Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BDW 2.4 177 KM] Check engine przy 140km/h

Silniki benzynowe
ravendnb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lut 2016, 04:21
Lokalizacja: Zeewolde

[ BDW 2.4 177 KM] Check engine przy 140km/h

Post autor: ravendnb » 09 lip 2016, 19:04

Witam,

Jestem nowy, oraz nie znam się za dobrze na mechanice samochodów także dlatego ten temat..

Posiadam Audi a6c6 2004 rok, 2.4, benzyna + LPG G3 , holenderska instalacja..

Przy 140km/h na LPG z wysokimi obrotami, zaczyna mrugac check engine, auto zaczyna szarpac, puszczam gaz, przestaje migac oraz szarpac i jade dalej ale nei mozna "przycisnac" bo problem powraca.. przelaczylem na benzyne zeby sprawdzic czy jest to samo i problem ten sam tyle, ze check engine sie zapalaa i nie znika, znika dopiero na nastepny dzien lub po jakims czasie...

Od zalozenia instalacji gazowej nie byl robiony zaden przeglad...

Z tego co wyczytalem to podobne objawy byly przez Cewki, pompe paliwa , uboga mieszanke lub rozregulowana instalacje gazowa ?!

Pytanie na czym sie mam najbardziej skupic, bo budzet ograniczony i nei chicalbym wymieniac czegos niepotrzebnie ;p

Gość.

Post autor: Gość. » 09 lip 2016, 19:05

Najpierw to solidny przeglad i kalibracja LPG poprzedzona diagnostyką silnika.

ravendnb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lut 2016, 04:21
Lokalizacja: Zeewolde

Post autor: ravendnb » 09 lip 2016, 19:22

jak bylem w polsce, mechanik podpial komputer i wyswietlalo bledy typu "misfire" na kazdym cylindrze..

Gość.

Post autor: Gość. » 09 lip 2016, 20:12

Widac że sie wysilił... Nie tylko na czytaniu błedów sie kończy diagnostyka. Korekty,praca sond,przepływki itd

Piozuk6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 10 lip 2016, 16:46
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Piozuk6 » 10 lip 2016, 19:29

Najtańsza i najprostsza metoda to sprawdzenie zaworu egr jego wymiana,wydmuchanie syfu .Ten zawór nigdy nie powinien zostać wymyślony,silniki go nie lubią.Można go zaślepić to lepiej dla silnika bo zasysa czyste powietrze a nie wydalone gazy ale jak komp zareaguje z kontrolką to rużnie bywa.

Gość.

Post autor: Gość. » 10 lip 2016, 19:42

Ale tam nie ma EGR.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 11 lip 2016, 07:17

Na początek ile ma instalacja lat .Zaczął bym od sprawdzenia instalacji lpg ustawienia itp.. .kiedy swiece wymieniałeś tu trzeba sprawdzić świece no i jak wymienisz świece sprawdzić cewki .W 2,4 nie ma egr ale jest układ sai wtornego powietrza .A i pamietaj skrzynia multi nie lubi jak wypadanie zapłonu jest w silniku

ravendnb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lut 2016, 04:21
Lokalizacja: Zeewolde

Post autor: ravendnb » 12 lip 2016, 00:35

w tym tygodniu autko idzie do zakladu na przeglad instalacji, jak dobrze pamietam, bo nie moge znalezc papierka w tej chwili to instalacja jest z 2012 roku i od tamtej pory nic w niej nie bylo robione.

Dziwne jest tez to, ze beda w polsce 3tygodnie, ten problem nie wyskakiwal przy 140 tylko przy 180 km/h .. takjakby gaz byl w PL troche lepszy niz w NL :)

Iceman2003
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 11 sie 2014, 20:43
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: Iceman2003 » 18 lip 2016, 15:58

Ja też zacząłbym od przeglądu instalacji gazowej i jej kalibracji.

Nie wiem jak u innych ale u mnie zaczął wyskakiwać check engine jak zaczalem jezdzic na klimatyzacji, zmieniło się obciążenie silnika a instalacja ma mapy które sobie robiła bez A/C. Przełączyłem na pb, zrobilem z 300km i instalacja sie zaadaprowała do nowych warunkow pracy i wszystko smiga.

Fisichella4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 23 lip 2016, 00:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Fisichella4 » 03 sie 2016, 22:26

Panowie tez mam ten problem zalozona instalacja tydziej temu Brc i teraz jak jechalem do niemiec to przez polowe drogi bylo ok ale potem to 130 i auto wpada w tryb awaryjny i musze jechac powoli. Czy to moze byc wina zlej regulacji gazu. Dodam ze swieceie wymienialem 1 dzien po montazu gazu i dodatkowo jedna cewke mysle ze jest dobra. Blediw terwz nie ma wczesniej ktos dal za krotka cewke i blad byl i chyba dzialal na 5 garow.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 05 sie 2016, 08:12

na pewno wypadanie zapłonu któraś cewka pada
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Fisichella4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 23 lip 2016, 00:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Fisichella4 » 07 sie 2016, 00:44

Ktos mial ten problem z was bo jechalem teraz 500 km do szczecins ns kalibarcje gazu Nowego brc ale napaliwie tez wlaczyl mi sie check engine a bledow nie ma na konputerze... jakies sugestie? Moze byc wina zlej cewki mam na myski nie te same numery? Bo kupilem uzywkr na szrocie i dali mi w 90 %podobna sle jednak inna a na numery nie patrzylem bo czasu nie mialek. Co prawda juz nie wyskakuje blad cewki na tym cylindrze... prosze o jakies sugestie...

ravendnb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lut 2016, 04:21
Lokalizacja: Zeewolde

Post autor: ravendnb » 04 wrz 2016, 23:17

A wiec panowie jesli chodzi o moj przypadek to wczoraj bylem wymienic opony i przy okazji zajrzalem pod auto, co sie okazalo, mam szczeline w ukladzie wydechowym, gosciu zakleil to tymczasowo "gum gum'em" i problem zniknal, za tydzien pospawa i powinno byc git ;) czyli sonda swirowala przy odczycie wydalanych spalin jesli dobrze kojarze :)

Fisichella4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 23 lip 2016, 00:08
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Fisichella4 » 05 wrz 2016, 17:23

A w ktorym miejscu masz dziure gdzies w polowie auta przy silniku czy jak? Moze tez mam ten problem bo ogolem teraz staram sie nie cisnac autem.

ravendnb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 lut 2016, 04:21
Lokalizacja: Zeewolde

Post autor: ravendnb » 07 wrz 2016, 17:48

Dam pozniej zdjecie :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga