Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ANK 4.2 340 KM] Klepanie po remoncie głowic

Silniki benzynowe
Sszwagier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:24
Lokalizacja: Lublin

[ANK 4.2 340 KM] Klepanie po remoncie głowic

Post autor: Sszwagier » 02 maja 2016, 18:17

Cześć,

jakiś czas temu oddałem dwie głowice do splanowania, dotarcia zaworów i wymianie uszczelniaczy. Ostatnio z okazji większej ilości czasu złożyłem finalnie silnik i tu pojawił się problem. Jedna głowica po chwili elegancko ucichła, druga klepie bez żadnych zmian. Zaznaczyć chciałem ,że przed rozbiórką było wszystko ok.

Zaczerpnąłem informacji w zakładzie w którym odbywała się obróbka głowic i stwierdzili ,że olej z hydrauliki jest zawsze wyciskany i pewnie nie ma "siły" przepchać powietrza?!?!

Silnik był wielokrotnie wygrzewany, podtrzymywany na obrotach 2000-3000, zaryzykowałem również delikatną przejażdżkę co niestety nie przyniosło żadnej poprawy. Sądząc po korku i długości pracy silnika bez większych zmian olej do góry się dostaje. Co więcej nie świeci się kontrolka ciśnienia oleju.

Teraz pytanie - spotkał się ktoś z czymś takim po remoncie głowic? Zrozumiałe jest klepanie do napełnienia hydrauliki, ale co zrobić jak się nie napełnia? Sugestie mile widziane.


Pozdrawiam

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 02 maja 2016, 20:25

Zaworki olejowe pod kolektorem ssącym ?

Sszwagier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Sszwagier » 03 maja 2016, 09:53

Znasz może nr tych zaworków? Bo szukam ich po etce przed demontażem i nie mogę znaleźć...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 03 maja 2016, 10:37

Zawór 059103175F (115,13/szt)
Uszczelka pod kolektor dolotowy 077129717Q (87,51/szt)

Wszystko brutto w Lublinie od ręki bez rabatu 405,28zł.
motostacja - części samochodowe.

Sszwagier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Sszwagier » 03 maja 2016, 10:51

Mazdomania, dziękuję bardzo :)


Teraz tylko takie pytanie - czy te zaworki nie są przypadkiem od tego by po wyłączeniu silnika olej z góry za szybko nie ściekał?

Gość.

Post autor: Gość. » 03 maja 2016, 11:36

Tak to są zaworki zwrotne głowic.

Sszwagier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Sszwagier » 03 maja 2016, 11:38

Czyli nijak się mają do mojego problemu, podczas pracy silnika nawet jeżeli by za bardzo "puszczał" ten zaworek to i tak hydraulika by się napełniła. Jeżeli się mylę poprawcie mnie.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 03 maja 2016, 12:04

No tak, dokładnie.
Moim zdaniem opcje są dwie:
- jeśli wszystkie elementy wymieniałeś tak samo na obu głowicach to na jednej coś źle złożyłeś
- umarł nastawnik (wystarczy, że w sitku zrobi się dziurka i już klepie na stałe)
motostacja - części samochodowe.

Sszwagier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Sszwagier » 03 maja 2016, 15:57

Głowice do obróbki oddawałem do Dziaka więc ja tylko zdjąłem i z powrotem włożyłem głowicę. Czy nastawnik? Hmm dźwięk raczej nie idzie z niego - miałem walnięty po drugiej stronie i cierpiał na porannne klepanie.

No nic w ostateczności trzeba będzie pomyśleć nad wymianą wkładek - albo reklamowaniem głowicy...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 03 maja 2016, 19:43

Nastawnik może klepać zarówno rano jak i cały czas, ale jak on stuka to słychać, że z niego dźwięk się wydobywa.
motostacja - części samochodowe.

Sszwagier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Sszwagier » 04 maja 2016, 11:38

Zgadza się ,że może klepać cały czas. Ale niestety dźwięk nie idzie z niego. :[

marcin75m1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 03 lut 2012, 19:45
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: marcin75m1 » 05 maja 2016, 12:19

Witam a jak to się zaczęło ,kupiłeś już takie auto ze stukającą głowicą i czy to ta od strony kierowcy ?

Sszwagier
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 08 wrz 2015, 19:24
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Sszwagier » 05 maja 2016, 21:17

W pierwszym poście pisałem, że przed remontem było wszystko ok.

Ewidentnie klepią hydropopychacze. Teraz mam pytanie czy jest szansa je dostać w innym miejscu niż aso? Przerabial ktoś temat zakupu?

marcin75m1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 03 lut 2012, 19:45
Lokalizacja: dolnyslask

Post autor: marcin75m1 » 06 maja 2016, 16:37

Witam ,pytam się czy klepie ci BANK 2 ,bo mam też takie auto z klepiącą głowicą i już ktoś wymienił 9 hydropopychaczy i nic to nie pomogło ,może ściągnij dekle i odpal na chwile bez dekli i obserwuj nastawnik czy czasem ten na BANKU 1 nie sika olejem do góry .
ale zawsze możesz wymienić 20 hydro po 50zyla silnik zyska 1000zł na wartości .

kierowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 142
Rejestracja: 15 lut 2013, 13:36
Imię: Krzyszyof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: kierowiec » 08 maja 2016, 17:42

Witam. A próbowałeś przegazówki? Tylko takiej konkretnej. Szklanki mogły się zawiesić jak ten olej z nich wyciskali i nie mogą się podnieść bo mają za małe ciśnienie.Inna sprawa że nie ma potrzeby tego oleju wyciskać. Po zmontowaniu sam wypłynie jak będzie go za dużo. Pytam bo widziałem jak goście się bujali z nowymi szklankami i pomogła dopiero przegazówka. Ucichło klepanie. Pozdrawiam.
Fan AUDI!!!!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga