Witam
Na wstępie zaznaczę, że czytałem kilka podobnych tematów ale propozycji rozwiązań było bardzo wiele, u mnie aby zawęzić temat podam dodatkowe wątki.
Otóż u mnie nastąpiło szarpanie w zakresie 2000/3000 wszystko zaczęło się po wymianie alu na inne z letnimi oponami. Wstępnie myślałem że winą może być wymiar ET50 nowych alu ale sprawdziłem poprzednie z zimowymi oponami i wyszło że poprzednie też miały ET50. Wiem, że "książkowo" ET powinno być 42.
1. czy może być to wina złego wyważenia kół
2. ubywa mi płynu - więc może uszczelka pod głowicą (tutaj mój wątek ubytek-plynu-chlodniczego-vt81917.htm
3. czy zamontowaniu dystansów na kołach by pomogło.
4. w ostatnim czasie wymieniałem wisko i wentylator klimy ale raczej to nie ma wpływu na szarpanie.
5. zastanawiam się czy nie dodać czegoś to paliwa aby przeczyścić wtryski, ale wątpię bo zawsze tankuję na dwóch stacjach.
tematów szarpania bywa sporo ale może teraz będzie łatwiej trafić w przyczynę. Dodam, że auto pracuje tylko na benzynie
nowe alu
poprzednie alu
szarpanie w zakresie 2000/3000 obr
wiesz co, to jest takie szarpanie na kołach z przodu na takiej zasadzie jak wciskasz gaz jak boś by go hamowało, zrobi takie 2 lub 3 szarpnięcia i jest OK
[ Dodano: 2016-04-18, 17:08 ]
TEMAT OGARNIĘTY
byłem na wulkanizacji, ale opona nigdzie nie ocierała, skierowałem się do mechanika pojeździliśmy i wybór padł na świece, okazało się to trafną decyzją.
Kupiłem 4 świece Denso K16TT 4603 za 10 zł/ szt
wymiana dość drogo bo 40 zł ale będzie z wpisem w książkę serwisową.
Co do felg mechanik mówił, że to że mają ET50 nie przekłada się specjalnie za szybsze zużycie zawieszenia, więc pojeżdżę i zobaczę, jechałem przy większych prędkościach i wydaje mi się że jest OK.
Widziałem dystanse na allegroszu już od 30 zł więc pewnie zainwestuję.
[ Dodano: 2016-04-18, 17:08 ]
TEMAT OGARNIĘTY
byłem na wulkanizacji, ale opona nigdzie nie ocierała, skierowałem się do mechanika pojeździliśmy i wybór padł na świece, okazało się to trafną decyzją.
Kupiłem 4 świece Denso K16TT 4603 za 10 zł/ szt
wymiana dość drogo bo 40 zł ale będzie z wpisem w książkę serwisową.
Co do felg mechanik mówił, że to że mają ET50 nie przekłada się specjalnie za szybsze zużycie zawieszenia, więc pojeżdżę i zobaczę, jechałem przy większych prędkościach i wydaje mi się że jest OK.
Widziałem dystanse na allegroszu już od 30 zł więc pewnie zainwestuję.
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Re: szarpanie w zakresie 2000/3000 obr
Dolicz jeszcze koszt zakupu dłuższych śrub. ..ale na Twoim miejscu nie pakowałbym żadnych dystansów, tylko jeździł tak jak jest.
Na zawieszenie to na pewno nie ma wpływu, zwłaszcza jeśli mówimy o głębszym osadzeniu felgi.
Na zawieszenie to na pewno nie ma wpływu, zwłaszcza jeśli mówimy o głębszym osadzeniu felgi.
Nie wiem skąd to wyczytałeś, ale np. w mojej, według kodów wyposażenia jest ET45. ...i nie sądzę aby silnik miał tutaj znaczenie, zwłaszcza, że mamy bardzo podobne moce.Luk84 pisze:Wiem, że "książkowo" ET powinno być 42.
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga