Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BMK 3.0 224 KM] 3.0 tdi glosno chodzi (klekocze) po zapale

Silniki wysokoprężne
fox.84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 08 lip 2013, 21:44
Lokalizacja: Ruda Śląska

[ BMK 3.0 224 KM] 3.0 tdi glosno chodzi (klekocze) po zapale

Post autor: fox.84 » 22 kwie 2016, 11:29

witam jak w temacie od kilku dni pojawilo mi sie takie glosne klekotanie (tak jak by mial za malo oleju na start) przy zapalaniu silnika jak dluzej postoi - tak jak by ten olej zciekl gdzies po okolo 2 sek jak pochodzi to wszystko wraca do normy - jakies sugestie ??

link do filmiku jak to chodzi - czasami jest glosniej jeszcze

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 22 kwie 2016, 11:44

Pewnie rozrząd daje o sobie znać.

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 22 kwie 2016, 13:29

fox.84, Jaki przebieg ma Twój BMK? Znasz jakąś historię tego auta? Bo na 100% to jest wina rozrządu. Napinacze już nie dają rady. Tańsza opcja - wymiana samych górnych napinaczy (bywały przypadki, że po 15tys znów zaczęło grzechotać). Droższa opcja - wymiana kompletnego rozrządu (spokój na zawsze). Najtańsza opcja - zostawić w spokoju niech sobie grzechocze (odpalanie zawsze z lekkim stresem ;) )

fox.84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 08 lip 2013, 21:44
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: fox.84 » 23 kwie 2016, 12:51

przebieg 227 i na taki wyglada choc glowy nie dam - a te napinacze cos mi sie nie wydaje ze to one bo silnik jak chodzi to bardzo cicho tylko przy zapalaniu i jak postoi przez dluzszy czas
Jak zapale zgasze zaraz i znowu zapalam to juz tego nie ma - tylko po dluzszym potoju

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 505
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2018
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: 130TDI » 24 kwie 2016, 11:20

fox.84 pisze:zebieg 227 i na taki wyglada choc glowy nie dam
Wszystkie na otomoto tak wyglądają a w rzeczywistości mają po 500-600 tys. km. Audi ma dosyć wytrzymałe materiały wnętrz i jak ktoś robił trasy auto z pół miliona km nie będzie zużyte.
Ja mam 310 tys km. i z rana cisza jak makiem zasiał.

Na jakim oleju jeździsz?

Awatar użytkownika
Robert74
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 12 lut 2014, 08:44
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wleń

Post autor: Robert74 » 24 kwie 2016, 12:31

Jeżeli Ci grzechocze to rozrząd.Jeżeli grzechocze przy takim przebiegu to na pewno było to auto flotowe i wymiana oleju co 30 tyś. Ja póki co mam spokój.Raz miałem takie odczucia gdy zalałem castrola ale szybko przeszedłem na inny i spokój na razie...

Audi A7 Klub

Post autor: Audi A7 Klub » 25 kwie 2016, 12:04

fox.84 pisze:tylko przy zapalaniu i jak postoi przez dluzszy czas
No to o tym właśnie piszę. To jest problem z rozrządem.

krzysiekurs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 24 paź 2012, 17:01
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krzysiekurs » 03 maja 2016, 20:49

jak nic rozrzad mam to samo nie codziennie ale sie zdarza nie przejmuje sie i jade dalej :)
wirus 250 KM i 510 Nm

poczekaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 14 sty 2015, 15:32
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: poczekaj » 04 maja 2016, 08:52

fox.84 pisze:przebieg 227 i na taki wyglada choc glowy nie dam
Tak jak już było pisane wyżej. Nie jest zbyt łatwo stwierdzić na ile km samochód wygląda...
http://otomoto.pl/oferta/audi-a6-c6-fl- ... yk79Z.html

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 340
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 04 maja 2016, 09:37

Tak jak piszeKL4K50N, na bank rozrząd a właściwie napinacze które nie trzymają oleju (po dłuższym postoju schodzi z nich olej) U mnie było to samo wymieniłem górne napinacze (koszt około 900zł) zmieniłem olej z castrola na motul zrobiłem już około 40 tys km i na razie cisza <luzik>

pędziwiatr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 08 mar 2016, 20:20
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: pędziwiatr » 29 maja 2016, 19:06

Jak radzicie. Czy warto wstawiać nowy rozrząd w około 350tyś BMK czy lepiej rozglądać się już pomału za nowszym ASB ?

DEEX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 08 cze 2016, 18:20
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: WLKP

Post autor: DEEX » 10 cze 2016, 15:39

Jesli kupisz ASB to i tak nie ma gwarancji ze ma 100tys czy 200 moze miec 500-600 i tez grzechotac ...

fox.84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 08 lip 2013, 21:44
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: fox.84 » 19 cze 2016, 21:22

ok dziekuje za odp wiec wiem ze mam do roboty napinacze z rozrzadu napewno a teraz pytanie czy wymieniac tylko same napinacze bo niby z lancuchami sie nic nie dzieje czy wszystko robic - no i co daje przejscie z castrola na motul jak zmieniam max co 20 tys km

Awatar użytkownika
Abster
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 155
Rejestracja: 09 sie 2012, 22:27
Imię: Abster
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wawa

Post autor: Abster » 19 cze 2016, 22:53

Ja po przeczytaniu paru postów zmieniłem 2 miesiące temu Castrola na LIQUI MOLY i grzechotanie na zimnym jest dużo, dużo mniejsze niż na Castrolu. Wydaje mi się też ( bo nie sprawdzałem wtedy ) że jak zalałem świeży Castrol to nie było różnicy. Silnik jak w opisie ASB
Oryginalna pełna opcja S-Line

idymy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 sie 2014, 08:09
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: idymy » 20 cze 2016, 16:14

Poranne grzechotanie w 3.0 TDI BMK / ASB - napinacze nie trzymają ciśnienia oleju, przez co łańcuch grzechocze w obudowie, grzechotanie ustępuje jak silnik nabije ciśnienie w napinacz. Z każdym kilometrem niestety wada się pogłębia i "poranne" grzechotanie będzie trwać co raz dłużej.

U mnie przy 310k km pierwszy raz odezwał się rozrząd, obecnie mam 325k i aktualnie Audiczka ma wymieniany rozrząd. Kompletny, bez kół zębatych. Cena zaczyna się od (brutto) 1600 przez 2400 do 2700 ( na rynku są dostępne rozrządy 3 producentów ).

Sama zmiana oleju może spowodować zmniejszenie objawów jednak ich nie wyeliminuje, jeśli już ktoś chce iść w tą stronę to polecam ceramizer dodać, znajomy u siebie tak uszczelnił napinacze.

Nie liczył bym na cud i nie ignorował problemu z rozrządem gdyż pewnego dnia po prostu przeskoczy i będzie duży problem... jak już ktoś decyduje się na naprawę to polecam i łańcuchy wymienić - zrobić raz a porządnie. Co do wymiany BMK na ASB - jak dla mnie to żadne rozwiązanie, silniki b. podobne i te same problemy je nękają na forum są chyba dwa ASP w których w jednym przeskoczył rozrząd w drugim wtryski wytopiły dziurę w tłoku :p

Olej polecam wymieniać co 15k km :>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga