Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BPJ 2.0 170 KM] wskaznik temperatury silnika

Silniki benzynowe
Jarek2724
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2016, 21:20
Lokalizacja: Dublin

[ BPJ 2.0 170 KM] wskaznik temperatury silnika

Post autor: Jarek2724 » 28 lut 2016, 19:03

Obrazek

Witam, jestem nowy na tym forum. Stalem sie posiadaczem A6 2006r 2.0 benzyna.
Mam problem ze wskaznikiem temperatury silnika, wogole nie podnosi sie, moge przejechac 500 km autostrada i 30min w korkach na miescie. Jak stal na 50 stopni tak stoi.
Co jeszcze dzisiaj zauwazylem, na zimnym silniku przez ok 30 sekund mial strasznie nierowne obroty (poki co to tylko jednorazowo), swiece byly wymienione ok 1000 km temu.
Mial ktos doczynienia z czyms takim?
Jarek A6C6

Gość.

Post autor: Gość. » 28 lut 2016, 19:38

na vagu pokazuje tyle samo czy inaczej?

Jarek2724
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2016, 21:20
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Jarek2724 » 28 lut 2016, 19:53

Apophis pisze:na vagu pokazuje tyle samo czy inaczej?
Nie mialem mozliwosci podpiecia pod komputer jeszcze, musze podjechac do jakiegos znawcy.
Znajomy tez podpowiedzial , abym sprawil sobie OBD i sprawdzil na smartfonie, tylko nie wiem czy to OBD z eBay bedzie tak wiarygodne jak profesjolnalna diagnostyka..
Jarek A6C6

Gość.

Post autor: Gość. » 28 lut 2016, 23:09

Nie wiem tez ja sie posługuje czyms co obada sprawe np VCDS. Jak w ECU bedzie to bardzo istotne.

Awatar użytkownika
huberto21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 08 cze 2015, 13:00
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: huberto21 » 29 lut 2016, 11:33

Witam, miałem taki sam problem z temperaturą.
Wymiana termostatu + czujnik temperatury i wszystko działa.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 29 lut 2016, 13:26

[quote="huberto21"]Witam, miałem taki sam problem z temperaturą.
Wymiana termostatu + czujnik temperatury i wszystko działa.[/quote]

nie ma potrzeby wymieniać części dopóki się nie zdiagnozuje problemu, może to być faktycznie czujnik temperatury ale równie dobrze nie stykające piny w kostce, czy przerwany przewód. w ostateczności nawet zegar w liczniku może być walnięty.

Wersedi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 lut 2016, 10:41
Lokalizacja: Radom

Post autor: Wersedi » 02 mar 2016, 18:19

Witam, miałem ten sam problem z tym ze u mnie raz na jakiś czas wskakiwało 90. To sama co mówi kolega wyżej. Termostat do wymiany w moim przypadku. Założony nowy i pięknie trzyma 90

Jarek2724
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2016, 21:20
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Jarek2724 » 07 mar 2016, 21:26

grzałka pisze:
huberto21 pisze:Witam, miałem taki sam problem z temperaturą.
Wymiana termostatu + czujnik temperatury i wszystko działa.
nie ma potrzeby wymieniać części dopóki się nie zdiagnozuje problemu, może to być faktycznie czujnik temperatury ale równie dobrze nie stykające piny w kostce, czy przerwany przewód. w ostateczności nawet zegar w liczniku może być walnięty.
Witam, wiec podlaczylem pod OBD smarfona i wyswietlilo mi Blad : P0420 Calalyst system Efficiency below treshold (Bank 1). Skasowalem blad i wskazowka podniosla sie ale tylko do 60 C. Malo tego , zjezdzajac z autostrady , na wyswietaczu wyskoczyla mi ikona oleju i informacja ''Oil Presure''.. zjechalem na garaz, chcialem zajzec pod maske i co... dzwigna (ta pod nogami) do otwierania maski - Urwala sie!!
Na chwile obecna jestem w d...e! Pod maske nie zajze, z olejem nie wiem o cochodzi.. ciekawe co jeszcze..

[ Dodano: 2016-03-07, 20:26 ]
Obrazek
Witam, wiec podlaczylem pod OBD smarfona i wyswietlilo mi Blad : P0420 Calalyst system Efficiency below treshold (Bank 1). Skasowalem blad i wskazowka podniosla sie ale tylko do 60 C. Malo tego , zjezdzajac z autostrady , na wyswietaczu wyskoczyla mi ikona oleju i informacja ''Oil Presure''.. zjechalem na garaz, chcialem zajzec pod maske i co... dzwigna (ta pod nogami) do otwierania maski - Urwala sie!!
Na chwile obecna jestem w d...e! Pod maske nie zajze, z olejem nie wiem o cochodzi.. ciekawe co jeszcze..
Jarek A6C6

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 07 mar 2016, 21:47

Temperaturę zostaw na razie w spokoju, tak jw. albo termostat albo czujnik, bardziej bym się przejął ciśnieniem oleju, to może Cię kosztować więcej niż myślisz. Możliwe że jest to związane z błędem katalizatora(jeśli jeszcze jest) lub sondą lambda. Długo masz auto? Bierze olej?

Jarek2724
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2016, 21:20
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Jarek2724 » 11 mar 2016, 21:03

Apophis pisze:na vagu pokazuje tyle samo czy inaczej?
Witam, wiec podlaczylem pod OBD smarfona i wyswietlilo mi Blad : P0420 Calalyst system Efficiency below treshold (Bank 1). Skasowalem blad i wskazowka podniosla sie ale tylko do 60 C. Zarowno na zegarach jak i na aplikacji temperatura sie pokrywa, do tego, gdy bledu juz nie ma, wskazowka wciaz stoi na 60C, gdy wykasuje pamiec bledow (nawet gdy ich nie ma), przez jakies pare kilometrow wskazowka rosnie na 90C, ale po jakims czasie spada do 60C, a po wylaczeniu silnika i ponownym odpaleniu pozostaje na 60C. Malo tego , zjezdzajac z autostrady , na wyswietaczu wyskoczyla mi ikona oleju i informacja ''Oil Presure''.. zjechalem na garaz, chcialem zajzec pod maske i co... dzwigna (ta pod nogami) do otwierania maski - Urwala sie!!
Na chwile obecna jestem w d...e! Pod maske nie zajze, z olejem nie wiem o cochodzi.. ciekawe co jeszcze..
Obrazek

Dzisiaj , ponownie skasowalem bledy (ktorych niby nie bylo) i po 40 minutach na postoju temperatura silnika wskoczyla do 98C

Obrazek

[ Dodano: 2016-03-07, 20:59 ]
Ziomek pisze:Temperaturę zostaw na razie w spokoju, tak jw. albo termostat albo czujnik, bardziej bym się przejął ciśnieniem oleju, to może Cię kosztować więcej niż myślisz. Możliwe że jest to związane z błędem katalizatora(jeśli jeszcze jest) lub sondą lambda. Długo masz auto? Bierze olej?
Auta mam od 2 tygodni, pierwszego weekendu zrobilem ponad 500 km i nie wzial nic, taki sam poziom byl przed i po ''wycieczce''. Co dziwne, ten komunikat cisnienia oleju pokazl sie tylko raz na kilka sekund..

[ Dodano: 2016-03-11, 20:03 ]
Obrazek
Wiec tak, czujnik temperatury wymieniony, wskazowka stoi na 90C, po ok 30 min na autostradzie (ok 100 km/h), zjezdzam na zjazd, temperatira spadla na 65C, komunukat na wyswietlaczu ''oil pressure'' i na OBDII (Torque app) fault: Catalyst Monitor Bank 1
MIN 4.096 MAX 65.535
Current 3.657

Czy to ma jakis zwiazek (sens)?

Prosze o pomoc..
Jarek A6C6

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 11 mar 2016, 22:27

Ciśnienie oleju od temperatury na pewno jest zależne, ale myślę że należało by sie bardziej przyglądnąć cisnieniu niż temperaturze co sugerowałem w poprzednim poście.

Jarek2724
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 27 lut 2016, 21:20
Lokalizacja: Dublin

Post autor: Jarek2724 » 14 mar 2016, 22:21

W piatek wymienilem czujnik temperatury, po ok 30 minutach jazdy po miescie, wyjechalem na autostrade i temperatura znowu spadla na 65C i tak zostalo.

Kontrolka oleju zaswiecila sie znowu po zjezdzie z autostradu po czym znowu zgasla.

W sobote i niedziele znowu zrobilem ok 100 km po autostradzie i po miescie, temperatura maksymalnie wzrosla to 75C a olej juz byl ok.

Z tego co zauwazylem to olej zaswieca sie na jakies 15-20 sekund ale dopiero po dluzszej jezdzie ale tylko wtedy gdy silnik zlapie wyzsza temperature. Czy mozliwe jest ze w komisie poprostu wleli niewlasciwy olej i po rozgrzaniu jest za rzadki przez co traci cisnienie?
Stan oleju trzyma, nic nie ubywa (i nie przybywa).
Jarek A6C6

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 31 mar 2016, 13:36

A może masz problemy z pompą oleju lub zapchanym smokiem?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga