Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Audi a6 c6 2.0 tdi

Silniki wysokoprężne
Roberto777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 30 maja 2016, 20:37
Lokalizacja: Braniewo
Kontakt:

Audi a6 c6 2.0 tdi

Post autor: Roberto777 » 30 maja 2016, 21:00

Witam , Wszystkich :) jestem nowy na tym Forum <radocha>

Koledzy piszę do was bo naprawdę przekopałem cały internet i nie mogę znaleśc odpowiedzi na moję pytanie :( A tak dokładniej to posiadam audi a4 b5 i chce w lipcu kupic audi a6 c6 rok od 2006 do 2008 2.0 tdi i wszyscy na forum audi a4 mi odradzają ten motorek 2.0 tdi 140 km ale nie chce mi się wierzyc żę ten silnik jest az taki zły bo skoro tak bardzo dużo ludzi widzi się z silnikiem 2.0 tdi Jak to jest u was z tym silnikiem na internecie piszą strasznę rzeczy o tym silniku i już nie wiem co robic

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 31 maja 2016, 18:46

Jak bym wierzył w to co piszą w internecie to chyba nawet rowerem bym nie jeździł.
To jest porządny silnik tylko trzeba kupić auto z rozsądnym i w miare możliwości udokumentowanym przebiegiem. Ja jestem zadowolony, a mój sąsiad to już ze 4 lata takim pomyka. A niedługo stuknie mi 250tys. Trzeba też troszkę zadbać o autko.

mxzibi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 15 mar 2012, 14:46
Lokalizacja: Łódź

Post autor: mxzibi » 31 maja 2016, 20:55

Moze w audi A4 motor 2.0 140 ps jest wystarczający ale do A6 zdecydowanie za mały
miała palic 10l w miescie !!!!!!!

czarcil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 29 gru 2013, 09:51
Lokalizacja: choszczno

Post autor: czarcil » 01 cze 2016, 06:08

Pacific tdi pisze:Jak bym wierzył w to co piszą w internecie to chyba nawet rowerem bym nie jeździł.
To jest porządny silnik tylko trzeba kupić auto z rozsądnym i w miare możliwości udokumentowanym przebiegiem. Ja jestem zadowolony, a mój sąsiad to już ze 4 lata takim pomyka. A niedługo stuknie mi 250tys. Trzeba też troszkę zadbać o autko.
jestem tego samego zdania kto nie mial audi z tym silnikiem moze tylko pogadac ,ja 3 rok jezdze i nie mam zadnego problemu oczywiscie o auto trzeba dbac a ludzie na temat kazdego auta cos pisza jakby sluchac ich to nie ma auta godnego polecenia
cezus

Roberto777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 30 maja 2016, 20:37
Lokalizacja: Braniewo
Kontakt:

Post autor: Roberto777 » 01 cze 2016, 08:24

No to fajnie koledzy trochę mnie pocieszyliście :) Ale skąd tyle tych złych opini na temat 2.0 tdi C6 Chce kupic z rocznika 2007 , 2008 czy te silniki z tego rocznika zostały może jakoś poprawione

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 01 cze 2016, 11:43

mxzibi pisze:Moze w audi A4 motor 2.0 140 ps jest wystarczający ale do A6 zdecydowanie za mały
Różnica w przyśpieszeniu do 100km/h pomiędzy A4 i A6 to 0,6 sekundy... czy to tak wiele żeby ten silnik był super w a4 a do niczego w A6?
Dwa tygodnie temu kupiliśmy bratu A4 B7 2.0 TDI BRE w sedanie i nie odczuwam jakiejś znacznej różnicy w przyśpieszeniu.
A4 jest lżejsze tylko o 110kg.
Dla porównania dodam że poprzednio miałem A6 C5 1.8T 150KM i jeżeli chodzi o komfort przyśpieszania w mieście to odczucia mam na duży +, dla silnika 2.0TDI.... oczywiście miałbym na duuużo większy plus dla silnika 3.0TDI... ale do miasta taka moc jest mi zbędna - nie jestem jej w stanie wykorzystywać - generalnie co komu potrzeba ;)
Jeżeli chodzi o awaryjność to aby spokojnie jeździć trzeba wymienić awaryjny wałek pompy oleju. Więcej za dużo nie powiem bo jeżdżę dopiero 2,5 roku i jakiś dotkliwych awarii (poza eksploatacją - klocki, elementy zawieszenia) nie doznałem.

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 01 cze 2016, 21:16

Też niedawno kupiłem auto z tym silnikiem. Na początku musisz zainwestować w wymianę rozrządu i wałek pompy oleju. Jeżeli silnik jest zdrowy to polatasz na nim. Ja przesiadłem się z A4 z silnikiem AJM i powiem ci, że auto jak na 140KM i swoją masę odpycha się przyzwoicie. Jedynym minusem tych silników w większości przypadków to nierównomierna praca na wolnych obrotach (telepanie), czuć delikatnie, czułość na jakośc paliwa. Ogólnie mam pozytywne wrażenia z jazdy. Jak będziesz dbał tak będziesz miał.
pozdro

Roberto777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 30 maja 2016, 20:37
Lokalizacja: Braniewo
Kontakt:

Post autor: Roberto777 » 02 cze 2016, 22:12

Ogólnie dbam o auto ale człowiek jest głupi bo naczyta się tych opini w internecie i miesza to wszystko w głowie <uoee> i powiedzcie ile trzeba dac za zdrowe i dobre a6

Pytam żebym nie przepłacił hehe <rotfl>

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 03 cze 2016, 17:59

Za 2005 model 2006 w zeszłym roku dałem 32kPLN + do tego koszty akcyzy, rejestracji itp.
Może wydawać się komuś dużo, ale widziałem też modele w tych rocznikach po 26 kPLN i powiem, że nie żałuję. Za dobrze utrzymane auto trzeba zapłacić. Dodam, że sedany są droższe niż avanty co może się wydawać dziwne, wystarczy popatrzeć na aukcje w Niemczech

Roberto777 pisze:Ogólnie dbam o auto ale człowiek jest głupi bo naczyta się tych opini w internecie i miesza to wszystko w głowie <uoee> i powiedzcie ile trzeba dac za zdrowe i dobre a6

Pytam żebym nie przepłacił hehe <rotfl>
pozdro

Roberto777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 30 maja 2016, 20:37
Lokalizacja: Braniewo
Kontakt:

Post autor: Roberto777 » 03 cze 2016, 22:39

Ja na audi mogę przeznaczyc ok 35 tyś więc myśle ze coś powinno się dobrego kupic za taką kase

jarek01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 03 paź 2015, 22:24
Lokalizacja: śląsk

Post autor: jarek01 » 12 cze 2016, 22:23

kolego w 2010r sprowadziłem z Belgii i przez te 6 lat to wymieniłem intercooler i oczywiście pompę oleju zregenerowałem w moim przypadku tylko wałek bo napęd mam na kołach zębatych, dzisiaj mam na liczniku 231 tys/km i nie widzę większych problemów. Do tego auta potrzebny jest rozgarnięty mechanik który naprawde zna sie na tych autkach, nie polecam silnika z kodem BLB miał mój kumpel i musiał sprzedać
jarek

Roberto777
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 30 maja 2016, 20:37
Lokalizacja: Braniewo
Kontakt:

Post autor: Roberto777 » 13 cze 2016, 06:08

a ty jaki masz kod silnika ?

DEEX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 08 cze 2016, 18:20
Imię: Ryszard
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: WLKP

Post autor: DEEX » 14 cze 2016, 08:16

Miałem BLB w A4 B7 i robiłem tylko swap pompy oleju na 1.9 tak zapobiegawczo , nic wiecej sie nie psuło jezdziłem prawie 2 lata i było ok

DoctorQ
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 06 lip 2015, 16:10
Lokalizacja: Lublin

Post autor: DoctorQ » 30 cze 2016, 08:01

Ja mam 2.0 w Avancie i przejechane ponad 300 tyś.
- 6 m-cy temu wymieniłem automat multitronic na manual (nie jestem do końca zadowolony ze względu na słabe przełożenia - 1-dynka bardzo krótka, 6-tka mogła by być dłuższa spokojnie o 20-30 km)
- regeneracja wtrysków (wyszło po 400-500 zł za szt)
poza tym proza życia, czyli olej, filtry itp

Do zrobienia mam w najbliższym czasie:
- rozrusznik, słabo kręci (szczotki)
- zawór EGR (już kupiony i czeka jeszcze na uszczelki)
- wałek pompy oleju (jeszcze nie tykany) również w najbliższym czasie do wymiany
- pompka wycieraczek (nie podaje płynu na tył)
- chcę również powrócić do multitronica (komfort jazdy nie do zastąpienia - skrzynia jest, więc po remoncie ją wsadzę spowrotem)

Jestem z mojej A6 zadowolony, miała mało palić i tak jest, jeżdżę spokojnie, komfortowo i jak mam coś przewieźć na trasie to mi zupełnie wystarcza.
Na 2,5tyś obrotów jedzie lekko ponad 130 - zatem bez szaleństw spokojnie wszędzie dojadę.

Po ponad roku jazdy - brakuje mi bardziej wydajnych przełożeń w skrzyni. Ostatnio w dwa dni zrobiłem 1600 km na autostradach i przydałoby się ją nieco bardziej pogonić żeby kilometry uciekały, a nie chcę jej żyłować. Zatem albo mały tuning i swap manuala z 2.7 albo ją sprzedam i wejdę już w 3.0

Jeżeli szukasz spokojnego auta i nie oczekujesz wyrafinowanych osiągów to bierz spokojnie 2.0.
Jeżeli zakładasz szybkie pokonywanie większych dystansów to zdecydowanie przyda się 3.0

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl