2.4 czy 2.0tfsi
2.4 czy 2.0tfsi
Witam wszystkich , mam pytanie a zarazem prośbę
. Noszę się z kupnem a6 c6 avant oglądam różne oferty i nie wiem który silnik będzie sprawiał mniejsze problemy 2,4 v6 czy 2,0tfsi ? który lepszy ,mniej awaryjny ? i pod gaz oczywiście
. Na necie można znaleźć dużo różnych pierdół o tych motorach ale wiadomo ktoś coś usłyszał i dopowiedział swoje dzięki za info .
tfsi
2.0 tfsi pod gaz raczej nie opłacalne, wtryski benzynowe w tfsi muszą być cały czas schłodzone przez benzynę i zużycie waha się od 25-100%. Instalacja nie jest tania i według mnie bardziej opłacalny będzie silnik 2.4 v6. Poza tym silniki tfsi zmagają się z wysokim ubywaniem oleju w silniku
do samego końca, mojego lub jej 
Czyli 2 odpowiedzi i żadna nie pomaga :'( ale dziękuję za info będę musiał podjąć decyzję, mam obawy bo kolegi ojciec ma 2.0 w skodzie i 2 razy rozbiera silnik wymieniał pierścionki ma dopiero 200 tys nalatane teraz olej zmienił na 5w40 chyba i apetyt na olej ustal osiągi się poprawiły mniejsze spalanie . Ale biorąc pod uwagę ze chce gaz to padnie na V6 pozdrawiam
-
Norbertp83
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 11
- Rejestracja: 17 mar 2016, 16:56
- Lokalizacja: ŻRDW
- Kontakt:
Re: tfsi
Pozwolę sobie na lekkie sprostowanie w temacie "ftryskuf" benzyny przy LPG.lukirks83 pisze:2.0 tfsi pod gaz raczej nie opłacalne, wtryski benzynowe w tfsi muszą być cały czas schłodzone przez benzynę i zużycie waha się od 25-100%. Instalacja nie jest tania i według mnie bardziej opłacalny będzie silnik 2.4 v6. Poza tym silniki tfsi zmagają się z wysokim ubywaniem oleju w silniku
Też jakiś czas temu zagłębiałem się w temat LPG do FSI. I wcale nie jest to już taka nowość, bo instalacje te na rynku włoskim są już od... 2010 r.
Najlepszym wyborem instalacji LPG do FSI wg mojej skromnej opinii jest instalacja VI gen. LPDI, ale cena może przyprawić o ból du...y. W takiej instalacji wtrysk gazu w fazie ciekłej odbywa się przez wtrysk benzyny, przez co jest automatycznie chłodzony.
Można wybrać o połowę tańszą opcję z tzw. dotryskiem benzyny (np. coś ze STAG'a). Niestety taka instalacja spala zarówno gaz jak i benzynę.
Co do silników 2.0 TFSI i 2.4V6. Biorąc pod uwagę tylko te dwa, osobiście wybrałbym z uwagi na "mniejsze zło" 2.4 z jakże lubianym, rzekomo felernym rozrządem. Dlaczego? A no dla tego, że można trochę zaoszczędzić na instalacji LPG a sam silnik jest dobrą, mocną konstrukcją.
Ostatnio zmieniony 28 mar 2016, 12:51 przez Norbertp83, łącznie zmieniany 1 raz.
-
krzysiek-lex
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice









