Poranne grzechotanie w 3.0 TDI BMK / ASB - napinacze nie trzymają ciśnienia oleju, przez co łańcuch grzechocze w obudowie, grzechotanie ustępuje jak silnik nabije ciśnienie w napinacz. Z każdym kilometrem niestety wada się pogłębia i "poranne" grzechotanie będzie trwać co raz dłużej.
U mnie przy 310k km pierwszy raz odezwał się rozrząd, obecnie mam 325k i aktualnie Audiczka ma wymieniany rozrząd. Kompletny, bez kół zębatych. Cena zaczyna się od (brutto) 1600 przez 2400 do 2700 ( na rynku są dostępne rozrządy 3 producentów ).
Sama zmiana oleju może spowodować zmniejszenie objawów jednak ich nie wyeliminuje, jeśli już ktoś chce iść w tą stronę to polecam ceramizer dodać, znajomy u siebie tak uszczelnił napinacze.
Nie liczył bym na cud i nie ignorował problemu z rozrządem gdyż pewnego dnia po prostu przeskoczy i będzie duży problem... jak już ktoś decyduje się na naprawę to polecam i łańcuchy wymienić - zrobić raz a porządnie. Co do wymiany BMK na ASB - jak dla mnie to żadne rozwiązanie, silniki b. podobne i te same problemy je nękają na forum są chyba dwa ASP w których w jednym przeskoczył rozrząd w drugim wtryski wytopiły dziurę w tłoku
Olej polecam wymieniać co 15k km
