Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Kodowanie sterownika po zmianie skrzyni na manual.

Elektryka
ODPOWIEDZ
Adek4100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 2012, 15:29
Lokalizacja: Radomsko

Kodowanie sterownika po zmianie skrzyni na manual.

Post autor: Adek4100 » 04 lis 2015, 17:19

Witam serdecznie.
Panowie, tydzień czasu męczę się z przekodowaniem sterownika silnika po zmianie skrzyni z automatycznej typu TipTronic (5HP19) na manualną 6-ścio biegową.
Nigdzie nie mogę znaleźć pełnej instrukcji jak to dokładnie zrobić.
Ross-Tech nie podaje również żadnych kodów pod Diesla V6.

Wszystko jest spięte na gotowo, strona mechaniczna ogarnięta, samochód normalnie odpala natomiast pracuje nie zbyt równo, wkręca sie tylko do 1800RPM i strasznie kopci, czytałem to pozostaje tylko kwestia przekodowania sterownika. Co prawda jest sporo tematów z podanymi wartościami która ostatnia cyferka odpowiada za jaki typ skrzyni, ale gdzie ja to mam wprowadzić jak zalogować się i w którym miejscu nic nigdzie nie ma.

Bardzo was proszę o pomoc bo pozostała mi tylko sprawa ogarnięcia tej elektryki a nigdzie nie mogę uzyskać pomocy.

PS. Ja mogę odwdzieczyć się pomocą w sprawie przekładki automatu na manual, gdyby ktoś miał jakieś pytania.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7165
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 04 lis 2015, 20:30

Wchodzisz Vagiem w 01-Engine i podaj aktualną wartośc softcoding numer sterownika.

Jaki to rok auta i jaki kod silnika?

Ale prawdobobdonie czeka cię wymiana ECU lub wgranie wsadu manuala bo część sterowników jest nie do przekodowania ( nie ma map we wsadzie dla automatu i manuala )

Adek4100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 2012, 15:29
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Adek4100 » 13 gru 2015, 15:59

No witam ponownie.
Co prawda samochód jeszcze nie jest zrobiony na gotowo, ale już wszystko jest wyjasnione.

Jeżeli ktoś będzie miał w planach zmianę skrzyni automatycznej w AKN 150KM na manual musicie brać pod uwage bardzo ważną rzecz !!
Sterowniki 4B1 907 401 A nie maja możliwości zmiany kodowania skrzyni z automatu na manual (tak jak napisał kolega wyżej)... to nie wszystko...
Nie ma do tego sterownika dostępnych wsadów na manual!
A wraz ze zmianą sterownika czeka was zmiana całej wiązki pod maską, pompy wtryskowej i sterownika.
Ja w moim przypadku zeby nie bawić się dodatkowo w kodowania do zestawu wziąłem sobie zegary z pełnym fisem i manetką wraz z pastylka IMO. Niestety AKN'y w automatach różniły się nie tylko sterownikami i mapami ale własnie również POMPAMI WTRYSKOWYMI. Informację tą potwierdza również Etka, i w niektorych przypadkach zdarza się tak, że komp wywala błąd komunikacji z pompą a czasami odpala ale komp wali błędami i silnik np. nie wkreca się na obroty. Uważajcie więc aby się nie nadziać, na szczęście mój znajomy ściągą angliki, daje mu swoje graty a on z mała dopłatą daje mi cały zestaw manuala.

Jak ktoś ma zamiar zmienić sobie skrzynie warto by najpierw sprawdził czy jego sterownik ma możliwość zmiany kodowania jeżeli nie, z mojego doświadczenia chyba drugi raz bym się za to nie zabierał.... wolał bym kupić uzywany automat którego ceny w dzisiejszych czasach naprawde nie są drogie.

Na dniach biorę się za całą przekładkę i dam znać co z tego wyszło.
Mam trochę doświadczenia z tym co przeszedłem z tym samochodem, gdyby co służę pomocą.
Pozdrawiam! :)

Gość.

Post autor: Gość. » 13 gru 2015, 19:26

A co się stanie jak nie wykodujesz tego automata?? Bo moje A8 waliło błedami ale wsio hasało normalnie.

Sterownik jaki mam także jest oporny i trza mu zmienić wsad lecz jesli bym olał te błedy to no nic sie nie dzieje.

Adek4100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 2012, 15:29
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: Adek4100 » 14 gru 2015, 04:31

Samochód nie ma mocy. Przyspisza do 2000 po czym moc nagle spada i pojawia się przy ok 3800.
Z problemem walczę już 3 miesiąc, czytam, dzwonie po ludziach i rzeczywiście w tych 2.5 TDI jeżeli sterownik silnika nie jest przekodowany na manual dzieją się własnie takie rzeczy, samochód poprostu nie chce jechać, z tym że wiele osób problem rozwiązuje zmieniając kodowanie sterownika i samochód dostaje drugie życie.
Po drugie nie ma komunikacji z ASR.
Jeżeli ktoś jeszcze ma jakieś wątpliwości, były robione logi, wszystko jest super, i nawet pomimo że przepływka również jest OK, podmieniłem ja dla rozwiania wątpliwości i jest to samo. Ewidentnie jest ucienana dawka paliwa, poza tym nic się nie dzieje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga