[ARE 2.7 250 KM] Kapiący olej silnikowy
[ARE 2.7 250 KM] Kapiący olej silnikowy
Witam mam taki problem kapie mi olej silnikowy po przeszukaniu forum po sugestiach innych forumowiczów wymieniłem uszczelki pod pokrywami zaworów , odma jest czysta drożna , niestety dalej coś kapie i śmierdzi spalonym olejem a jak stanę to nawet zdarzyło mi się tak że gość już z gaśnicą stał koło mojego auta macie jeszcze jakieś pomysły gzie cza coś uszczelnić
audi 2,7 bi turbo c5 
Codziennie rano wstaję i sprawdzam czy nie ma mnie na liście najbogatszych ludzi na świecie , jeżeli nie to ubieram się i idę do roboty
Ja mam drugie 2,7 t i w obydwu przypadkach wymieniałem:
- uszczelki dekli zaworów + uszczelki świec (przeważnie są w komplecie, jeśli chodzi o dekle to w kilku miejscach trzeba dać silikon nie pamiętam dokładnie gdzie chyba na rogach - poszukaj na forum było)
- zaślepki wałków (tył silnika takie plastykowe okrągłe korki najlepiej kupić w ASO bo nie są drogie a będą idealnie pasować, trzeba dać trochę silikonu)
- uszczelki napinaczy (metalowa płaska oraz gumowa w kształcie półksiężyca też kupiłbym w ASO, jeden napinacz jest od strony pasażera przy podszybiu, drugi od strony kierowcy przy zderzaku, tutaj nie daje się silikonu)
- przy okazji rozrządu wszelkie oringi z przodu
Po tych zabiegach na osłonie silnika nie ma nawet kropli oleju. O drożności odmy i ezektora nie pisze bo o tym już wiesz, dla pewności na odpalonym silniku odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy nie dmucha za mocno, jeśli dmucha dość wyczuwalnie to znaczy że coś jeszcze może być przytkane i najpierw trzeba znaleźć tego przyczynę a później wymieniać uszczelki żeby Ci nowych nie wydmuchało.
Jeśli kapie na kolektor od strony kierowcy to prawdopodobnie tak jak pisał kolega wyżej okrągła zaślepka wałka. Jednak podczas szybkiej jazdy pęd powietrza może przenieść olej z różnych miejsc. Z doświadczenia mogę powiedzieć że nie opłaca się pojedynczo wymieniać bo jak uszczelnisz jedno to zaraz będzie ciekło drugie, wymieniasz raz wszystko i problem z głowy na długi czas.
- uszczelki dekli zaworów + uszczelki świec (przeważnie są w komplecie, jeśli chodzi o dekle to w kilku miejscach trzeba dać silikon nie pamiętam dokładnie gdzie chyba na rogach - poszukaj na forum było)
- zaślepki wałków (tył silnika takie plastykowe okrągłe korki najlepiej kupić w ASO bo nie są drogie a będą idealnie pasować, trzeba dać trochę silikonu)
- uszczelki napinaczy (metalowa płaska oraz gumowa w kształcie półksiężyca też kupiłbym w ASO, jeden napinacz jest od strony pasażera przy podszybiu, drugi od strony kierowcy przy zderzaku, tutaj nie daje się silikonu)
- przy okazji rozrządu wszelkie oringi z przodu
Po tych zabiegach na osłonie silnika nie ma nawet kropli oleju. O drożności odmy i ezektora nie pisze bo o tym już wiesz, dla pewności na odpalonym silniku odkręć korek wlewu oleju i sprawdź czy nie dmucha za mocno, jeśli dmucha dość wyczuwalnie to znaczy że coś jeszcze może być przytkane i najpierw trzeba znaleźć tego przyczynę a później wymieniać uszczelki żeby Ci nowych nie wydmuchało.
Jeśli kapie na kolektor od strony kierowcy to prawdopodobnie tak jak pisał kolega wyżej okrągła zaślepka wałka. Jednak podczas szybkiej jazdy pęd powietrza może przenieść olej z różnych miejsc. Z doświadczenia mogę powiedzieć że nie opłaca się pojedynczo wymieniać bo jak uszczelnisz jedno to zaraz będzie ciekło drugie, wymieniasz raz wszystko i problem z głowy na długi czas.










