Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Dziury? Zawieszenie

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
sztukens
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 15 wrz 2014, 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Dziury? Zawieszenie

Post autor: sztukens » 29 gru 2015, 15:50

Witam. Mam taki problem, odczuwam każda dziurę, nierówność dość drastycznie w aucie. Wszystko czuć. Auto sprawdzone na stacji diag. Twierdzą, iż wszyskto jest wporządku. Chciałbym się z tym uporać, ponieważ na wiosne chce sprzedać moje kochane 4 kółka, a niechce tej przypadłości zostawić potencjalnemu nabywcy. Co o tym sądzicie? Jak chce rozbujać auto ręcznie, sprężyny siądają dość lekko, auto wydaje się twarde. Poradzicie coś? Pozdrawiam

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 29 gru 2015, 17:29

Jakie masz koła?

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 29 gru 2015, 19:41

Może masz fabryczne, sportowe zawieszenie ;)

sztukens
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 15 wrz 2014, 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: sztukens » 29 gru 2015, 20:11

Koła 16stki. Niemam pojęcia jaką mam wersje zawieszenia, ale śmiem stwierdzić że tego kiedyś nie było ;/

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 29 gru 2015, 20:32

Rodzaj zawieszenia możesz sprawdzić na wlepce z kodami wyposażenia (we wnęce na koło zapasowe w bagażniku).

Wahacze i amortyzatory masz jeszcze ori, czy były wymieniane?
Jaki rozmiar opon i czy jest prawidłowe ciśnienie w oponach? (info na klapce wlewu paliwa)
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
Krzysiek93ZS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:15
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Krzysiek93ZS » 29 gru 2015, 20:50

Dokładnie tak jak piszę kolega wyżej, czynników to powodujących może być dużo. Jak wjeżdżasz w dziurę to słychać stuki jakieś czy tylko odczuwasz,że jest twardo??

sztukens
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 15 wrz 2014, 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: sztukens » 29 gru 2015, 20:57

Wahacze wymieniane jakieś 1-1,5roku temu. Amortyzatory ori, rozmiar opon oraz ciśnienie zgodne z wlepką na klapie paliwa. Zczytam kod amortyzatorów z wlepki i napisze. Słyszę ewidente stuki, tak jakby zawieszenie było calkiem wybite ;/

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 29 gru 2015, 21:20

W 1,5 roku mogło się wiele wydarzyć-zależy, jakie to zawieszenie było ;)
Mogą to być poduszki na amortyzatorach, łączniki albo po prostu zużyte amortyzatory-bo te badanie na stacji to sobie można wsadzić wiadomo gdzie ;)

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 29 gru 2015, 22:04

Podepne sie pod temat, jak moge zdiagnozowac ktore wahacze mam do wymiany, przy jezdzie na wprost po kostce brukowej stuka, podejrzewam dolne tylne czyli te banany ale chce byc na 100% pewnym. Na stacji powiedzieli ze ok wszystko

sztukens
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 139
Rejestracja: 15 wrz 2014, 15:36
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: sztukens » 29 gru 2015, 22:08

Mechanik brał auto na szarpaki i twierdzi ze wszystkie wahacze są wporządku. Czy jestem w jakikolwiek sposób stwierdzić (mam kanał, potrzebny sprzęt do demontażu) samemu iż poduszki lub amortyzatory są żużyte? jesteście w stnie mi podać nr tyc poduszek? jakie amorki są potrzebne? Tak, to racja, miałem kiedyś escorta, auto dało się rozbujać rękoma jak titanica a na stacji stwierdzil że jest ok :o Niewiem czy ma to coś do rzeczy, ale na autostradzie przy większej prędkości auto ściąga, zbieżność jest ok. Może gdzieś tu leży problem?

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 29 gru 2015, 23:18

Sprawdzanie luzów w zawieszeniu wielowahaczowym na ścieżce stacji diagnostycznej często nie jest w ogóle miarodajne i w przypadku kiedy tuleja nie jest całkiem porozrywana, bądź sworzeń doszczętnie wybity wszystko wychodzi na sprawne. Dlaczego? Bo luzy w tym typie zawieszenia najlepiej sprawdzać kiedy jest ono odelżone, na lekko uniesionym aucie przy pomocy breszki, ewentualnie solidnego pręta.

Podobnie między bajki można wsadzić sobie wyniki z pomiaru sprawności amortyzatorów. Zbyt wiele czynników wpływa na to jaki wydruk ze sprawności dostaniemy, żeby można było uznać je za choćby zbliżone do stanu faktycznego. Najlepiej sprawdzić je wymuszając bujanie auta swoim ciężarem, jeśli po jednym wychyleniu karoseria się uspokaja - jest ok, jeśli wychyleń jest więcej zanim się ustabilizuje - do wymiany. Oczywiści dochodzą jeszcze oględziny, czy któryś nie jest wylany itp.
Pozdrawiam...

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 11 lut 2016, 17:59

odswierze troszke temat, wymienilem 2 wahacze dolne i stuki nadal sa. Wahacze gorne wydaja sie byc bez luzow, podejrzewam amortyzatory badz te poduszki ale ktos podpowie mi jak to zdiagnozowac? Dodam jeszcze ze najgosniej stuki sluchac rankiem jak samochod cala noc stal, po dluzszej jezdzie stuki ustepuja znacznie

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 12 lut 2016, 20:23

to najprawdopodobniej masz amortyzatory do wymiany

krzysztofb51
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 216
Rejestracja: 20 paź 2013, 10:32
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Janikowo

Post autor: krzysztofb51 » 13 lut 2016, 10:29

Przy jezdzie samochod zachowuje sie b.dobrze jedyny minus tylko sluchac stuki zadnych wibracji nie czuje w kierownicy itp

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga