Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] Brak mocy po wymianie prawie wszystkiego o

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
emtommm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2015, 00:16
Lokalizacja: Lądek Zdrój

[ AKE 2.5 180 KM] Brak mocy po wymianie prawie wszystkiego o

Post autor: emtommm » 15 gru 2015, 00:40

Witam wszystkich,poczytałem wszystkie chyba tematy brak mocy i nic.Auto jak nie miało tak nie ma mocy.Powiem krótko,kupiłem auto bez mocy,stało pół roku pod chmurką ,strasznie zagruzowane :shock: ,doprowadziłem do porządku i tak;
1.Wymiana przepływomierza
2.Turbo po regeneracji
3.Czyjnik intercoolera wymieniony
Po tych zabiegach auto dostaje mocy i traci więc lipa nadal.Kończą mi się pomysły.Został intercooler ale nie wiem czy go wymieniać,widać po nim że jest po strzale ale przewody są w porządku i on też nie wygląda żle. Czy ktoś pomoże ?Dodam że wyskakuje cały czas błąd 00575 za małe ciśnienie w układzie dolotowym.Proszę o pomoc :| .Auto ma najechane 340tyś,rozrząd do wymiany na 400tyś.Spalanie pokazuje mi teraz 22l na 100km.Dziekuje z góry i liczę na pomoc.Pozdrawiam.
no i gitarra

kryhawrc
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 430
Rejestracja: 11 gru 2007, 22:27
Imię: Krystian
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów/Hooge zwaluwe-NL
Kontakt:

Post autor: kryhawrc » 15 gru 2015, 20:05

Proponuje zacząc od kompletnej diagnistyki-wraz z logami statyczmymi i dynamicznymi-lub:
wymieniaj dalej

emtommm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2015, 00:16
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Post autor: emtommm » 15 gru 2015, 22:19

Jtro intercooler i n75,zobaczymy czy coś z tego będzie <uoee>
no i gitarra

Daniel1555
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 337
Rejestracja: 18 paź 2011, 21:12
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI AEL 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Biecz

Post autor: Daniel1555 » 15 gru 2015, 23:21

sprawdź EGR(zawór czy się zamyka ) i całe podciśnienie (wszystkie wężyki i ten co idzie pod nadkole prawe .

emtommm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2015, 00:16
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Post autor: emtommm » 27 gru 2015, 15:50

Witam ,wymieniłem wszystkie węże,intercooler,sprawdziłem szczelnośc dolotu zawór n75 i nic,lecz zdiagnozowałem przyczynę,odłączyłem przewód z podciśnieniem do serwa który idzie igo zaślepiłem ,auto dostało kopa i jest gitarra.Teraz wymiana przewodu do serwa lub serwa.Powiadomię ,nie tak jak inni,co z serwem nie tak było.
no i gitarra

darioszef1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 gru 2015, 11:33
Lokalizacja: zgorzelec

Post autor: darioszef1 » 31 gru 2015, 13:12

tak przy okazji jak masz ten trujnik od vaku pompy zorganizuj jakis prosty manometr z zakresem minusowym do podcisnienia sciagnij ta czapke z trójnika ta zielonai zmierz jakie pompa daje podcisnienie na wolnych obrotach i bez trzymania hamulca jak tiptronic to dajesz na N nie na P jak pompa ma od -1 do - 0.7 bar to jest ok jak nie to skuć wezyk od zaworku zwrotnego daj go blizej trujnika i z nowu zmierz jak jest dalej powyżej -0.7 bar to vacu pompa do wymiany.
A6 2.5 TDi AKE to dziura w portfelu bez dna...

emtommm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2015, 00:16
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Post autor: emtommm » 02 sty 2016, 09:16

Witam ,tak też zrobię,ale mam jeszcze pytanie ,jak sprawdzić czy servo ni przepuszcza ciśnienia i jest do wymiany bez wumiany bo to bardzo pracochłonne :)
no i gitarra

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 02 sty 2016, 16:43

Skoro chcesz sprawdzić szczelność to wyssij ustami powietrze "zaślep" językiem i będziesz wiedział czy szczelne.
Proste i logiczne prawda? Oczywiście możesz również zgasić silnik i po 5min nacisnąć na króciec wchodzący do serwa. Powinieneś usłyszeć ssssssyyyyk.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

darioszef1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 gru 2015, 11:33
Lokalizacja: zgorzelec

Post autor: darioszef1 » 06 sty 2016, 19:30

Witam

Dzisiaj po zabawie na sniegu (troszke podriftowałem)
zblokowało mi turbine.

w vag wyskoczyły mi takie błedy które nie chcą sie usunąć

01265 - Exhaust Gas Recirculation Valve (N18) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent 01262 - Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) 31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent

moje pytanie czy to zawór n75 czy egr jest za to odpowiedzialny.
egr drugi mam w domu.

dodam ze wszystkie weze mam szczelne bo jakis czas temu miałem podobny problem z turbina ale inne błedy wywalało wiec poszły nowe wezyki i do dzisiaj było ok.
prosze o pomoc

tak na moje rozumowanie to wydaje mi sie ze:
skoro n75 i n18 sa obok siebie zasilane jednym podcisnieniem to: albo faktycznie gdzies cos z tym podcisnieniem jest nie tak, albo ktorys z zaworow gdzies sie zawiesil i przepuszcza caly czas.
albo od strony elektrycznej jest problem cos gdzies czytałem ze jest bezpiecznik w sterowniku 15a od tych czujników musze to sprawdzic i pomierzyc te zawory omomierzem i czy dostaja napiecia.


moze nie spi jakis modry łep jeszcze???
A6 2.5 TDi AKE to dziura w portfelu bez dna...

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 07 sty 2016, 21:34

Zasilanie plus poprzez bezpiecznik F2 15A na egr, turbo, klapę gaszaca, przepływomierz, podał sprzęgła, pedal hamulca. Kolor przewodu czerwono biały. Minus czyli sterowanie ze sterownika silnika. U ciebie nie działa tylko n18 i n75 więc przyjrzyj się kabelkom i wtyczkom od tych zaworów.
Bezpiecznik F2 znajduje się w puszcze sterownika silnika. Przy okazji ściągnij podszybie i zobacz czy nie ma tam wody i wyczyść kanały spływów.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

darioszef1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 31 gru 2015, 11:33
Lokalizacja: zgorzelec

Post autor: darioszef1 » 08 sty 2016, 19:18

zdazylem sam do tego dojsc ale dzieki.

opisze co i jak dla tych co im auta nie ida swieca sie kontrolki swiec zarowych jak pompa w baku dziala i tp.

sterownik https://i.ytimg.com/vi/GCh4bAT7wjE/maxresdefault.jpg
jak otworzymy ta czarna puszke to po lewej od strony szyby 15 a bezpiecznik on najprawdopodobniej sie przepala u mnie sie zjaral.
zalozylem nowy i niby ok ale jak tylko przekroczylem 2 tysie obrotow z nowu.
sprawa wygladala nastepujaco prawda jest to co powyzej ale z chlopskiego na nasze to poprostu przewody które podłączone sa do zaworów cisnieniowych.
wiec odlanczamy wszystkie zawory paliwowych egr przepustnicy i ten jeszcze jeden nie wiem jak sie nazywa ale szary jest.

przekraczamy 2 tysiace obrotow jak nie spala to podpinamy po kolei kolektor ssacy i z nowu <2000 obrotow i tak po kolei wszystkie.

jednak u mnie to nie było to zbiło mnie z tropu bez bezpiecznika 3voltyna wtyczce od zaworu sterujacego paliwem.

i mierząc miernikiem nigdzie nie było zwarcia ale...

wiedziałem ze w gre wchodzi cos z turbiną bo cyrki zaczynaja sie po jej załączeniu.
do turbiny jest podlaczony czujnik i zawór (bez czerwonobiałych przewodów i nie bezpośrednio połączonych z czerwono białą wiązką) jednak jesli na nich jest zwarcie to zaczyna fiksować przekaźnik który jest obok bezpiecznika 15a. wynikiem czego

zamiast minus iść po przez rezystory w zaworach idzie bezposrednio przez czerwoną kostke pod ecu do plusa na bezpiecznik i dlatego sie jara bezpiecznik.


po usunieciu zwary wszystko wraca do normy auto chodzi cicho i płynnie

http://images47.fotosik.pl/360/598d392f58a4763amed.jpg
szara i czarna wtyczka na gumie przepływomierza

u mnie zwierała czarna.


wiec jesli auto nie idzie a zrobiliscie w nim juz prawie wszystko to warto zajrzec do czarnej skrzynki i moze u kogos bedzie podobnie


ps przez te zjebane audi jestem juz prawie mechanikiem. jedno jest pewne zadnego wiecej audi. nie mialem jeszcze samochodu w ktorym trzeba bylo tak wiele godzin spedzic w garazu. a jak zaczelo sie sypac to jedno po drugim z tym audi to sie niemiaszki nie popisali.
duzo chorych rozwiazań ktore można było duzo prosciej zrobić.
A6 2.5 TDi AKE to dziura w portfelu bez dna...

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 10 sty 2016, 13:39

No niestety teraz większość aut jest tak zrobionych. Projektują to ludzie którzy nigdy nie byli w kanale a na kompie wszystko ładnie wygląda. Najgorzej jak trzeba połowę auta rozebrać żebyzzrobić jedna rzecz. Na warsztacie jak tylko jakaś alfa przyjeżdżała to od razu palpitacji serca dostawałem. Przy niektórych autach jest taka zasada- masz do zrobienia 2 rzeczy to łatwiej będzie po wyjęciu silnika.
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

emtom
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 lis 2012, 19:18
Lokalizacja: dolnyślask

Post autor: emtom » 13 sty 2016, 23:12

Witam ponownie:-) A wiec auto zostało kopa i jeździ.Okazało sie po wielu próbach że serwo było uszkodzone i przepuszczalo podciśnienie stąd błąd o niskim ciśnieniu w dolocie.Przy okazji turbina z regenerowana,wymienione węże,intercooler bo był uderzony,lecz problem był z serwem.Używane 60zl ,nowe 500zl:-) Poprzedni właściciel nie czyścił otworów spustowych pod akumulatorem i prawdopodobnie serwo stało długo w wodzie i zdechło.Hamulec przez to praktycznie nie działał.Dzięki wszystkim za pomoc.Znając te auta zapewne do zobaczenia przy innym problemie:-)

emtommm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 15 gru 2015, 00:16
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Post autor: emtommm » 13 sty 2016, 23:15

No i gitarr :>
no i gitarra

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga