Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Bardzo duży wyciek płynu chłodzącego

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
ODPOWIEDZ
kmietek96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 08 gru 2015, 19:25
Lokalizacja: Legnica

Bardzo duży wyciek płynu chłodzącego

Post autor: kmietek96 » 08 gru 2015, 19:36

Witam. Od miesiąca jestem posiadaczem Audi a6 z 98r. benzyna+gaz, silnik 2.4 V6 i od początku mam z nią problem. Moim problemem jest uciekający płyn chłodzący. Ucieka w takich ilościach, że przeciętnie co tydzień jade po nową bańke 5 litrów borygo. To dość uciążliwe więc juz dwa razy był u mechanika. Za pierwszym razem wymieniany był O-ring przy głowicy silnika, ale dnia następnego zobaczyłem, że płyn wciąż ubywa więc oddałem go drugi raz. Za drugim razem mechanik siedział nad nim i nie mógł znaleźć wycieku, nic nie wymianiał tylko podociskał wszystkie węże i powiedział że powinno być okej. No niestety płyn dalej spierdziela i dalej nie mam pojęcia skąd. Mam go oddać jeszcze na weekend po raz 3 ale to już troszkę uciążliwe więc może Wy macie jakieś propozycje ? Gdzieś czytałem że to może być uszczelka pod głowicą ale to nie to (sprawdzone). Z góry dziękuję za Waszą pomoc ;)

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 08 gru 2015, 22:02

kmietek96 pisze:Ucieka w takich ilościach, że przeciętnie co tydzień jade po nową bańke 5 litrów borygo.
Powinien być G12 np. Febi, nie Borygo

Zanim przejdziemy do najgorszego scenariusza, czyli uszczelki pod którąś z głowic, wykluczmy najprostsze rzeczy. Masz Kałużę pod autem po postoju?

Ps. jeśli mechanik się nie sprawdza, trzeba go zmienić.
Pozdrawiam...

kmietek96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 08 gru 2015, 19:25
Lokalizacja: Legnica

Post autor: kmietek96 » 08 gru 2015, 23:24

Kałuża jest ;/ Ogólnie wydaje mi się, że więcej ubywa przy niskich temperaturach. Jak zaglądałem pod auto to to kapało tak jakby ze skrzyni, tzn tam był najniższy punkt. Jeśli chodzi o uszczelkę pod głowicą to z tego co czytalem powinienem mieć olej w płynie chłodniczym albo odwrotnie a wszystko czyściutkie jest.

A co do płynu, mogę normalnie go zmienić (wlewając odpowieni) czy trzeba to jakoś specjalnie robić ?

banancz99
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 10 lis 2011, 07:51
Lokalizacja: Lublin-Zamość

Post autor: banancz99 » 09 gru 2015, 08:25

Witam miałem podobny problem i u mnie była zgnita chłodnica wody po bokach na łączeniu sączyło sie
Nie masz problemu?? znajdź kobietę kup samochód i przygarnij psa.

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 09 gru 2015, 10:30

ja miałem również mały wyciek, ale po postoju np. nocnym uciekało bardzo dużo płynu.
wymieniona została chłodnica - kupiłem NRF - i jest bardzo dobrze.
najlepsze ponoć są Nissens, lecz jej cena mnie poraziła ... i tak poszukałem, przemyślałem sprawę i udało się za 350zł kupić nową NRF. sklep w krakowie - autowanda.

kmietek96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 08 gru 2015, 19:25
Lokalizacja: Legnica

Post autor: kmietek96 » 09 gru 2015, 14:25

No coz to czeka mnie wydatek, dziekuje bardzo. Jak wymienię chłodnice dam znac czy to było to :)

z.daniel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 184
Rejestracja: 16 cze 2014, 01:45
Lokalizacja: Rybnik

Post autor: z.daniel » 09 gru 2015, 14:34

tylko dokładnie zobacz jaki masz kod silnika. chłodnice różnią się rozmiarami, więc musisz wg. katalogu dobrać taką która na 100% będzie pasować.
oczywiście potem płyn chłodniczy - tutaj można zastosować 2x1,5L FEBI pł. chłod. - czyli 3L koncentratu FEBI + 5L woda destylowana, możesz przygotować pustą bańkę po wodzie, wlać 1szt. koncentrat 1,5L + 1L wody destylowanej i wymieszać, wlać. potem 2gi koncentrat + 1L wody destyl., wymieszać i wlać.
potem uzupełnić stan, bo pewnie się odpowietrzy podczas uruchomionego silnika oraz podczas jazdy, np. na 2 czy 3 dzień.

Awatar użytkownika
yaszczur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 09 gru 2015, 15:29

Proponuję jeszcze zajrzeć do trójnika i węży, którymi wpięty jest w obieg reduktor od LPG.
Pozdrawiam...

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 459
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ALG 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 09 gru 2015, 16:29

No właśnie - obadaj reduktor. Jesli czuć gazem w płynie chłodzącym to masz przyczynę. Dodatkowo powinien mocniej dymić (para wodna). Nie napisałeś czy np po nocy zostają plamy pod autem.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 09 gru 2015, 16:30

tak duży wyciek musi być widoczny, przy obecnych temperaturach nieszczelność chłodnicy powinna być do znalezienia po parującym płynie w miejscu wycieku. jeśli ucieka na zimnym silniku to pewnie któreś z połączeń puszcza a po rozgrzaniu materiał puchnie i się uszczelnia. tak czy inaczej nie wymieniaj w ciemno chłodnicy tylko spójrz w którym miejscu zbiera się pod silnikiem płyn podkładając np. kawał suchego kartonu

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 11 gru 2015, 20:43

Sprawdz jeszcze pod kolektorem tam jest obieg tez taka rura poskrecana z oringami w srodku mi uciekalo wlasnie przez to ze te oringi puszczaly po rozebraniu i wymianie wszystkich oringow jest ok juz dlugi czas a wiec zajrzyj tam na forum bylo juz na ten temat. Poszukaj moze akurat o to chodzi a koszta niewielkie zeby to zrobic nawet samemu.

kmietek96
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 08 gru 2015, 19:25
Lokalizacja: Legnica

Post autor: kmietek96 » 24 gru 2015, 16:24

Przepraszam że tak długo nie pisałem ale miałem kilka problemow jeszcze. Temat rozwiazany, przyczyną był oring , ten sam który był wymieniany. Tamten mechanik wkładał go od góry i pękł, dopiero drugi mechanik stanął na wysokości zadania i wymienił go prawidłowo ;) pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja