[ BMK 3.0 224 KM] 3.0 tdi glosno chodzi (klekocze) po zapale
[ BMK 3.0 224 KM] 3.0 tdi glosno chodzi (klekocze) po zapale
witam jak w temacie od kilku dni pojawilo mi sie takie glosne klekotanie (tak jak by mial za malo oleju na start) przy zapalaniu silnika jak dluzej postoi - tak jak by ten olej zciekl gdzies po okolo 2 sek jak pochodzi to wszystko wraca do normy - jakies sugestie
link do filmiku jak to chodzi - czasami jest glosniej jeszcze
link do filmiku jak to chodzi - czasami jest glosniej jeszcze
fox.84, Jaki przebieg ma Twój BMK? Znasz jakąś historię tego auta? Bo na 100% to jest wina rozrządu. Napinacze już nie dają rady. Tańsza opcja - wymiana samych górnych napinaczy (bywały przypadki, że po 15tys znów zaczęło grzechotać). Droższa opcja - wymiana kompletnego rozrządu (spokój na zawsze). Najtańsza opcja - zostawić w spokoju niech sobie grzechocze (odpalanie zawsze z lekkim stresem )
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 505
- Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2018
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
Wszystkie na otomoto tak wyglądają a w rzeczywistości mają po 500-600 tys. km. Audi ma dosyć wytrzymałe materiały wnętrz i jak ktoś robił trasy auto z pół miliona km nie będzie zużyte.fox.84 pisze:zebieg 227 i na taki wyglada choc glowy nie dam
Ja mam 310 tys km. i z rana cisza jak makiem zasiał.
Na jakim oleju jeździsz?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 35
- Rejestracja: 24 paź 2012, 17:01
- Lokalizacja: Warszawa
Tak jak już było pisane wyżej. Nie jest zbyt łatwo stwierdzić na ile km samochód wygląda...fox.84 pisze:przebieg 227 i na taki wyglada choc glowy nie dam
http://otomoto.pl/oferta/audi-a6-c6-fl- ... yk79Z.html
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 08 mar 2016, 20:20
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Poranne grzechotanie w 3.0 TDI BMK / ASB - napinacze nie trzymają ciśnienia oleju, przez co łańcuch grzechocze w obudowie, grzechotanie ustępuje jak silnik nabije ciśnienie w napinacz. Z każdym kilometrem niestety wada się pogłębia i "poranne" grzechotanie będzie trwać co raz dłużej.
U mnie przy 310k km pierwszy raz odezwał się rozrząd, obecnie mam 325k i aktualnie Audiczka ma wymieniany rozrząd. Kompletny, bez kół zębatych. Cena zaczyna się od (brutto) 1600 przez 2400 do 2700 ( na rynku są dostępne rozrządy 3 producentów ).
Sama zmiana oleju może spowodować zmniejszenie objawów jednak ich nie wyeliminuje, jeśli już ktoś chce iść w tą stronę to polecam ceramizer dodać, znajomy u siebie tak uszczelnił napinacze.
Nie liczył bym na cud i nie ignorował problemu z rozrządem gdyż pewnego dnia po prostu przeskoczy i będzie duży problem... jak już ktoś decyduje się na naprawę to polecam i łańcuchy wymienić - zrobić raz a porządnie. Co do wymiany BMK na ASB - jak dla mnie to żadne rozwiązanie, silniki b. podobne i te same problemy je nękają na forum są chyba dwa ASP w których w jednym przeskoczył rozrząd w drugim wtryski wytopiły dziurę w tłoku
Olej polecam wymieniać co 15k km
U mnie przy 310k km pierwszy raz odezwał się rozrząd, obecnie mam 325k i aktualnie Audiczka ma wymieniany rozrząd. Kompletny, bez kół zębatych. Cena zaczyna się od (brutto) 1600 przez 2400 do 2700 ( na rynku są dostępne rozrządy 3 producentów ).
Sama zmiana oleju może spowodować zmniejszenie objawów jednak ich nie wyeliminuje, jeśli już ktoś chce iść w tą stronę to polecam ceramizer dodać, znajomy u siebie tak uszczelnił napinacze.
Nie liczył bym na cud i nie ignorował problemu z rozrządem gdyż pewnego dnia po prostu przeskoczy i będzie duży problem... jak już ktoś decyduje się na naprawę to polecam i łańcuchy wymienić - zrobić raz a porządnie. Co do wymiany BMK na ASB - jak dla mnie to żadne rozwiązanie, silniki b. podobne i te same problemy je nękają na forum są chyba dwa ASP w których w jednym przeskoczył rozrząd w drugim wtryski wytopiły dziurę w tłoku
Olej polecam wymieniać co 15k km
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga