Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2.8 193 KM] Brak cieplego powietrza

Silniki benzynowe
Canibal.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2014, 11:36
Lokalizacja: gdańsk

[ACK 2.8 193 KM] Brak cieplego powietrza

Post autor: Canibal. » 04 sty 2016, 12:03

Witam mam taki problem pacjent audi a6 c5 2.8 193 km . na postoju mimo ze na blacie 90 stopni z nawiewu leci zimne powietrze.Gdy jade raz leci zimne raz cieple.Odpowietrzalem dzis troche ale problem nadal wystepuje. Na postoju zimne powietrze jak przy gazowalem do 2000tys.obr zaczelo leciec cieple.Tempo ustawiona na maxa .Ale chyba to cieple powietrze niebylo chyba maximum jakie powinno byc.

Ktos cos doradzi ?

Czytalem ze to moze byc pompa albo nagrzewnica. Ale konkretnie nikt nic nie pisal. Nie chcialbym wymieniac czegos czego nie trzeba.

charLeS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 30 lis 2014, 19:04
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: charLeS » 04 sty 2016, 13:10

A w którym miejscu odpowietrzałeś?

wysota
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 06 sty 2013, 02:46
Lokalizacja: konin

Post autor: wysota » 04 sty 2016, 14:23

Miałem identyczny przypadek i w moim przypadku pomogła dopiero wymiana nagrzewnicy, było w niej sporo kamienia. Możesz spróbować ją porządnie odkamienić , aby wytargać nagrzewnice czeka cię rozbiórka całej konsoli środkowej, ale jest dość ciasno lub demontaż całej deski

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 04 sty 2016, 16:15

Miałem podobnie, wymiana pompy wody w moim przypadku nie pomogła. Winna była nagrzewnica ale jak kolega wyżej napisał jest problematyczna to zrobiłem tak jak ktoś na jednym forum radził i przepłukałem nagrzewnice wodą pod ciśnieniem a potem na 30 min zalałem całą octem po czym ponownie wypłukałem od pół roku już grzeje bez problemu;) Moża zamiast octu użyć jakichś specyfików lub odkamieniaczy do czyszczenia chłodnic ale ja pod ręką miałem tylko spożywczy no i ocet jest tani jak woda więc warto spróbować:)

Canibal.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2014, 11:36
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: Canibal. » 04 sty 2016, 17:54

niestety panowie nie mam garazie za oknem po -15 stopni nie mam jak nawet porzadnie przeplukac.niestety albo albo przyjdzie mi tak do wiosny wytrzymac albo rozebrac cala konsole w takim morozie.Jeszcze sprawdze czy napewno to jest nagrzewnica. Sprawdzy cze weze idace do nagrzewnicy sa zimne czy cieple przy 90 stopniach.

Młotek 75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 17 mar 2013, 21:12
Lokalizacja: Wa-wa Białołęka

Post autor: Młotek 75 » 04 sty 2016, 22:24

U mnie była winna pompa wody po wymianie ciepełko wróciło :]

marcelolsztyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:32
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/podlaskie

Post autor: marcelolsztyn » 05 sty 2016, 11:29

Canibal zrób tak rozgrzej auto do normalnej temp 90 stopni. Zdejmij opaskę z górnego krodzca nagrzewnicy poruszaj troszkę wężem gumowym na nagrzewnicy zeby go zluzować( jeśli nigdy nie był zdejmowany mógł się przypiec ostrożnie żeby nic nie ułamać )Wejdź do auta ustaw nawiew na max i temp na max ciepło przy włączonym trybie EKON . Autko w zakresie od 2-3 tys obrotów z 3 minuty potrzymaj.Korek zbiorniczka zamknięty szczelnie .Jeszcze możesz przedmuchać czujnik w kratce klimatronika .Może to pomoże :]
Spalanie LPG 11,38/100km ;-)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 06 sty 2016, 14:51

w c5 nagrzewnice wyciąga się przy pedale gazu nie trzeba pruc deski i konsoli
twoje problemy z ogrzewaniem mogą wynikać z niewłaściwie (szeregowo) wpiętego reduktora LPG lub
możesz spróbować wstawić kryzę przed reduktorem (on zabiera ogromne ilości ciepła)aby ograniczyć przepływ
w b-4 mi pomogło to rozwiązanie

Canibal.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2014, 11:36
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: Canibal. » 08 sty 2016, 06:12

A wiec węże od nagrzewnicy są gorące jak przytrzymam palcami go chwile.

Niestety pojawił się inny problem.Zwykle przełącza gaz w około 40 stopni albo 45 nie wiem dokładnie ile jest ustawione. Do tej pory działało bez problemu.W poniedziałek przełączyć się dopiero przy 90 stopniach.W czwartek przełączyć się dopiero po przejechaniu około 30km i to tylko dlatego ze go zasiłem i odpaliłem jeszcze raz. W drodze powrotnej z pracy przełączyć się normalnie .Dziś znowu to samo ręczne przełączanie nie pomagało ani gaszenie silnika po około 30km przełączyć się sam na gaz. Ktoś ma jakieś pomysły co z tym jest nie tak ?

Awatar użytkownika
teiwaz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
Imię: Darek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec
Kontakt:

Post autor: teiwaz » 08 sty 2016, 07:03

Podłącz pod komputer i sprawdź czujniki temperatur może któryś szwankuje i przez to nie przełącza ci ciepłego powietrza i gazu. Sprawdź też błędy na silniku mi na przykład komp na gaz nie przełączał jak zapomniałem podpiąć czujnik położenia wału jak wymieniałem f-hose;)

Mr.Mazi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2015, 14:21
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Mr.Mazi » 08 sty 2016, 21:22

Witam... Podpinam się pod temat bo też mam problem z grzaniem w aucie. Mój mechanik podejrzewał że wina stoi po stronie czujnika od temperatury wody ale czujnik został dziś wymieniony przy okazji wymiany napinacza rozrządu. Czujnik dobry temp nie całe 90 a w autku dalej zimno. Teraz twierdzi że to na 100 % wina nagrzewnicy że jest przytkana ze starości. Termostat też ok sprawdzony. Masakra powoli zaczynam się wkurzać na to moje autko bo jak zamknę jeden temat to drugi wyskakuje a kasa leci. Jak usłyszałem że żeby się dostać do nagrzewnicy trzeba cały tunel i pół przodu rozbierac to masakra bo to znowu czas i pieniądze a sama nagrzewnica nie kosztuje dużo ale czy to napewno ona. Jak to sprawdzić w najprostszy sposób ??? Wyczytałem też gdzieś na forum żeby przeczyscic czujnik na klimatroniku??
Kolega enduro7 mnie trochę pociezył że idzie ja wyjąć przy pedale gazu tylko jak??Może jakiś krótki opis by był ok :)

[ Dodano: 2016-01-08, 21:22 ]
Wracając do mojego pytania troszkę poszperałem i znalazłem link jak wyciągnąć nagrzewnice koło pedała gazu może się komuś przyda


http://www.audizine.com/forum/showthrea ... r-Core-DIY

Canibal.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2014, 11:36
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: Canibal. » 09 sty 2016, 14:03

Problem przelaczania na gaz chyba rozwiazany.kwestia filtra i elektrozaworu. Nadal walka z nawiewem.

Mr.Mazi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2015, 14:21
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Mr.Mazi » 09 sty 2016, 14:13

Ja dzisiaj sprawdzałem węże które idą od silnika do nagrzewnicy i jeden był gorący ten z lewej strony a drugi prawie zimny. Także chyba mnie czeka albo czyszczenie albo wymiana nagrzewnicy. Nie orientuje się ktoś czy nie mam jakiegoś środka do czyszczenia nagrzewnicy? Czy trzeba jednak rozpinać i płukać?

Canibal.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 24 maja 2014, 11:36
Lokalizacja: gdańsk

Post autor: Canibal. » 09 sty 2016, 16:02

najlepiej to wymienic na nowa chyba nie sa drogie. U mnie nie wiem co jest nie tak . Oba weze cieple wiec chyba tez nagrzewnica . Ale wymiana mnie przeraza.

Mr.Mazi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 18 kwie 2015, 14:21
Lokalizacja: Małopolska

Post autor: Mr.Mazi » 12 sty 2016, 14:45

Ja się właśnie zastanawiam co zrobić bo są dwie opcje rozbiórka całego tunelu, panel klimatronik z radiem no i tam cos z lewej strony, a druga opcja to dałem filmik jak gość wyjmuje nagrzewnice koło pedału gazu tylko owy model to A4 i teraz pytanie czy w naszych szóstkach też tam jest? A tak poza tym to gdzieś na forum wyczytałem że chcąc rozbierać tunel i tym podobne to musi być ciepło bo na zimnym to strasznie pękają plastiki. Nie wiem czy nie przeczekam zimę bo muszę jeszcze na to wszystko wymienić sterownik do Air Baga a to właśnie jest tam nie daleko a dokładnie po srodku miedzy radiem a klimatronikiem więc będą dwie pieczenie przy jednym ogniu

[ Dodano: 2016-01-09, 17:52 ]
Haha znalazłem znakomity sposób <lol> ciekawe co na to koledzy z forum??? Może już ktoś próbował na forum ???



[ Dodano: 2016-01-09, 18:07 ]
No albo ten :



[ Dodano: 2016-01-12, 14:45 ]
U mnie sukces. Miałem czyścić cały układ specjalnym preparatem i zalać go nowym G12 ale jak się zabrałem za robotę i chciałem najpierw sobie ustalić gdzie spuscic cały płyn to dałem sobie spokój.Żeby normalnie spuscic płyn nie wężami to trzeba demontowac zderzak. Więc zająłem się narazie tylko nagrzewnica płukanie woda zalanie na 10 min preparatem jeszcze raz płukanie i sukces <hura> ciepło wróciło na Hi gorąco jak diabli rurki obie gorące. Także miejmy nadzieję że będzie ok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga