Witam serdecznie.
Panowie, tydzień czasu męczę się z przekodowaniem sterownika silnika po zmianie skrzyni z automatycznej typu TipTronic (5HP19) na manualną 6-ścio biegową.
Nigdzie nie mogę znaleźć pełnej instrukcji jak to dokładnie zrobić.
Ross-Tech nie podaje również żadnych kodów pod Diesla V6.
Wszystko jest spięte na gotowo, strona mechaniczna ogarnięta, samochód normalnie odpala natomiast pracuje nie zbyt równo, wkręca sie tylko do 1800RPM i strasznie kopci, czytałem to pozostaje tylko kwestia przekodowania sterownika. Co prawda jest sporo tematów z podanymi wartościami która ostatnia cyferka odpowiada za jaki typ skrzyni, ale gdzie ja to mam wprowadzić jak zalogować się i w którym miejscu nic nigdzie nie ma.
Bardzo was proszę o pomoc bo pozostała mi tylko sprawa ogarnięcia tej elektryki a nigdzie nie mogę uzyskać pomocy.
PS. Ja mogę odwdzieczyć się pomocą w sprawie przekładki automatu na manual, gdyby ktoś miał jakieś pytania.
Kodowanie sterownika po zmianie skrzyni na manual.
No witam ponownie.
Co prawda samochód jeszcze nie jest zrobiony na gotowo, ale już wszystko jest wyjasnione.
Jeżeli ktoś będzie miał w planach zmianę skrzyni automatycznej w AKN 150KM na manual musicie brać pod uwage bardzo ważną rzecz
Sterowniki 4B1 907 401 A nie maja możliwości zmiany kodowania skrzyni z automatu na manual (tak jak napisał kolega wyżej)... to nie wszystko...
Nie ma do tego sterownika dostępnych wsadów na manual!
A wraz ze zmianą sterownika czeka was zmiana całej wiązki pod maską, pompy wtryskowej i sterownika.
Ja w moim przypadku zeby nie bawić się dodatkowo w kodowania do zestawu wziąłem sobie zegary z pełnym fisem i manetką wraz z pastylka IMO. Niestety AKN'y w automatach różniły się nie tylko sterownikami i mapami ale własnie również POMPAMI WTRYSKOWYMI. Informację tą potwierdza również Etka, i w niektorych przypadkach zdarza się tak, że komp wywala błąd komunikacji z pompą a czasami odpala ale komp wali błędami i silnik np. nie wkreca się na obroty. Uważajcie więc aby się nie nadziać, na szczęście mój znajomy ściągą angliki, daje mu swoje graty a on z mała dopłatą daje mi cały zestaw manuala.
Jak ktoś ma zamiar zmienić sobie skrzynie warto by najpierw sprawdził czy jego sterownik ma możliwość zmiany kodowania jeżeli nie, z mojego doświadczenia chyba drugi raz bym się za to nie zabierał.... wolał bym kupić uzywany automat którego ceny w dzisiejszych czasach naprawde nie są drogie.
Na dniach biorę się za całą przekładkę i dam znać co z tego wyszło.
Mam trochę doświadczenia z tym co przeszedłem z tym samochodem, gdyby co służę pomocą.
Pozdrawiam!
Co prawda samochód jeszcze nie jest zrobiony na gotowo, ale już wszystko jest wyjasnione.
Jeżeli ktoś będzie miał w planach zmianę skrzyni automatycznej w AKN 150KM na manual musicie brać pod uwage bardzo ważną rzecz

Sterowniki 4B1 907 401 A nie maja możliwości zmiany kodowania skrzyni z automatu na manual (tak jak napisał kolega wyżej)... to nie wszystko...
Nie ma do tego sterownika dostępnych wsadów na manual!
A wraz ze zmianą sterownika czeka was zmiana całej wiązki pod maską, pompy wtryskowej i sterownika.
Ja w moim przypadku zeby nie bawić się dodatkowo w kodowania do zestawu wziąłem sobie zegary z pełnym fisem i manetką wraz z pastylka IMO. Niestety AKN'y w automatach różniły się nie tylko sterownikami i mapami ale własnie również POMPAMI WTRYSKOWYMI. Informację tą potwierdza również Etka, i w niektorych przypadkach zdarza się tak, że komp wywala błąd komunikacji z pompą a czasami odpala ale komp wali błędami i silnik np. nie wkreca się na obroty. Uważajcie więc aby się nie nadziać, na szczęście mój znajomy ściągą angliki, daje mu swoje graty a on z mała dopłatą daje mi cały zestaw manuala.
Jak ktoś ma zamiar zmienić sobie skrzynie warto by najpierw sprawdził czy jego sterownik ma możliwość zmiany kodowania jeżeli nie, z mojego doświadczenia chyba drugi raz bym się za to nie zabierał.... wolał bym kupić uzywany automat którego ceny w dzisiejszych czasach naprawde nie są drogie.
Na dniach biorę się za całą przekładkę i dam znać co z tego wyszło.
Mam trochę doświadczenia z tym co przeszedłem z tym samochodem, gdyby co służę pomocą.
Pozdrawiam!

Samochód nie ma mocy. Przyspisza do 2000 po czym moc nagle spada i pojawia się przy ok 3800.
Z problemem walczę już 3 miesiąc, czytam, dzwonie po ludziach i rzeczywiście w tych 2.5 TDI jeżeli sterownik silnika nie jest przekodowany na manual dzieją się własnie takie rzeczy, samochód poprostu nie chce jechać, z tym że wiele osób problem rozwiązuje zmieniając kodowanie sterownika i samochód dostaje drugie życie.
Po drugie nie ma komunikacji z ASR.
Jeżeli ktoś jeszcze ma jakieś wątpliwości, były robione logi, wszystko jest super, i nawet pomimo że przepływka również jest OK, podmieniłem ja dla rozwiania wątpliwości i jest to samo. Ewidentnie jest ucienana dawka paliwa, poza tym nic się nie dzieje.
Z problemem walczę już 3 miesiąc, czytam, dzwonie po ludziach i rzeczywiście w tych 2.5 TDI jeżeli sterownik silnika nie jest przekodowany na manual dzieją się własnie takie rzeczy, samochód poprostu nie chce jechać, z tym że wiele osób problem rozwiązuje zmieniając kodowanie sterownika i samochód dostaje drugie życie.
Po drugie nie ma komunikacji z ASR.
Jeżeli ktoś jeszcze ma jakieś wątpliwości, były robione logi, wszystko jest super, i nawet pomimo że przepływka również jest OK, podmieniłem ja dla rozwiania wątpliwości i jest to samo. Ewidentnie jest ucienana dawka paliwa, poza tym nic się nie dzieje.