Witam, jestem nowy na tym forum. Stalem sie posiadaczem A6 2006r 2.0 benzyna.
Mam problem ze wskaznikiem temperatury silnika, wogole nie podnosi sie, moge przejechac 500 km autostrada i 30min w korkach na miescie. Jak stal na 50 stopni tak stoi.
Co jeszcze dzisiaj zauwazylem, na zimnym silniku przez ok 30 sekund mial strasznie nierowne obroty (poki co to tylko jednorazowo), swiece byly wymienione ok 1000 km temu.
Mial ktos doczynienia z czyms takim?
Apophis pisze:na vagu pokazuje tyle samo czy inaczej?
Nie mialem mozliwosci podpiecia pod komputer jeszcze, musze podjechac do jakiegos znawcy.
Znajomy tez podpowiedzial , abym sprawil sobie OBD i sprawdzil na smartfonie, tylko nie wiem czy to OBD z eBay bedzie tak wiarygodne jak profesjolnalna diagnostyka..
[quote="huberto21"]Witam, miałem taki sam problem z temperaturą.
Wymiana termostatu + czujnik temperatury i wszystko działa.[/quote]
nie ma potrzeby wymieniać części dopóki się nie zdiagnozuje problemu, może to być faktycznie czujnik temperatury ale równie dobrze nie stykające piny w kostce, czy przerwany przewód. w ostateczności nawet zegar w liczniku może być walnięty.
Witam, miałem ten sam problem z tym ze u mnie raz na jakiś czas wskakiwało 90. To sama co mówi kolega wyżej. Termostat do wymiany w moim przypadku. Założony nowy i pięknie trzyma 90
huberto21 pisze:Witam, miałem taki sam problem z temperaturą.
Wymiana termostatu + czujnik temperatury i wszystko działa.
nie ma potrzeby wymieniać części dopóki się nie zdiagnozuje problemu, może to być faktycznie czujnik temperatury ale równie dobrze nie stykające piny w kostce, czy przerwany przewód. w ostateczności nawet zegar w liczniku może być walnięty.
Witam, wiec podlaczylem pod OBD smarfona i wyswietlilo mi Blad : P0420 Calalyst system Efficiency below treshold (Bank 1). Skasowalem blad i wskazowka podniosla sie ale tylko do 60 C. Malo tego , zjezdzajac z autostrady , na wyswietaczu wyskoczyla mi ikona oleju i informacja ''Oil Presure''.. zjechalem na garaz, chcialem zajzec pod maske i co... dzwigna (ta pod nogami) do otwierania maski - Urwala sie!!
Na chwile obecna jestem w d...e! Pod maske nie zajze, z olejem nie wiem o cochodzi.. ciekawe co jeszcze..
[ Dodano: 2016-03-07, 20:26 ]
Witam, wiec podlaczylem pod OBD smarfona i wyswietlilo mi Blad : P0420 Calalyst system Efficiency below treshold (Bank 1). Skasowalem blad i wskazowka podniosla sie ale tylko do 60 C. Malo tego , zjezdzajac z autostrady , na wyswietaczu wyskoczyla mi ikona oleju i informacja ''Oil Presure''.. zjechalem na garaz, chcialem zajzec pod maske i co... dzwigna (ta pod nogami) do otwierania maski - Urwala sie!!
Na chwile obecna jestem w d...e! Pod maske nie zajze, z olejem nie wiem o cochodzi.. ciekawe co jeszcze..
Temperaturę zostaw na razie w spokoju, tak jw. albo termostat albo czujnik, bardziej bym się przejął ciśnieniem oleju, to może Cię kosztować więcej niż myślisz. Możliwe że jest to związane z błędem katalizatora(jeśli jeszcze jest) lub sondą lambda. Długo masz auto? Bierze olej?
Apophis pisze:na vagu pokazuje tyle samo czy inaczej?
Witam, wiec podlaczylem pod OBD smarfona i wyswietlilo mi Blad : P0420 Calalyst system Efficiency below treshold (Bank 1). Skasowalem blad i wskazowka podniosla sie ale tylko do 60 C. Zarowno na zegarach jak i na aplikacji temperatura sie pokrywa, do tego, gdy bledu juz nie ma, wskazowka wciaz stoi na 60C, gdy wykasuje pamiec bledow (nawet gdy ich nie ma), przez jakies pare kilometrow wskazowka rosnie na 90C, ale po jakims czasie spada do 60C, a po wylaczeniu silnika i ponownym odpaleniu pozostaje na 60C. Malo tego , zjezdzajac z autostrady , na wyswietaczu wyskoczyla mi ikona oleju i informacja ''Oil Presure''.. zjechalem na garaz, chcialem zajzec pod maske i co... dzwigna (ta pod nogami) do otwierania maski - Urwala sie!!
Na chwile obecna jestem w d...e! Pod maske nie zajze, z olejem nie wiem o cochodzi.. ciekawe co jeszcze..
Dzisiaj , ponownie skasowalem bledy (ktorych niby nie bylo) i po 40 minutach na postoju temperatura silnika wskoczyla do 98C
[ Dodano: 2016-03-07, 20:59 ]
Ziomek pisze:Temperaturę zostaw na razie w spokoju, tak jw. albo termostat albo czujnik, bardziej bym się przejął ciśnieniem oleju, to może Cię kosztować więcej niż myślisz. Możliwe że jest to związane z błędem katalizatora(jeśli jeszcze jest) lub sondą lambda. Długo masz auto? Bierze olej?
Auta mam od 2 tygodni, pierwszego weekendu zrobilem ponad 500 km i nie wzial nic, taki sam poziom byl przed i po ''wycieczce''. Co dziwne, ten komunikat cisnienia oleju pokazl sie tylko raz na kilka sekund..
[ Dodano: 2016-03-11, 20:03 ]
Wiec tak, czujnik temperatury wymieniony, wskazowka stoi na 90C, po ok 30 min na autostradzie (ok 100 km/h), zjezdzam na zjazd, temperatira spadla na 65C, komunukat na wyswietlaczu ''oil pressure'' i na OBDII (Torque app) fault: Catalyst Monitor Bank 1
MIN 4.096 MAX 65.535
Current 3.657
Ciśnienie oleju od temperatury na pewno jest zależne, ale myślę że należało by sie bardziej przyglądnąć cisnieniu niż temperaturze co sugerowałem w poprzednim poście.
W piatek wymienilem czujnik temperatury, po ok 30 minutach jazdy po miescie, wyjechalem na autostrade i temperatura znowu spadla na 65C i tak zostalo.
Kontrolka oleju zaswiecila sie znowu po zjezdzie z autostradu po czym znowu zgasla.
W sobote i niedziele znowu zrobilem ok 100 km po autostradzie i po miescie, temperatura maksymalnie wzrosla to 75C a olej juz byl ok.
Z tego co zauwazylem to olej zaswieca sie na jakies 15-20 sekund ale dopiero po dluzszej jezdzie ale tylko wtedy gdy silnik zlapie wyzsza temperature. Czy mozliwe jest ze w komisie poprostu wleli niewlasciwy olej i po rozgrzaniu jest za rzadki przez co traci cisnienie?
Stan oleju trzyma, nic nie ubywa (i nie przybywa).