Dziwne dźwieki przy zmianie biegów
Dziwne dźwieki przy zmianie biegów
Zauważyłem, ze podczas zmiany biegów głównie 1,2,3 po wciśnięciu sprzegła wydobywa sie dziwny dzwiek jakby świst czy tarcie...ale tylko w momęcie wciśnięcia sprzęgła i po chwili trzymając sprzęgło ustępuje,tak jakby cos wirowało-tarło. na postoju nic nie słychać-na luzie ani po wciśnięciu sprzęgła i po dodaniu gazu nic. tylko przy zmianie biegów przy wciskaniu sprzęgła...nie wiem czy to dwu mas bo nic nie stuka przy gaszeniu i odpalaniu ani na wolnych nie drga. może jakis docisk, łożysko proszę o pomoc... a tak przy okazji to mam jeszcze problem z zagrzaniem sie silnika ale duzo czytałem i ponoc ten typ tak ma... przejeżdżam 15 km na dworze 2 C temperatura ustawiona na 22C w srodku... i nie ma szans zeby sie zagrzał do 90 nawet ma daleko do tej temp...po wył nawiewu temp rośnie do 90 ale w momencie włączenia szybko spada:(
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
- PiterekQuattro
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 444
- Rejestracja: 13 cze 2014, 14:10
- Imię: Robert
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warmińsko
Dwumasa to sie objawia tak ze na wolnych mocno wibruje auto bys widzial golym okiem ze trzesie buda przy ruszaniu by bylo ja slychac i przy zmianie biegow by tluklo jak juz bys zmienial sprzeglo to niech Ci sprawdza czy nie ma za duzych luzow na dwumasie co do zmiany sprzegla to jak wysoko bierze i cos trze itd to i tak Cie to nie ominie wiec bedziesz musial zmienic. Z ta dwumasa to niewiem jak u Cb ja u siebie w benzyniaku jak zmienialem sprzeglo to moj mechanik powiedzial ze dwumas dobry i nie bylo zadnych objaw dwumasy przed wymiana to zostawilem stara zmienilem tylko tarcze docisk i wysprzeglik firmy sachs i smiga dobrze.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 348
- Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LLB, SK, WA
Bardziej obstawiam jesli masz ( sprawdz w ic sklepie) czy masz sprezyny na tarczy, jesli tak to one moge powodować takie cos.
Jesli nic wiecej sie nie dzieje to wykup assistance i jezdzij dalej, poniewaz " nowe czesci" sa o wiele gorsze od tych na pierwszy montaz.
Jesli nic wiecej sie nie dzieje to wykup assistance i jezdzij dalej, poniewaz " nowe czesci" sa o wiele gorsze od tych na pierwszy montaz.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
Witam, ja z takimi objawami jeżdzę już rok. Kiedyś słyszałem te dźwięki tylko do trójki a teraz słychać nawet na piątce kiedy popuszczam nieco pedał gazu. Doszedł jeszcze jeden objaw: czasami na niższych biegach auto zaczyna szarpać a dźwięk przypomina trochę jakby ocierania się koła o nadkole. Znajomy mechanik ostatnio sprzwdził mi przeguby wewnętrzne ale tam wygląda na OK. Jeżeli to rzeczywiście sprężyna w tarczy sprzęgła to może ktoś doradzi jakich firm unikać przy zakupie nowych części? Można to sprawdzić inaczej niż przez demontaż sprzęgła? Pozdrawiam.
[ Dodano: 2015-11-28, 02:59 ]
Myślę, że właściwe rozwiązanie znajduje się tutaj:
Rozwiązanie problemu
Jeszcze nie próbowałem ale na dniach to zrobię.
[ Dodano: 2015-11-28, 02:59 ]
Myślę, że właściwe rozwiązanie znajduje się tutaj:
Rozwiązanie problemu
Jeszcze nie próbowałem ale na dniach to zrobię.

Nie musisz czytać wszystkiego. Znajdź post ze zdjęciami kryzy. Całość to właściwie dyskusja o zasadności poprawiania inżynierów z Audi. Kryzy są za kilka złotych na aukcjach internetowych. Niestety przeważnie wykonane z grubej nierdzewki. Dla mnie nie przydatne.
Problem udało mi się rozwiązać dwuetapowo. Po pierwsze zamontowałem kryzę z blaszki miedzianej. Otwór Φ 7 mm załatwił sprawę szarpania przy zmianie biegów. Mam silnik BLB więc musiałem w kryzie uformować kuliste wgłębienie żeby EGR nie blokował się o blaszkę. Pozostało mi jeszcze dziwne "kichanie" podczas zmiany biegów. Okazało się, że to była nieszczelna obudowa filtra powietrza. Po uszczelnieniu obudowy wszelkie dziwne dźwięki zanikły.
Problem udało mi się rozwiązać dwuetapowo. Po pierwsze zamontowałem kryzę z blaszki miedzianej. Otwór Φ 7 mm załatwił sprawę szarpania przy zmianie biegów. Mam silnik BLB więc musiałem w kryzie uformować kuliste wgłębienie żeby EGR nie blokował się o blaszkę. Pozostało mi jeszcze dziwne "kichanie" podczas zmiany biegów. Okazało się, że to była nieszczelna obudowa filtra powietrza. Po uszczelnieniu obudowy wszelkie dziwne dźwięki zanikły.