Witam, proszę mi powiedzieć która pompa za co odpowiada (nie zwracać uwagi na żółte i czerwone znaczki):
Podejrzewam że 1 to pompa oleju, 2 pompa wody a 3 pompa wspomagania ale jeśli 3 to pompa wspomagania to dlaczego wychodzi od niej wąż do chłodnicy? Bo odzywa mi się właśnie pompa 3 i nie jestem w 100% pewny czy to aby rzeczywiście pompa wspomagania.
[ AFN 1.9 110 KM] Pomocy w identyfikacji pomp
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
[ AFN 1.9 110 KM] Pomocy w identyfikacji pomp
Ostatnio zmieniony 05 maja 2016, 11:23 przez chelsea78, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15144
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TDI 233KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Na podstawie ETKI i ELSY:
- numer 1 to koło wałka pośredniego napędzającego pompę oleju, ale nie jest to koło pompy;
- numer 2 to pompa wody;
- numer 3 to pompa wspomagania.
Nie wiem jak w C5, ale w C6 płyn wspomagania biegnie blisko chłodnicy przez dość cienkie rurki, które chłodzą płyn. Może to Cię zmyliło? Płyn w C5 ma taki bieg: pompa wspomagania → przekładnia kierownicza → system rurek chłodzących (biegną przy chłodnicy wody) → zbiorniczek wyrównawczy → pompa wspomagania itd.
[ Dodano: 2016-05-05, 00:54 ]
Oznaczyłem na zdjęciu kierunek biegu płynu wspomagania (czerwony to powrót). Te dwa węże wychodzą od pompy wspomagania.
- numer 1 to koło wałka pośredniego napędzającego pompę oleju, ale nie jest to koło pompy;
- numer 2 to pompa wody;
- numer 3 to pompa wspomagania.
Nie wiem jak w C5, ale w C6 płyn wspomagania biegnie blisko chłodnicy przez dość cienkie rurki, które chłodzą płyn. Może to Cię zmyliło? Płyn w C5 ma taki bieg: pompa wspomagania → przekładnia kierownicza → system rurek chłodzących (biegną przy chłodnicy wody) → zbiorniczek wyrównawczy → pompa wspomagania itd.
[ Dodano: 2016-05-05, 00:54 ]
Oznaczyłem na zdjęciu kierunek biegu płynu wspomagania (czerwony to powrót). Te dwa węże wychodzą od pompy wspomagania.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Już nie przesadzajmy z tym mineralnym używałem do tej pory Castrola Magnatec 10w40 pół syntetyk ale chodziłem po różnych stronach producentów olejów i wszędzie było że do tego silnika powinno stosować się syntetyk. W sumie raz mechanik nie wiedział jaki mam olej i jak wymieniał mi pierścienie na jednym z tłoków to wlał syntetyk jakiś. Potem ja przy wymianie wlałem spowrotem tego Castrola i za jakiś czas dowiedziałem się że był tam syntetyk. Teraz przepłukałem silnik i wybrałem chyba najlepszy możliwy dla tego silnika Specific od Motul'a 505.1 502.0. W sumie to powiem szczerze że sam już nie wiem co to się odzywa. Wiem że mam uwaloną rolkę na napinaczu i że ona przy porannym odpaleniu się odzywa z drugiej strony dzisiaj jak odpaliłem go zimnego to było słychać tylko łożysko rolki Zobaczę z czasem na pewno wyjdzie. Z drugiej strony może to nie rolka napinacza się odzywa tylko właśnie łożysko pompy wspomagania. Sama pompa jest raczej ok bo odkąd go mam nie odczułem zmiany w potrzebnej sile do skręcenia kołami. Pożyjemy zobaczymy, nie będę sobie na razie tym głowy zawracał.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga