uciekajacy płyn chłodniczy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 cze 2015, 12:03
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
uciekajacy płyn chłodniczy
Witam dziś przejechałem około 10km zauważyłem że wskazówka płynu chłodniczego zaczęła przekraczać 90stopni dochodziła do maksa i wyskakiwało powiadomienie otworzyłem maskę i korek wlewu był odkręcony ale nie do maksa. Wróciłem do domu i zauważyłem że jest zachlapane pod samym zbiorniczkiem płynu. Trochę go ubyło. Po przekręceniu kluczyka tak mi się wydaje że wyje przez moment czujnik od zbiornika bo prawie jest pusty. Więc go okręciłem całego bo myślałem że gdzieś jest dziura ale zbiornik jest cały więc nawet nie wiem z którego miejsca może to lecieć bo górne wężyki są całe. Na dole pod zbiornikiem jest otwór ale tak myślę że to jest jakieś odpowietrzenie bo tam płyn nie dochodzi widać go po prawej stronie jak odkręcę korek wlewu. Jutro dokładniej posprawdzam jak będzie jasno, może ktoś miał taki przypadek ?
dzuma
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Jak układ się przegrzewa to może wywalić płyn przez korek, tam jest zawór który otwiera się po przekroczeniu określonego ciśnienia w układzie miałem tak przy padniętym termostacie jak mi gotowało płyn w układzie. U ciebie mógł się przegrzewać bo miałeś odkręcony korek a to układ ciśnieniowy, do poprawnej pracy musi być szczelny. Dolej płynu zakręć korek i kontroluj poziom po każdej jeździe, jak silnik się nie przegrzewa i płynu nie ubywa to znaczy, że tylko korek miałeś niedokręcony;)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 cze 2015, 12:03
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
dolałem i nigdzie go nie ubywało , odkręciłem troszkę korek to się gotowało, nie dość że dalej się nagrzewa do 120 to przestało grzać w aucie
jak wyciągnąłem cieńszy przewód to leciała sama para tak jak by wql nie było tego obiegu. Mechanik mówił żebym kupił termostat ale jeśli to co innego to tylko wyrzucę kasę w błoto a sprawdzi dopiero w sobotę. Tez zauważyłem jak odpaliłem auto to wyleciało troszkę oleju z nad filtra oleju z tego co znalazłem jest ten oring, ogólnie to i tak mi ubywa oleju bo widzę że jest sporo miejsc zachlapanych więc pewnie to nie przez to
Płyn nie ubywa ale tak mi się zdaje że wql nie ma obiegu bo jak naciskam ten grubszy przewód to tak jak by tam nic nie leciało a silnik zimny a temperatura rośnie

Płyn nie ubywa ale tak mi się zdaje że wql nie ma obiegu bo jak naciskam ten grubszy przewód to tak jak by tam nic nie leciało a silnik zimny a temperatura rośnie
dzuma
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 cze 2015, 12:03
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 cze 2015, 12:03
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 cze 2015, 12:03
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
- teiwaz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 06 cze 2014, 12:18
- Imię: Darek
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żywiec
- Kontakt:
Zatkana nagrzewnica nie powinna powodować przegrzewania silnika, jak wcześniej grzało i nagle przestało to może być wina zapowietrzonego układu. Przegrzewanie i brak grzania może świadczyć jeszcze o uszkodzonej pompie wody. Nagrzewnice sugeruje profilaktycznie przepłukać a nie od razu wymieniać bo sporo roboty przy wymianie i portfel może zaboleć;)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 cze 2015, 12:03
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Miałem podobnie, na szybkiego dolałem płynu, korek położyłem na podszybiu i pojechałem, po kawałku jazdy temperatura zaczęła się podnosić powyżej 90 a grzania nie ma, zatrzymałem się, podnoszę maskę a tu brak płynu wszystko mokre a korek tam gdzie był. Zalałem płynem, ściągnąłem wężyk od nagrzewnicy, odpowietrzyłem i jeżdżę do tej pory.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 15 cze 2015, 12:03
- Lokalizacja: Borne Sulinowo
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
dzuma272727 pisze:Mechanik mówił żebym kupił termostat ale jeśli to co innego to tylko wyrzucę kasę w błoto a sprawdzi dopiero w sobotę
dzuma272727 pisze:Dobra wyciagnal nagrzewnice

To jak już bym wyciągnął nagrzewnicę to bym zamontował nową bo stara pamięta jeszcze Neckarsulm a znając prawo Murphy'ego to ta co ją teraz czyści za jakiś czas zacznie lać.dzuma272727 pisze:cala zasyfiona, bedzie jak czyscil czyms tam
J.W. Raczej przez termostat.dzuma272727 pisze:Moze byc przez ten syf?