Koledzy piszę do was bo naprawdę przekopałem cały internet i nie mogę znaleśc odpowiedzi na moję pytanie
Audi a6 c6 2.0 tdi
-
Roberto777
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 22
- Rejestracja: 30 maja 2016, 20:37
- Lokalizacja: Braniewo
- Kontakt:
Audi a6 c6 2.0 tdi
Witam , Wszystkich
jestem nowy na tym Forum
Koledzy piszę do was bo naprawdę przekopałem cały internet i nie mogę znaleśc odpowiedzi na moję pytanie
A tak dokładniej to posiadam audi a4 b5 i chce w lipcu kupic audi a6 c6 rok od 2006 do 2008 2.0 tdi i wszyscy na forum audi a4 mi odradzają ten motorek 2.0 tdi 140 km ale nie chce mi się wierzyc żę ten silnik jest az taki zły bo skoro tak bardzo dużo ludzi widzi się z silnikiem 2.0 tdi Jak to jest u was z tym silnikiem na internecie piszą strasznę rzeczy o tym silniku i już nie wiem co robic
Koledzy piszę do was bo naprawdę przekopałem cały internet i nie mogę znaleśc odpowiedzi na moję pytanie
-
Pacific tdi
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
Jak bym wierzył w to co piszą w internecie to chyba nawet rowerem bym nie jeździł.
To jest porządny silnik tylko trzeba kupić auto z rozsądnym i w miare możliwości udokumentowanym przebiegiem. Ja jestem zadowolony, a mój sąsiad to już ze 4 lata takim pomyka. A niedługo stuknie mi 250tys. Trzeba też troszkę zadbać o autko.
To jest porządny silnik tylko trzeba kupić auto z rozsądnym i w miare możliwości udokumentowanym przebiegiem. Ja jestem zadowolony, a mój sąsiad to już ze 4 lata takim pomyka. A niedługo stuknie mi 250tys. Trzeba też troszkę zadbać o autko.
jestem tego samego zdania kto nie mial audi z tym silnikiem moze tylko pogadac ,ja 3 rok jezdze i nie mam zadnego problemu oczywiscie o auto trzeba dbac a ludzie na temat kazdego auta cos pisza jakby sluchac ich to nie ma auta godnego poleceniaPacific tdi pisze:Jak bym wierzył w to co piszą w internecie to chyba nawet rowerem bym nie jeździł.
To jest porządny silnik tylko trzeba kupić auto z rozsądnym i w miare możliwości udokumentowanym przebiegiem. Ja jestem zadowolony, a mój sąsiad to już ze 4 lata takim pomyka. A niedługo stuknie mi 250tys. Trzeba też troszkę zadbać o autko.
cezus
-
Roberto777
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 22
- Rejestracja: 30 maja 2016, 20:37
- Lokalizacja: Braniewo
- Kontakt:
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Różnica w przyśpieszeniu do 100km/h pomiędzy A4 i A6 to 0,6 sekundy... czy to tak wiele żeby ten silnik był super w a4 a do niczego w A6?mxzibi pisze:Moze w audi A4 motor 2.0 140 ps jest wystarczający ale do A6 zdecydowanie za mały
Dwa tygodnie temu kupiliśmy bratu A4 B7 2.0 TDI BRE w sedanie i nie odczuwam jakiejś znacznej różnicy w przyśpieszeniu.
A4 jest lżejsze tylko o 110kg.
Dla porównania dodam że poprzednio miałem A6 C5 1.8T 150KM i jeżeli chodzi o komfort przyśpieszania w mieście to odczucia mam na duży +, dla silnika 2.0TDI.... oczywiście miałbym na duuużo większy plus dla silnika 3.0TDI... ale do miasta taka moc jest mi zbędna - nie jestem jej w stanie wykorzystywać - generalnie co komu potrzeba
Jeżeli chodzi o awaryjność to aby spokojnie jeździć trzeba wymienić awaryjny wałek pompy oleju. Więcej za dużo nie powiem bo jeżdżę dopiero 2,5 roku i jakiś dotkliwych awarii (poza eksploatacją - klocki, elementy zawieszenia) nie doznałem.
-
Flex 78
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Też niedawno kupiłem auto z tym silnikiem. Na początku musisz zainwestować w wymianę rozrządu i wałek pompy oleju. Jeżeli silnik jest zdrowy to polatasz na nim. Ja przesiadłem się z A4 z silnikiem AJM i powiem ci, że auto jak na 140KM i swoją masę odpycha się przyzwoicie. Jedynym minusem tych silników w większości przypadków to nierównomierna praca na wolnych obrotach (telepanie), czuć delikatnie, czułość na jakośc paliwa. Ogólnie mam pozytywne wrażenia z jazdy. Jak będziesz dbał tak będziesz miał.
pozdro
-
Roberto777
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 22
- Rejestracja: 30 maja 2016, 20:37
- Lokalizacja: Braniewo
- Kontakt:
-
Flex 78
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Za 2005 model 2006 w zeszłym roku dałem 32kPLN + do tego koszty akcyzy, rejestracji itp.
Może wydawać się komuś dużo, ale widziałem też modele w tych rocznikach po 26 kPLN i powiem, że nie żałuję. Za dobrze utrzymane auto trzeba zapłacić. Dodam, że sedany są droższe niż avanty co może się wydawać dziwne, wystarczy popatrzeć na aukcje w Niemczech
Może wydawać się komuś dużo, ale widziałem też modele w tych rocznikach po 26 kPLN i powiem, że nie żałuję. Za dobrze utrzymane auto trzeba zapłacić. Dodam, że sedany są droższe niż avanty co może się wydawać dziwne, wystarczy popatrzeć na aukcje w Niemczech
Roberto777 pisze:Ogólnie dbam o auto ale człowiek jest głupi bo naczyta się tych opini w internecie i miesza to wszystko w głowiei powiedzcie ile trzeba dac za zdrowe i dobre a6
Pytam żebym nie przepłacił hehe
pozdro
-
Roberto777
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 22
- Rejestracja: 30 maja 2016, 20:37
- Lokalizacja: Braniewo
- Kontakt:
kolego w 2010r sprowadziłem z Belgii i przez te 6 lat to wymieniłem intercooler i oczywiście pompę oleju zregenerowałem w moim przypadku tylko wałek bo napęd mam na kołach zębatych, dzisiaj mam na liczniku 231 tys/km i nie widzę większych problemów. Do tego auta potrzebny jest rozgarnięty mechanik który naprawde zna sie na tych autkach, nie polecam silnika z kodem BLB miał mój kumpel i musiał sprzedać
jarek
-
Roberto777
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 22
- Rejestracja: 30 maja 2016, 20:37
- Lokalizacja: Braniewo
- Kontakt:
Ja mam 2.0 w Avancie i przejechane ponad 300 tyś.
- 6 m-cy temu wymieniłem automat multitronic na manual (nie jestem do końca zadowolony ze względu na słabe przełożenia - 1-dynka bardzo krótka, 6-tka mogła by być dłuższa spokojnie o 20-30 km)
- regeneracja wtrysków (wyszło po 400-500 zł za szt)
poza tym proza życia, czyli olej, filtry itp
Do zrobienia mam w najbliższym czasie:
- rozrusznik, słabo kręci (szczotki)
- zawór EGR (już kupiony i czeka jeszcze na uszczelki)
- wałek pompy oleju (jeszcze nie tykany) również w najbliższym czasie do wymiany
- pompka wycieraczek (nie podaje płynu na tył)
- chcę również powrócić do multitronica (komfort jazdy nie do zastąpienia - skrzynia jest, więc po remoncie ją wsadzę spowrotem)
Jestem z mojej A6 zadowolony, miała mało palić i tak jest, jeżdżę spokojnie, komfortowo i jak mam coś przewieźć na trasie to mi zupełnie wystarcza.
Na 2,5tyś obrotów jedzie lekko ponad 130 - zatem bez szaleństw spokojnie wszędzie dojadę.
Po ponad roku jazdy - brakuje mi bardziej wydajnych przełożeń w skrzyni. Ostatnio w dwa dni zrobiłem 1600 km na autostradach i przydałoby się ją nieco bardziej pogonić żeby kilometry uciekały, a nie chcę jej żyłować. Zatem albo mały tuning i swap manuala z 2.7 albo ją sprzedam i wejdę już w 3.0
Jeżeli szukasz spokojnego auta i nie oczekujesz wyrafinowanych osiągów to bierz spokojnie 2.0.
Jeżeli zakładasz szybkie pokonywanie większych dystansów to zdecydowanie przyda się 3.0
- 6 m-cy temu wymieniłem automat multitronic na manual (nie jestem do końca zadowolony ze względu na słabe przełożenia - 1-dynka bardzo krótka, 6-tka mogła by być dłuższa spokojnie o 20-30 km)
- regeneracja wtrysków (wyszło po 400-500 zł za szt)
poza tym proza życia, czyli olej, filtry itp
Do zrobienia mam w najbliższym czasie:
- rozrusznik, słabo kręci (szczotki)
- zawór EGR (już kupiony i czeka jeszcze na uszczelki)
- wałek pompy oleju (jeszcze nie tykany) również w najbliższym czasie do wymiany
- pompka wycieraczek (nie podaje płynu na tył)
- chcę również powrócić do multitronica (komfort jazdy nie do zastąpienia - skrzynia jest, więc po remoncie ją wsadzę spowrotem)
Jestem z mojej A6 zadowolony, miała mało palić i tak jest, jeżdżę spokojnie, komfortowo i jak mam coś przewieźć na trasie to mi zupełnie wystarcza.
Na 2,5tyś obrotów jedzie lekko ponad 130 - zatem bez szaleństw spokojnie wszędzie dojadę.
Po ponad roku jazdy - brakuje mi bardziej wydajnych przełożeń w skrzyni. Ostatnio w dwa dni zrobiłem 1600 km na autostradach i przydałoby się ją nieco bardziej pogonić żeby kilometry uciekały, a nie chcę jej żyłować. Zatem albo mały tuning i swap manuala z 2.7 albo ją sprzedam i wejdę już w 3.0
Jeżeli szukasz spokojnego auta i nie oczekujesz wyrafinowanych osiągów to bierz spokojnie 2.0.
Jeżeli zakładasz szybkie pokonywanie większych dystansów to zdecydowanie przyda się 3.0








