[ACK 2.8 193 KM] Brak cieplego powietrza
[ACK 2.8 193 KM] Brak cieplego powietrza
Witam  mam taki problem  pacjent audi a6 c5  2.8  193 km . na  postoju mimo  ze na blacie  90 stopni z nawiewu leci zimne powietrze.Gdy jade  raz  leci zimne  raz cieple.Odpowietrzalem dzis  troche ale  problem nadal wystepuje. Na  postoju zimne  powietrze jak przy gazowalem   do 2000tys.obr    zaczelo leciec   cieple.Tempo  ustawiona  na maxa .Ale chyba  to cieple  powietrze  niebylo chyba  maximum jakie powinno byc.
Ktos cos doradzi ?
Czytalem ze to moze byc pompa albo nagrzewnica. Ale konkretnie nikt nic nie pisal. Nie chcialbym wymieniac czegos czego nie trzeba.
			
			
									
									
						Ktos cos doradzi ?
Czytalem ze to moze byc pompa albo nagrzewnica. Ale konkretnie nikt nic nie pisal. Nie chcialbym wymieniac czegos czego nie trzeba.
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Miałem podobnie, wymiana pompy wody w moim przypadku nie pomogła. Winna była nagrzewnica ale jak kolega wyżej napisał jest problematyczna to zrobiłem tak jak ktoś na jednym forum radził i przepłukałem nagrzewnice wodą pod ciśnieniem a potem na 30 min zalałem całą octem po czym ponownie wypłukałem od pół roku już grzeje bez problemu;) Moża zamiast octu użyć jakichś specyfików lub odkamieniaczy do czyszczenia chłodnic ale ja pod ręką miałem tylko spożywczy no i ocet jest tani jak woda więc warto spróbować:)
			
			
									
									
						niestety panowie  nie mam  garazie za oknem  po -15 stopni  nie mam  jak    nawet porzadnie przeplukac.niestety albo  albo przyjdzie mi tak do wiosny wytrzymac  albo  rozebrac cala konsole w takim morozie.Jeszcze sprawdze czy  napewno to jest nagrzewnica. Sprawdzy cze weze  idace do nagrzewnicy  sa zimne czy cieple  przy 90 stopniach.
			
			
									
									
						- 
				
				marcelolsztyn
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 78
- Rejestracja: 05 mar 2014, 14:32
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/podlaskie
Canibal zrób tak rozgrzej auto do normalnej temp 90 stopni. Zdejmij opaskę z górnego krodzca  nagrzewnicy poruszaj troszkę wężem gumowym na nagrzewnicy  zeby go zluzować( jeśli nigdy nie był zdejmowany mógł się przypiec  ostrożnie  żeby nic nie ułamać   )Wejdź do auta ustaw nawiew na max i temp na max ciepło przy włączonym trybie EKON . Autko w zakresie od 2-3 tys obrotów  z 3 minuty potrzymaj.Korek zbiorniczka zamknięty szczelnie .Jeszcze możesz przedmuchać  czujnik w kratce klimatronika .Może to pomoże ![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
			
			
									
									![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Spalanie LPG 11,38/100km 
						
- 
				
				enduro7
- Forum Audi A6 / A7 
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
w c5 nagrzewnice wyciąga się przy pedale gazu nie trzeba pruc deski i konsoli 
twoje problemy z ogrzewaniem mogą wynikać z niewłaściwie (szeregowo) wpiętego reduktora LPG lub
możesz spróbować wstawić kryzę przed reduktorem (on zabiera ogromne ilości ciepła)aby ograniczyć przepływ
w b-4 mi pomogło to rozwiązanie
			
			
									
									
						twoje problemy z ogrzewaniem mogą wynikać z niewłaściwie (szeregowo) wpiętego reduktora LPG lub
możesz spróbować wstawić kryzę przed reduktorem (on zabiera ogromne ilości ciepła)aby ograniczyć przepływ
w b-4 mi pomogło to rozwiązanie
A wiec węże od nagrzewnicy są gorące jak przytrzymam  palcami go chwile. 
Niestety pojawił się inny problem.Zwykle przełącza gaz w około 40 stopni albo 45 nie wiem dokładnie ile jest ustawione. Do tej pory działało bez problemu.W poniedziałek przełączyć się dopiero przy 90 stopniach.W czwartek przełączyć się dopiero po przejechaniu około 30km i to tylko dlatego ze go zasiłem i odpaliłem jeszcze raz. W drodze powrotnej z pracy przełączyć się normalnie .Dziś znowu to samo ręczne przełączanie nie pomagało ani gaszenie silnika po około 30km przełączyć się sam na gaz. Ktoś ma jakieś pomysły co z tym jest nie tak ?
			
			
									
									
						Niestety pojawił się inny problem.Zwykle przełącza gaz w około 40 stopni albo 45 nie wiem dokładnie ile jest ustawione. Do tej pory działało bez problemu.W poniedziałek przełączyć się dopiero przy 90 stopniach.W czwartek przełączyć się dopiero po przejechaniu około 30km i to tylko dlatego ze go zasiłem i odpaliłem jeszcze raz. W drodze powrotnej z pracy przełączyć się normalnie .Dziś znowu to samo ręczne przełączanie nie pomagało ani gaszenie silnika po około 30km przełączyć się sam na gaz. Ktoś ma jakieś pomysły co z tym jest nie tak ?
Witam... Podpinam się pod temat bo też mam problem z grzaniem w aucie. Mój mechanik podejrzewał że wina stoi po stronie czujnika od temperatury wody ale czujnik został dziś wymieniony przy okazji wymiany napinacza rozrządu. Czujnik dobry temp nie całe 90 a w autku dalej zimno. Teraz twierdzi że to na 100 % wina nagrzewnicy że jest przytkana ze starości. Termostat też ok sprawdzony. Masakra powoli zaczynam się wkurzać na to moje autko bo jak zamknę jeden temat to drugi wyskakuje a kasa leci. Jak usłyszałem że żeby się dostać do nagrzewnicy trzeba cały tunel i pół przodu rozbierac to masakra bo to znowu czas i pieniądze a sama nagrzewnica nie kosztuje dużo ale czy to napewno ona. Jak to sprawdzić w najprostszy sposób  ? Wyczytałem też gdzieś na forum żeby przeczyscic czujnik na klimatroniku??
? Wyczytałem też gdzieś na forum żeby przeczyscic czujnik na klimatroniku?? 
Kolega enduro7 mnie trochę pociezył że idzie ja wyjąć przy pedale gazu tylko jak??Może jakiś krótki opis by był ok 
 
[ Dodano: 2016-01-08, 21:22 ]
Wracając do mojego pytania troszkę poszperałem i znalazłem link jak wyciągnąć nagrzewnice koło pedała gazu może się komuś przyda
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... r-Core-DIY
			
			
									
									
						 ? Wyczytałem też gdzieś na forum żeby przeczyscic czujnik na klimatroniku??
? Wyczytałem też gdzieś na forum żeby przeczyscic czujnik na klimatroniku?? Kolega enduro7 mnie trochę pociezył że idzie ja wyjąć przy pedale gazu tylko jak??Może jakiś krótki opis by był ok
 
 [ Dodano: 2016-01-08, 21:22 ]
Wracając do mojego pytania troszkę poszperałem i znalazłem link jak wyciągnąć nagrzewnice koło pedała gazu może się komuś przyda
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... r-Core-DIY
Ja dzisiaj sprawdzałem węże które idą od silnika do nagrzewnicy i jeden był gorący ten z lewej strony a drugi prawie zimny. Także chyba mnie czeka albo czyszczenie albo wymiana nagrzewnicy. Nie orientuje się ktoś czy nie mam jakiegoś środka do czyszczenia nagrzewnicy? Czy trzeba jednak rozpinać i płukać?
			
			
									
									
						Ja się właśnie zastanawiam co zrobić bo są dwie opcje rozbiórka całego tunelu, panel klimatronik z radiem no i tam cos z lewej strony, a druga opcja to dałem filmik jak gość wyjmuje nagrzewnice koło pedału gazu tylko owy model to A4 i teraz pytanie czy w naszych szóstkach też tam jest? A tak poza tym to gdzieś na forum wyczytałem że chcąc rozbierać tunel i tym podobne to musi być ciepło bo na zimnym to strasznie pękają plastiki. Nie wiem czy nie przeczekam zimę bo muszę jeszcze na to wszystko wymienić sterownik do Air Baga a to właśnie jest tam nie daleko a dokładnie po srodku miedzy radiem a klimatronikiem więc będą dwie pieczenie przy jednym ogniu 
[ Dodano: 2016-01-09, 17:52 ]
Haha znalazłem znakomity sposób ciekawe co na to koledzy z forum???  Może już ktoś próbował na forum
  ciekawe co na to koledzy z forum???  Może już ktoś próbował na forum  ?
?
 
[ Dodano: 2016-01-09, 18:07 ]
No albo ten :
 
[ Dodano: 2016-01-12, 14:45 ]
U mnie sukces. Miałem czyścić cały układ specjalnym preparatem i zalać go nowym G12 ale jak się zabrałem za robotę i chciałem najpierw sobie ustalić gdzie spuscic cały płyn to dałem sobie spokój.Żeby normalnie spuscic płyn nie wężami to trzeba demontowac zderzak. Więc zająłem się narazie tylko nagrzewnica płukanie woda zalanie na 10 min preparatem jeszcze raz płukanie i sukces ciepło wróciło na Hi gorąco jak diabli rurki obie gorące. Także miejmy nadzieję że będzie ok.
  ciepło wróciło na Hi gorąco jak diabli rurki obie gorące. Także miejmy nadzieję że będzie ok.
			
			
									
									
						[ Dodano: 2016-01-09, 17:52 ]
Haha znalazłem znakomity sposób
 ciekawe co na to koledzy z forum???  Może już ktoś próbował na forum
  ciekawe co na to koledzy z forum???  Może już ktoś próbował na forum  ?
?[ Dodano: 2016-01-09, 18:07 ]
No albo ten :
[ Dodano: 2016-01-12, 14:45 ]
U mnie sukces. Miałem czyścić cały układ specjalnym preparatem i zalać go nowym G12 ale jak się zabrałem za robotę i chciałem najpierw sobie ustalić gdzie spuscic cały płyn to dałem sobie spokój.Żeby normalnie spuscic płyn nie wężami to trzeba demontowac zderzak. Więc zająłem się narazie tylko nagrzewnica płukanie woda zalanie na 10 min preparatem jeszcze raz płukanie i sukces
 ciepło wróciło na Hi gorąco jak diabli rurki obie gorące. Także miejmy nadzieję że będzie ok.
  ciepło wróciło na Hi gorąco jak diabli rurki obie gorące. Także miejmy nadzieję że będzie ok. 
							










 
 
