Witam!
Pacjent A4B6, BDG 2.5.
Na postoju kręci do 2500 obrotów, chwila przerwy, zmiana dźwięku silnika i dokręca do 2800-3000 + kłęby szarego dymu. Turbina w ogóle nie "świszczy". Na biegu jałowym rownież lekko kopci.
Przepływka nowa, aktualnie dla podmianki założona z AKE - nie robi różnicy. Czujnik ciśnienia doładowania nowy..
Błędów brak - jak do mnie przyjechał były jedynie 16487 oraz 00575. Po skasowaniu i przejechaniu sie autem, brak błędów. Kierownice niezapieczone, podciśnienia sprawne, gruszka sprawna.
Logi tylko statyczne :
001,002,003 http://vaglog.pl/log_263307.html
004,005,006 http://vaglog.pl/log_263308.html
007,008,009 http://vaglog.pl/log_263309.html
010,011,012 http://vaglog.pl/log_263306.html
Dziękuje z góry za rady.
[ BDG 2.5 169 KM] Turbina nie pompuje. Logi w poście.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
Daniel1555, dziękuję za sugestie.
O dziwo, auto od startu nie kopciło w ogóle, dopiero po dodaniu gazu, oraz przejechaniu się zaczął dymić. Jak auto się zagrzało - na pierwszych dwóch biegach - lekko było słychać turbinę jak pompuje, ale bez jakichkolwiek efektów.
Wrzuciłem również log wtrysków, czy to normalne że na 6 cylindrze jest inna wartość niż na pozostałych?
001,002,003 http://vaglog.pl/log_263698.html
004,005,006 http://vaglog.pl/log_263693.html
007,008,009 http://vaglog.pl/log_263694.html
010,011,012 http://vaglog.pl/log_263697.html
013,014,015 http://vaglog.pl/log_263695.html
019,020,021 http://vaglog.pl/log_263696.html
tutaj jeszcze statyczne, na "pełnym gazie" nie wiem czy pomocne, bo troszkę krótkie, ale wrzucam![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Grupa 001, 002, 003: http://vaglog.pl/log_263701.html
Grupa 004, 005, 006: http://vaglog.pl/log_263702.html
Grupa 007, 008, 009: http://vaglog.pl/log_263703.html
Grupa 010, 011, 012: http://vaglog.pl/log_263704.html
Grupa 013, 014, 015: http://vaglog.pl/log_263705.html
Pozdrawiam!
O dziwo, auto od startu nie kopciło w ogóle, dopiero po dodaniu gazu, oraz przejechaniu się zaczął dymić. Jak auto się zagrzało - na pierwszych dwóch biegach - lekko było słychać turbinę jak pompuje, ale bez jakichkolwiek efektów.
Wrzuciłem również log wtrysków, czy to normalne że na 6 cylindrze jest inna wartość niż na pozostałych?
001,002,003 http://vaglog.pl/log_263698.html
004,005,006 http://vaglog.pl/log_263693.html
007,008,009 http://vaglog.pl/log_263694.html
010,011,012 http://vaglog.pl/log_263697.html
013,014,015 http://vaglog.pl/log_263695.html
019,020,021 http://vaglog.pl/log_263696.html
tutaj jeszcze statyczne, na "pełnym gazie" nie wiem czy pomocne, bo troszkę krótkie, ale wrzucam
![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Grupa 001, 002, 003: http://vaglog.pl/log_263701.html
Grupa 004, 005, 006: http://vaglog.pl/log_263702.html
Grupa 007, 008, 009: http://vaglog.pl/log_263703.html
Grupa 010, 011, 012: http://vaglog.pl/log_263704.html
Grupa 013, 014, 015: http://vaglog.pl/log_263705.html
Pozdrawiam!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
Co do wtrysków ,to końcówki pewnie leją ,Przepływka pokazuje za mało turbo też .I możliwe że pompa do zrobienia ,ale na początek .Odepnij przepływkę i zrób jeszcze raz log gupa 3 (i z pełnym gazem też) i grupe 11 (z pełnym gazem też) .Na 99% katalizator do wywalenia . Jak wstawisz zobaczymy,czy turbo wstanie bez przeplywki ,i na jaki kolor kopci .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_264206.html
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_264207.html
Co do koloru - po dodaniu gazu, na poczatku biały dym. Przejechaliśmy się kawałek, turbo działa *bardziej* ale tak na 40%.
Po krótkiej lotce szary dym.
[ Dodano: 2016-05-28, 19:46 ]
ps. szary dym przy odpietej przeplywce. jak pisalem wczesniej - bez niej auto troszeczke lepiej sie zbiera.
Grupa 003, 010, 011: http://vaglog.pl/log_264208.html
Grupa 003, 010, 011: http://vaglog.pl/log_264209.html
Logi podczas jazdy na zalozonej oraz odpietej przeplywce przy pedale w podlodze.
[ Dodano: 2016-06-01, 12:57 ]
Daniel1555, Mógłbyś rzucić okiem?![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_264207.html
Co do koloru - po dodaniu gazu, na poczatku biały dym. Przejechaliśmy się kawałek, turbo działa *bardziej* ale tak na 40%.
Po krótkiej lotce szary dym.
[ Dodano: 2016-05-28, 19:46 ]
ps. szary dym przy odpietej przeplywce. jak pisalem wczesniej - bez niej auto troszeczke lepiej sie zbiera.
Grupa 003, 010, 011: http://vaglog.pl/log_264208.html
Grupa 003, 010, 011: http://vaglog.pl/log_264209.html
Logi podczas jazdy na zalozonej oraz odpietej przeplywce przy pedale w podlodze.
[ Dodano: 2016-06-01, 12:57 ]
Daniel1555, Mógłbyś rzucić okiem?
![;] ;]](https://a6klub.pl/images/smilies/krzywy.gif)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
zdarzają sie silnikowi podczas jazdy takie jak by kichnięcia szarpnięcia odcięcia zapłonu ?
a z odpięta przepływką jeździłeś .(gdzie mieszkasz ?) .I nie masz żadnych błędów związanych z silnikiem i skrzynią ? Wiesz w jakim stanie sa walki i hydraulika
a z odpięta przepływką jeździłeś .(gdzie mieszkasz ?) .I nie masz żadnych błędów związanych z silnikiem i skrzynią ? Wiesz w jakim stanie sa walki i hydraulika
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi
Okolice Szczecina.
Tak, zdarzają sie kichnięcia
Z odpiętą przepływką jeździ lepiej, ale i tak brakuje doładowania.
Jezeli chodzi o walki i cała resztę - nie ściągałem dekli, ale silnik chodzi cicho - dokładnie tak jak powinien, nie slychac żadnych niepokojących odgłosów.
Skrzynia manualna.
![Obrazek]()
Błędy zaczytane przed chwila.
Pozdrawiam
Tak, zdarzają sie kichnięcia

Z odpiętą przepływką jeździ lepiej, ale i tak brakuje doładowania.
Jezeli chodzi o walki i cała resztę - nie ściągałem dekli, ale silnik chodzi cicho - dokładnie tak jak powinien, nie slychac żadnych niepokojących odgłosów.
Skrzynia manualna.
Błędy zaczytane przed chwila.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 338
- Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
- Imię: Daniel
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI AFB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Biecz
No to teraz musisz dokładnie o patrzeć cały układ dolotowy od turbiny do kolektora (czyli rury gumowe ,intercooler ) wyczyścić EGR (ja osobiście bym zaślepił ,bo ja mam zaślepiony i silnik działa w porządku,i przy okazji nie brudzą mi się kolektory dolotowe )i dokładnie sprawdzić rurki podciśnieniowe sterujące egr i turbo (i czy Vacum pompa robi wystarczające podciśnienie zeby obsłużyć hamulec i osprzęt silnika)
Jeżeli to nie pomoże i nic nie znajdziesz to Kat do wycięcia a jak to nie pomoże turbo na stół .
Jeżeli to nie pomoże i nic nie znajdziesz to Kat do wycięcia a jak to nie pomoże turbo na stół .
Audi A6 C5 2.5TDI
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi
Audi A6 C5 4.2 ASG
Audi A4B6 1.9 tdi