
Bardzo duży wyciek płynu chłodzącego
Bardzo duży wyciek płynu chłodzącego
Witam. Od miesiąca jestem posiadaczem Audi a6 z 98r. benzyna+gaz, silnik 2.4 V6 i od początku mam z nią problem. Moim problemem jest uciekający płyn chłodzący. Ucieka w takich ilościach, że przeciętnie co tydzień jade po nową bańke 5 litrów borygo. To dość uciążliwe więc juz dwa razy był u mechanika. Za pierwszym razem wymieniany był O-ring przy głowicy silnika, ale dnia następnego zobaczyłem, że płyn wciąż ubywa więc oddałem go drugi raz. Za drugim razem mechanik siedział nad nim i nie mógł znaleźć wycieku, nic nie wymianiał tylko podociskał wszystkie węże i powiedział że powinno być okej. No niestety płyn dalej spierdziela i dalej nie mam pojęcia skąd. Mam go oddać jeszcze na weekend po raz 3 ale to już troszkę uciążliwe więc może Wy macie jakieś propozycje ? Gdzieś czytałem że to może być uszczelka pod głowicą ale to nie to (sprawdzone). Z góry dziękuję za Waszą pomoc 

- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Powinien być G12 np. Febi, nie Borygokmietek96 pisze:Ucieka w takich ilościach, że przeciętnie co tydzień jade po nową bańke 5 litrów borygo.
Zanim przejdziemy do najgorszego scenariusza, czyli uszczelki pod którąś z głowic, wykluczmy najprostsze rzeczy. Masz Kałużę pod autem po postoju?
Ps. jeśli mechanik się nie sprawdza, trzeba go zmienić.
Pozdrawiam...
Kałuża jest
Ogólnie wydaje mi się, że więcej ubywa przy niskich temperaturach. Jak zaglądałem pod auto to to kapało tak jakby ze skrzyni, tzn tam był najniższy punkt. Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą to z tego co czytalem powinienem mieć olej w płynie chłodniczym albo odwrotnie a wszystko czyściutkie jest.
A co do płynu, mogę normalnie go zmienić (wlewając odpowieni) czy trzeba to jakoś specjalnie robić ?

A co do płynu, mogę normalnie go zmienić (wlewając odpowieni) czy trzeba to jakoś specjalnie robić ?
ja miałem również mały wyciek, ale po postoju np. nocnym uciekało bardzo dużo płynu.
wymieniona została chłodnica - kupiłem NRF - i jest bardzo dobrze.
najlepsze ponoć są Nissens, lecz jej cena mnie poraziła ... i tak poszukałem, przemyślałem sprawę i udało się za 350zł kupić nową NRF. sklep w krakowie - autowanda.
wymieniona została chłodnica - kupiłem NRF - i jest bardzo dobrze.
najlepsze ponoć są Nissens, lecz jej cena mnie poraziła ... i tak poszukałem, przemyślałem sprawę i udało się za 350zł kupić nową NRF. sklep w krakowie - autowanda.
tylko dokładnie zobacz jaki masz kod silnika. chłodnice różnią się rozmiarami, więc musisz wg. katalogu dobrać taką która na 100% będzie pasować.
oczywiście potem płyn chłodniczy - tutaj można zastosować 2x1,5L FEBI pł. chłod. - czyli 3L koncentratu FEBI + 5L woda destylowana, możesz przygotować pustą bańkę po wodzie, wlać 1szt. koncentrat 1,5L + 1L wody destylowanej i wymieszać, wlać. potem 2gi koncentrat + 1L wody destyl., wymieszać i wlać.
potem uzupełnić stan, bo pewnie się odpowietrzy podczas uruchomionego silnika oraz podczas jazdy, np. na 2 czy 3 dzień.
oczywiście potem płyn chłodniczy - tutaj można zastosować 2x1,5L FEBI pł. chłod. - czyli 3L koncentratu FEBI + 5L woda destylowana, możesz przygotować pustą bańkę po wodzie, wlać 1szt. koncentrat 1,5L + 1L wody destylowanej i wymieszać, wlać. potem 2gi koncentrat + 1L wody destyl., wymieszać i wlać.
potem uzupełnić stan, bo pewnie się odpowietrzy podczas uruchomionego silnika oraz podczas jazdy, np. na 2 czy 3 dzień.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
tak duży wyciek musi być widoczny, przy obecnych temperaturach nieszczelność chłodnicy powinna być do znalezienia po parującym płynie w miejscu wycieku. jeśli ucieka na zimnym silniku to pewnie któreś z połączeń puszcza a po rozgrzaniu materiał puchnie i się uszczelnia. tak czy inaczej nie wymieniaj w ciemno chłodnicy tylko spójrz w którym miejscu zbiera się pod silnikiem płyn podkładając np. kawał suchego kartonu
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
Sprawdz jeszcze pod kolektorem tam jest obieg tez taka rura poskrecana z oringami w srodku mi uciekalo wlasnie przez to ze te oringi puszczaly po rozebraniu i wymianie wszystkich oringow jest ok juz dlugi czas a wiec zajrzyj tam na forum bylo juz na ten temat. Poszukaj moze akurat o to chodzi a koszta niewielkie zeby to zrobic nawet samemu.