Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

check engine

Silniki benzynowe
lukasv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 04 paź 2015, 10:36
Lokalizacja: Przyszowa/Paderborn

check engine

Post autor: lukasv6 » 10 maja 2016, 20:49

Witam. mam pytanie do znających temat ostatnio często wyskakuje mi check sprawdzałem jest to podgrzewacz czujnika 02 bank2 czujnik1 P0155 czy to coś ze sondą?
Ostatnio zmieniony 16 maja 2016, 10:45 przez lukasv6, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
ShArK5856
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 27 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ShArK5856 » 14 maja 2016, 17:59

WItam ;)

Panowie co prawda nie dotyczny sie to samochodu A6 C6, a dokładnie A8 D3 4.2 PB + LPG.
Odrazu mówię, że mam problemy z aktywacją założonego konta na forum A8..

Mam problem a wraz z nim pytanko do Was.
Zacznijmy od błędów które pojawiły mi się na początku .

błędy na gazie : (taki go kupiłem)

17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
P1128 - 001 - System too Lean - MIL ON
17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult)
P1130 - 001 - System too Lean - MIL ON


3 dni później na gazie :


17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
P1128 - 001 - System too Lean
17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult)
P1130 - 001 - System too Lean - MIL ON
17544 - Fuel Trim: Bank 1 (Add)
P1136 - 001 - System too Lean - Intermittent
16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 -
16688 - Cylinder 4
P0304 - 001 - Misfire Detected
17718 - Cyl. 10 Ignition Circuit
P1310 - 001 - Short to Ground - Intermittent
16692 - Cylinder 8
P0308 - 008 - Misfire Detected

i moja diagnoza jest taka ze na benzynie pali się tylko to :

16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
P0300 - 001 -
16688 - Cylinder 4
P0304 - 001 - Misfire Detected
17718 - Cyl. 10 Ignition Circuit
P1310 - 001 - Short to Ground - Intermittent
16692 - Cylinder 8
P0308 - 008 - Misfire Detected


świece ? bo raczej nie moduł ?

nie wiem co jeszcze może być..

Problem pojawia się po odpaleniu auta.. Miga check a jak sie check zapali to zaraz ECU.

Czuje drgania auta przy powolnym ruszaniu..

Czy ma moc ? nie jestem w stanie tego jeszcze okreslic za krótko posiadam autko.

Wydaję mi się, że jest mniejsza moc ale nie aż taka duża różnica. ( musi być mniejsza moc bo 2 cylindry nie pala )

Poradźcie cos ;( w serwisie coś mówia o wymianie katów.. czy jest sens ? ;/ nie wiem ja bym zaczął od przepływki... (oczywiście swiece, cewki, swoja droga)

Dodam jeszcze, że zanim miałem problem z tymi zapłonami to autko ogolnie szarpalo jak dawałem mu do pieca.. na benzynie było lepiej nawet znacznie lepiej ale tez było czuć poszarpywanie mocy głównie przy większych obrotach.

Wrzucam logi z przepływomierza wykonane na 2 biegu :

http://vaglog.pl/log_262418.html

troszke za mało - co ?
Pozdrawiam ;)


Bo benzyna płynie we krwi ...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 maja 2016, 18:28

ShArK5856 pisze:błędy na gazie : (taki go kupiłem)
17536 - Fuel Trim; Bank 1 (Mult)
P1128 - 001 - System too Lean - MIL ON
17538 - Fuel Trim; Bank 2 (Mult)
P1130 - 001 - System too Lean - MIL ON
Do gazownika na regulację. Auto ma za ubogo.

Pozostałe błędy z wypadania zapłonów to zapewne cewki, które w 4.2 lubią padać. Można w VAG-u podejrzeć z jaką częstotliwością wypadają zapłony na cylindrach. Można także wykręcić świece i zobaczyć w jakim są stanie.

A tak przy okazji podaj jakie masz kodowanie, bo jedna rzecz mi nie pasuje.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
ShArK5856
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 27 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ShArK5856 » 14 maja 2016, 18:49

Dzięki za szybką odpowiedź ;)


Do gazownika pójdzie na pewno z tym, że najpierw kazali mi ogranąć go na benzynie.

A możesz mi powiedzieć o kodowanie czego Ci chodzi ? ;D Bo albo się zagubiłem albo nie rozumiem ;)


EDIT :

kodowanie silnika ;)

0011773

Dodam jeszcze, że jak pierwszy raz pokazało mi wypadanie zapłonu to po skasowaniu błędów, kolejny raz ten sam błąd pojawił się ok 20 km później.. No a teraz nawet po skasowaniu pojawia się odrazu..

Jak cewki to raczej po skasowaniu odrazu błąd by się pojawił i na dodatek jezdził by ciulowo tak jak teraz.. a był moment, że było normalnie.. natomiast teraz to jest spore szarpanie ;p

z rana pojawiają się problemy z odpalaniem tzn odpali przydławiony oborty na max 300 i sie zadławi i zgaśnie.. drugie krecenie jest bardzo długie i albo odpali z dodaniem gazu w podloge albo odpali dopiero za 3 razem.
Pozdrawiam ;)


Bo benzyna płynie we krwi ...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 maja 2016, 22:27

No nie koniecznie od razu by powrócił. Mi jak cewka padała to 2 tygodnie nie wiedziałam co się z autem dzieje. 5 mechaników ręce rozkładało, aż w końcu wywaliło błąd wypadania zapłonu, wymieniłam cewkę i jak ręką odjął. Przy kolejnej już wiedziałam co się święci, więc wleciał komplet i do tej pory spokój. Najłatwiejszy sposób weryfikacji to zamiana ich miejscami i sprawdzenie czy błąd na inny cylinder przejdzie czy nie.

W pierwszej kolejności zakręć butlę w bagażniku, skasuj błędy, pojeździj trochę. Zobacz które błędy wrócą. Później znowu skasuj i dalej polataj trochę. Będzie widać które błędy są z samej benzyny oraz tym sposobem można wyeliminować lub potwierdzić przyczynę lpg jako porannych problemów z odpalaniem.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
ShArK5856
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 27 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ShArK5856 » 14 maja 2016, 23:01

Jeśli chodzi o sprawdzenie które błędy pojawiają sie na benzynie a które na gazie to już mam to za sobą. Jeździłem na benzynie około tygodnia i mam już wyciągnięte wnioski.

Cewki w takim razie ogarnę w poniedziałek :-)

A czy jazda na uszkodzonej cewce nie popsuje modułu silnika?
Pozdrawiam ;)


Bo benzyna płynie we krwi ...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 maja 2016, 23:26

No to dałeś ciała po całości, że nie zakręciłeś butli.

Jazda z czymkolwiek uszkodzonym mechanicznie w D3 może odbić się czkawką, a w tym aucie serwis tani nie jest.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
ShArK5856
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 27 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ShArK5856 » 14 maja 2016, 23:28

Tzn ? Gaz jedynie co to mam odłączony ale z tego przycisku od włączania albo wyłączania gazu :-)

Koniecznie trzeba zakręcać butle ?
Pozdrawiam ;)


Bo benzyna płynie we krwi ...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 maja 2016, 23:31

Najlepiej zakręcić, bo może nie trzymać i dawać podciśnienie do kolektora, a wtedy problemy z porannym rozruchem. Jak gaz wypalony z przewodów i zakręcona butla to wtedy gaz nie ma jak się dostać.
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
ShArK5856
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 27 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ShArK5856 » 14 maja 2016, 23:33

Powiem Ci, ze jak odpalam auto z rana na benzynie to złe nie jest.. Gorzej jest jak zgasze auto na gazie i rano odpalę to wtedy ma problem..

Nie ruszam auto do poniedziałku bo trochę sie boje żeby nic nie spierdzielic:-)
Pozdrawiam ;)


Bo benzyna płynie we krwi ...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 maja 2016, 23:36

No to chyba przyczynę problemów porannego odpalania mamy. Póki co pozamieniaj cewki miejscami (to jest chwilka roboty o ile nie masz jakoś tragicznie przewodów od LPG położonych).
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
ShArK5856
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 27 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ShArK5856 » 14 maja 2016, 23:44

Ciekawi mnie tylko co to za różnica na czym auto zgaśnie. Skoro i tak odpala sie na zimnym silniku tylko i wyłącznie na benzynie..

Cewki do zamiany miejscami na pewno w celu zdiagnozowanie czy to one czy jednak moduły. A powiedz mi czy wypadanie zapłonu ma cos wspólnego ze świecami ?

P.S co Cię wcześniej nie pokoilo, ze musiałaś poprosić mnie o kodowanie silnika?
Pozdrawiam ;)


Bo benzyna płynie we krwi ...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 maja 2016, 23:50

Jak zgasisz na gazie to do końca jest w całym układzie.

Świece to także element układu zapłonowego. Zapewne na tych cylindrach na których jest problem z wypadaniem zapłonu będą okopcone.

O kurcze nie zauważyłam, że podałeś je. Generalnie błąd jaki auto zapisało na..... 10 cylindrze :|
motostacja - części samochodowe.

Awatar użytkownika
ShArK5856
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 27 mar 2013, 11:30
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: ShArK5856 » 15 maja 2016, 00:07

Ok w takim razie poczekam do jutra i sprawdzę te felerne cewki :-) pozamieniam je miejscami. 4 cylinder to ten przy ścianie grodziowej po lewej stronie ? Stojąc przed samochodem i patrząc na maskę przed autem :-)
Pozdrawiam ;)


Bo benzyna płynie we krwi ...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 maja 2016, 00:09

Tak dokładnie <okok>

P.S. Podaj numer ECU
motostacja - części samochodowe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga