Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ BDG 2.5 169 KM] Turbina nie pompuje. Logi w poście.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

[ BDG 2.5 169 KM] Turbina nie pompuje. Logi w poście.

Post autor: WSGarage » 23 maja 2016, 09:56

Witam!

Pacjent A4B6, BDG 2.5.
Na postoju kręci do 2500 obrotów, chwila przerwy, zmiana dźwięku silnika i dokręca do 2800-3000 + kłęby szarego dymu. Turbina w ogóle nie "świszczy". Na biegu jałowym rownież lekko kopci.
Przepływka nowa, aktualnie dla podmianki założona z AKE - nie robi różnicy. Czujnik ciśnienia doładowania nowy..
Błędów brak - jak do mnie przyjechał były jedynie 16487 oraz 00575. Po skasowaniu i przejechaniu sie autem, brak błędów. Kierownice niezapieczone, podciśnienia sprawne, gruszka sprawna.

Logi tylko statyczne :
001,002,003 http://vaglog.pl/log_263307.html
004,005,006 http://vaglog.pl/log_263308.html
007,008,009 http://vaglog.pl/log_263309.html
010,011,012 http://vaglog.pl/log_263306.html

Dziękuje z góry za rady.

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 23 maja 2016, 22:17

musisz kolego poprawić logi ,po pierwsze rozgrzać silnik do ponad 85 stopni ,po drugie przy logach statycznych nie robić przy gazówek , i w jednej tabeli jeden blok pomiarowy ,i sprawdzić podciśnienia
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 25 maja 2016, 15:29

Daniel1555, dziękuję za sugestie.

O dziwo, auto od startu nie kopciło w ogóle, dopiero po dodaniu gazu, oraz przejechaniu się zaczął dymić. Jak auto się zagrzało - na pierwszych dwóch biegach - lekko było słychać turbinę jak pompuje, ale bez jakichkolwiek efektów.
Wrzuciłem również log wtrysków, czy to normalne że na 6 cylindrze jest inna wartość niż na pozostałych?

001,002,003 http://vaglog.pl/log_263698.html
004,005,006 http://vaglog.pl/log_263693.html
007,008,009 http://vaglog.pl/log_263694.html
010,011,012 http://vaglog.pl/log_263697.html
013,014,015 http://vaglog.pl/log_263695.html
019,020,021 http://vaglog.pl/log_263696.html

tutaj jeszcze statyczne, na "pełnym gazie" nie wiem czy pomocne, bo troszkę krótkie, ale wrzucam :]

Grupa 001, 002, 003: http://vaglog.pl/log_263701.html
Grupa 004, 005, 006: http://vaglog.pl/log_263702.html
Grupa 007, 008, 009: http://vaglog.pl/log_263703.html
Grupa 010, 011, 012: http://vaglog.pl/log_263704.html
Grupa 013, 014, 015: http://vaglog.pl/log_263705.html

Pozdrawiam!

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 25 maja 2016, 23:00

Co do wtrysków ,to końcówki pewnie leją ,Przepływka pokazuje za mało turbo też .I możliwe że pompa do zrobienia ,ale na początek .Odepnij przepływkę i zrób jeszcze raz log gupa 3 (i z pełnym gazem też) i grupe 11 (z pełnym gazem też) .Na 99% katalizator do wywalenia . Jak wstawisz zobaczymy,czy turbo wstanie bez przeplywki ,i na jaki kolor kopci .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 01 cze 2016, 12:57

Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_264206.html
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_264207.html


Co do koloru - po dodaniu gazu, na poczatku biały dym. Przejechaliśmy się kawałek, turbo działa *bardziej* ale tak na 40%.
Po krótkiej lotce szary dym.

[ Dodano: 2016-05-28, 19:46 ]
ps. szary dym przy odpietej przeplywce. jak pisalem wczesniej - bez niej auto troszeczke lepiej sie zbiera.

Grupa 003, 010, 011: http://vaglog.pl/log_264208.html
Grupa 003, 010, 011: http://vaglog.pl/log_264209.html

Logi podczas jazdy na zalozonej oraz odpietej przeplywce przy pedale w podlodze.

[ Dodano: 2016-06-01, 12:57 ]
Daniel1555, Mógłbyś rzucić okiem? ;]

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 02 cze 2016, 22:04

zdarzają sie silnikowi podczas jazdy takie jak by kichnięcia szarpnięcia odcięcia zapłonu ?
a z odpięta przepływką jeździłeś .(gdzie mieszkasz ?) .I nie masz żadnych błędów związanych z silnikiem i skrzynią ? Wiesz w jakim stanie sa walki i hydraulika
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 04 cze 2016, 12:25

Okolice Szczecina.

Tak, zdarzają sie kichnięcia ;)
Z odpiętą przepływką jeździ lepiej, ale i tak brakuje doładowania.
Jezeli chodzi o walki i cała resztę - nie ściągałem dekli, ale silnik chodzi cicho - dokładnie tak jak powinien, nie slychac żadnych niepokojących odgłosów.
Skrzynia manualna.

Obrazek

Błędy zaczytane przed chwila.

Pozdrawiam

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 338
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 04 cze 2016, 22:49

No to teraz musisz dokładnie o patrzeć cały układ dolotowy od turbiny do kolektora (czyli rury gumowe ,intercooler ) wyczyścić EGR (ja osobiście bym zaślepił ,bo ja mam zaślepiony i silnik działa w porządku,i przy okazji nie brudzą mi się kolektory dolotowe )i dokładnie sprawdzić rurki podciśnieniowe sterujące egr i turbo (i czy Vacum pompa robi wystarczające podciśnienie zeby obsłużyć hamulec i osprzęt silnika)
Jeżeli to nie pomoże i nic nie znajdziesz to Kat do wycięcia a jak to nie pomoże turbo na stół .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja