stał koło mojego auta macie jeszcze jakieś pomysły gzie cza coś uszczelnić ?? audi 2,7 bi turbo c5 :|
Codziennie rano wstaję i sprawdzam czy nie ma mnie na liście najbogatszych ludzi na świecie , jeżeli nie to ubieram się i idę do roboty

sebool12
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 162
Rejestracja: 16 wrz 2014, 17:54
Lokalizacja: Szczerców

Post autor: sebool12 » 02 sie 2016, 11:44

Pewnie leje Ci się z tyłu silnika od strony pasażera olej na katalizator z uszczelki nastawnika wałków lub zaślepek wałków (czy jakoś tak) poniżej

Awatar użytkownika
rapet1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 17 lut 2016, 18:24
Lokalizacja: Gostyń na Śląsku

Post autor: rapet1 » 02 sie 2016, 13:54

Wiesz co raczej po stronie kierowcy ale tak jak gadasz kat w oleju , te zaślepki to są od strony ścianki grodziowej ??
Codziennie rano wstaję i sprawdzam czy nie ma mnie na liście najbogatszych ludzi na świecie , jeżeli nie to ubieram się i idę do roboty

leon0376
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 127
Rejestracja: 19 mar 2011, 14:18
Imię: Piotr
Rocznik: 2003
Moje auto: A8 D3
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 ARS 299KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Saint germain sur Morin

Post autor: leon0376 » 02 sie 2016, 14:01

Tak na obydwu glowicach.Na zimnym silniku włóż rękę i sprawdź czy nie sączy.

SoloZiP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 215
Rejestracja: 21 sty 2013, 09:34
Lokalizacja: Lubelskie

Post autor: SoloZiP » 02 sie 2016, 19:04

Ja mam drugie 2,7 t i w obydwu przypadkach wymieniałem:

- uszczelki dekli zaworów + uszczelki świec (przeważnie są w komplecie, jeśli chodzi o dekle to w kilku miejscach trzeba dać silikon nie pamiętam dokładnie gdzie chyba na rogach - poszukaj na forum było)

- zaślepki wałków (tył silnika takie plastykowe okrągłe korki najlepiej kupić w ASO bo nie są drogie a będą idealnie pasować, trzeba dać trochę silikonu)

- uszczelki napinaczy (metalowa płaska oraz gumowa w kształcie półksiężyca też kupiłbym w ASO, jeden napinacz jest od strony pasażera przy podszybiu, drugi od strony kierowcy przy zderzaku, tutaj nie daje się silikonu)

- przy okazji rozrządu wszelkie oringi z przodu

Po tych zabiegach na osłonie silnika nie ma nawet kropli oleju. O drożności odmy i ezektora nie pisze bo o tym już wiesz, dla pewności na odpalonym silniku odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy nie dmucha za mocno, jeśli dmucha dość wyczuwalnie to znaczy że coś jeszcze może być przytkane i najpierw trzeba znaleźć tego przyczynę a później wymieniać uszczelki żeby Ci nowych nie wydmuchało.

Jeśli kapie na kolektor od strony kierowcy to prawdopodobnie tak jak pisał kolega wyżej okrągła zaślepka wałka. Jednak podczas szybkiej jazdy pęd powietrza może przenieść olej z różnych miejsc. Z doświadczenia mogę powiedzieć że nie opłaca się pojedynczo wymieniać bo jak uszczelnisz jedno to zaraz będzie ciekło drugie, wymieniasz raz wszystko i problem z głowy na długi czas.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja