Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Dziwne dźwieki przy zmianie biegów

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
cubusm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 03 wrz 2015, 21:22
Lokalizacja: rybnik

Dziwne dźwieki przy zmianie biegów

Post autor: cubusm » 23 paź 2015, 18:14

Zauważyłem, ze podczas zmiany biegów głównie 1,2,3 po wciśnięciu sprzegła wydobywa sie dziwny dzwiek jakby świst czy tarcie...ale tylko w momęcie wciśnięcia sprzęgła i po chwili trzymając sprzęgło ustępuje,tak jakby cos wirowało-tarło. na postoju nic nie słychać-na luzie ani po wciśnięciu sprzęgła i po dodaniu gazu nic. tylko przy zmianie biegów przy wciskaniu sprzęgła...nie wiem czy to dwu mas bo nic nie stuka przy gaszeniu i odpalaniu ani na wolnych nie drga. może jakis docisk, łożysko proszę o pomoc... a tak przy okazji to mam jeszcze problem z zagrzaniem sie silnika ale duzo czytałem i ponoc ten typ tak ma... przejeżdżam 15 km na dworze 2 C temperatura ustawiona na 22C w srodku... i nie ma szans zeby sie zagrzał do 90 nawet ma daleko do tej temp...po wył nawiewu temp rośnie do 90 ale w momencie włączenia szybko spada:(

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 23 paź 2015, 18:36

Z tym tarciem to moze sprzeglo juz masz do wymiany poprostu a z temperatura to sprawdz czujnik temperatury plyny chlodniczego moze jest walniety albo moze termostat walniety rozrzad robiles od kupna?

cubusm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 03 wrz 2015, 21:22
Lokalizacja: rybnik

Post autor: cubusm » 23 paź 2015, 19:10

tak rozrząd robiłem 3 tyg temu

[ Dodano: 2015-10-23, 19:07 ]
rozumiem że sprzęgło to wymiana całego kompletu z dwumasem?

[ Dodano: 2015-10-23, 19:10 ]
aha i ile mogę tak jeździć i czy wogóle moge? czy w końcu stanę czy jak to wygląda

Awatar użytkownika
PiterekQuattro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 444
Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warmińsko

Post autor: PiterekQuattro » 23 paź 2015, 22:04

Dwumasa to sie objawia tak ze na wolnych mocno wibruje auto bys widzial golym okiem ze trzesie buda przy ruszaniu by bylo ja slychac i przy zmianie biegow by tluklo jak juz bys zmienial sprzeglo to niech Ci sprawdza czy nie ma za duzych luzow na dwumasie co do zmiany sprzegla to jak wysoko bierze i cos trze itd to i tak Cie to nie ominie wiec bedziesz musial zmienic. Z ta dwumasa to niewiem jak u Cb ja u siebie w benzyniaku jak zmienialem sprzeglo to moj mechanik powiedzial ze dwumas dobry i nie bylo zadnych objaw dwumasy przed wymiana to zostawilem stara zmienilem tylko tarcze docisk i wysprzeglik firmy sachs i smiga dobrze.

cubusm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 03 wrz 2015, 21:22
Lokalizacja: rybnik

Post autor: cubusm » 24 paź 2015, 06:18

Dzieki. W pon jade do mechanika niech to obada... dodam tylko ze dzisiaj zauwazylem ze ten dzwiek wydobywa sie sie tez kiedy przyspieszam na niskich obrotach i puszcze w pewnym gas nie dochodzac do wysokich obrotow...v

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 24 paź 2015, 09:51

Bardziej obstawiam jesli masz ( sprawdz w ic sklepie) czy masz sprezyny na tarczy, jesli tak to one moge powodować takie cos.
Jesli nic wiecej sie nie dzieje to wykup assistance i jezdzij dalej, poniewaz " nowe czesci" sa o wiele gorsze od tych na pierwszy montaz.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Awatar użytkownika
sonixh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 sie 2014, 01:22
Lokalizacja: UK

Post autor: sonixh » 28 lis 2015, 03:59

Witam, ja z takimi objawami jeżdzę już rok. Kiedyś słyszałem te dźwięki tylko do trójki a teraz słychać nawet na piątce kiedy popuszczam nieco pedał gazu. Doszedł jeszcze jeden objaw: czasami na niższych biegach auto zaczyna szarpać a dźwięk przypomina trochę jakby ocierania się koła o nadkole. Znajomy mechanik ostatnio sprzwdził mi przeguby wewnętrzne ale tam wygląda na OK. Jeżeli to rzeczywiście sprężyna w tarczy sprzęgła to może ktoś doradzi jakich firm unikać przy zakupie nowych części? Można to sprawdzić inaczej niż przez demontaż sprzęgła? Pozdrawiam.

[ Dodano: 2015-11-28, 02:59 ]
Myślę, że właściwe rozwiązanie znajduje się tutaj:

Rozwiązanie problemu

Jeszcze nie próbowałem ale na dniach to zrobię. <cwaniak>

fosis
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 21 cze 2015, 07:28
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2004
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: fosis » 24 mar 2016, 13:11

sonixh,
Myślę, że właściwe rozwiązanie znajduje się tutaj:

Rozwiązanie problemu

Jeszcze nie próbowałem ale na dniach to zrobię. <cwaniak>
Moglbys podac, ktory post dokladnie? temat ma 20 stron :x

EDIT:
A co z problemem dziwnego dzwieku przy zmianie biegu lub odpuszcaniu gazu?
Forum Audi A6

Awatar użytkownika
sonixh
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 02 sie 2014, 01:22
Lokalizacja: UK

Post autor: sonixh » 25 mar 2016, 01:22

Nie musisz czytać wszystkiego. Znajdź post ze zdjęciami kryzy. Całość to właściwie dyskusja o zasadności poprawiania inżynierów z Audi. Kryzy są za kilka złotych na aukcjach internetowych. Niestety przeważnie wykonane z grubej nierdzewki. Dla mnie nie przydatne.
Problem udało mi się rozwiązać dwuetapowo. Po pierwsze zamontowałem kryzę z blaszki miedzianej. Otwór &#934; 7 mm załatwił sprawę szarpania przy zmianie biegów. Mam silnik BLB więc musiałem w kryzie uformować kuliste wgłębienie żeby EGR nie blokował się o blaszkę. Pozostało mi jeszcze dziwne "kichanie" podczas zmiany biegów. Okazało się, że to była nieszczelna obudowa filtra powietrza. Po uszczelnieniu obudowy wszelkie dziwne dźwięki zanikły.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga