[AGA 2.4 165 KM] Odpala za drugim razem lub za pierwszym z d
-
Pawel_7
[AGA 2.4 165 KM] Odpala za drugim razem lub za pierwszym z d
Mam problem z moim Audi A6 C5 1997r.
Silnik: 2.4 165KM Benzyna+LPG Kod silnika: AGA Skrzynia: manualna.
1) Odkąd kupiłem auto zauważyłem, że w nim lekko(naprawdę lekko) drżą obroty na biegu jałowym (na luzie).
2) Wiem również, że mam lekko nieszczelny wydech bo czuć benzynę / gaz przy otwartym oknie.
3) Kolejny problem to "strzelanie" gazu po gwałtownym / szybkim przyspieszeniu a później odpuszczeniu gazu. Np. z wciśniętym gazem w podłogę przyspieszam od 0km/h do 130km/h, puszczam gaz i wtedy coś strzela. Dzieje się tak tylko na LPG. Na benzynie jest ok.
Byłem u gazownika, ale mówi że niby wszystko jest ok. Zrzuca winę na te falujące obroty i na nieszczelny wydech.
4) Jest jeszcze ostatni, najświeższy problem z przed paru dni. Jak tylko zrobiło się trochę zimniej. Ale problem pojawia się tylko po nocnym postoju.
Mianowicie silnik odpala za drugim razem lub za pierwszym ale z dodawaniem gazu. Jeśli nie dodałbym gazu to auto "odpala" na obrotach rzędu 1-3tys obrotów i przygasają elektryczne urządzenia. Pomaga wtedy wciśnięcie pedały gazu albo wyłącznie kluczyka i powtórne odpalanie. Wtedy auto pali normalnie.
Mnóstwo błędów:
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17536 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17547 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17538 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17973 Regulator przepustnicy - dolna granica nie osiągnięta
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
proszę o pomoc
Silnik: 2.4 165KM Benzyna+LPG Kod silnika: AGA Skrzynia: manualna.
1) Odkąd kupiłem auto zauważyłem, że w nim lekko(naprawdę lekko) drżą obroty na biegu jałowym (na luzie).
2) Wiem również, że mam lekko nieszczelny wydech bo czuć benzynę / gaz przy otwartym oknie.
3) Kolejny problem to "strzelanie" gazu po gwałtownym / szybkim przyspieszeniu a później odpuszczeniu gazu. Np. z wciśniętym gazem w podłogę przyspieszam od 0km/h do 130km/h, puszczam gaz i wtedy coś strzela. Dzieje się tak tylko na LPG. Na benzynie jest ok.
Byłem u gazownika, ale mówi że niby wszystko jest ok. Zrzuca winę na te falujące obroty i na nieszczelny wydech.
4) Jest jeszcze ostatni, najświeższy problem z przed paru dni. Jak tylko zrobiło się trochę zimniej. Ale problem pojawia się tylko po nocnym postoju.
Mianowicie silnik odpala za drugim razem lub za pierwszym ale z dodawaniem gazu. Jeśli nie dodałbym gazu to auto "odpala" na obrotach rzędu 1-3tys obrotów i przygasają elektryczne urządzenia. Pomaga wtedy wciśnięcie pedały gazu albo wyłącznie kluczyka i powtórne odpalanie. Wtedy auto pali normalnie.
Mnóstwo błędów:
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17536 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17547 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17538 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17973 Regulator przepustnicy - dolna granica nie osiągnięta
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
proszę o pomoc
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Ad. 1 Tutaj przyczyn może być wiele. Ja bym zaczęła od sprawdzenia szczelności dolotu i podciśnień.
Ad. 2 Jeśli faktycznie jest nieszczelność to ją wyeliminuj.
Ad. 3 Znajdź lepszego gazownika. Jeśli na PB wszystko działa jak trzeba, a tylko na LPG jest problem, to raczej tutaj trzeba szukać przyczyny.
Ad. 4 Sprawdź prawidłowość wskazań czujnika temperatury.
Które błędy powracają? Auto na ubogo ustawione i pod obciążeniem i na wolnych obrotach.
Ad. 2 Jeśli faktycznie jest nieszczelność to ją wyeliminuj.
Ad. 3 Znajdź lepszego gazownika. Jeśli na PB wszystko działa jak trzeba, a tylko na LPG jest problem, to raczej tutaj trzeba szukać przyczyny.
Ad. 4 Sprawdź prawidłowość wskazań czujnika temperatury.
Które błędy powracają? Auto na ubogo ustawione i pod obciążeniem i na wolnych obrotach.
Zapraszamy na Klub, forum Audi A8 - A8Team.PL
-
Pawel_7
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
Pawel_7
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
Pawel_7
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
Pawel_7
Pojeździłem jakiś czas bez wymiany czujnika wałka.
Auto pali dobrze, od pierwszego ale pewnie tylko dlatego, że jest cieplej na dworze.
Są nadal błędy:
*17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem) już zniknął i nie powraca przy odpalaniu.
*oraz ze 3błędy w stylu: Mieszanka za uboga strona....
Czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony.
Prawdopodobnie to było przyczyną problemów:
4) (...) Jak tylko zrobiło się trochę zimniej. Ale problem pojawia się tylko po nocnym postoju.
Mianowicie silnik odpala za drugim razem lub za pierwszym ale z dodawaniem gazu. Jeśli nie dodałbym gazu to auto "odpala" na obrotach rzędu 1-3tys obrotów i przygasają elektryczne urządzenia. Pomaga wtedy wciśnięcie pedały gazu albo wyłącznie kluczyka i powtórne odpalanie. Wtedy auto pali normalnie.
Chociaż na dworze zrobiło się cieplej także auto odpalało już poprawnie i za pierwszym razem. Potwierdzę wszystko przy pierwszych mrozach. Ale jestem odpukać dobrej myśli.
Najważniejsze, że błąd (17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem) już zniknął i nie powraca przy odpalaniu.
oraz
1) (...) lekko(naprawdę lekko) drżą obroty na biegu jałowym (na luzie).
Myślę, że w znikło też falowanie obrotów
Obecnie obrotomierz na "luzie" trzyma obroty idealnie na 10tys obr/min.
To chyba dobrze, prawda?
Mój filmik:
Auto pali dobrze, od pierwszego ale pewnie tylko dlatego, że jest cieplej na dworze.
Są nadal błędy:
*17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem) już zniknął i nie powraca przy odpalaniu.
*oraz ze 3błędy w stylu: Mieszanka za uboga strona....
Czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony.
Prawdopodobnie to było przyczyną problemów:
4) (...) Jak tylko zrobiło się trochę zimniej. Ale problem pojawia się tylko po nocnym postoju.
Mianowicie silnik odpala za drugim razem lub za pierwszym ale z dodawaniem gazu. Jeśli nie dodałbym gazu to auto "odpala" na obrotach rzędu 1-3tys obrotów i przygasają elektryczne urządzenia. Pomaga wtedy wciśnięcie pedały gazu albo wyłącznie kluczyka i powtórne odpalanie. Wtedy auto pali normalnie.
Chociaż na dworze zrobiło się cieplej także auto odpalało już poprawnie i za pierwszym razem. Potwierdzę wszystko przy pierwszych mrozach. Ale jestem odpukać dobrej myśli.
Najważniejsze, że błąd (17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem) już zniknął i nie powraca przy odpalaniu.
oraz
1) (...) lekko(naprawdę lekko) drżą obroty na biegu jałowym (na luzie).
Myślę, że w znikło też falowanie obrotów
Obecnie obrotomierz na "luzie" trzyma obroty idealnie na 10tys obr/min.
To chyba dobrze, prawda?
Mój filmik:
Ostatnio zmieniony 29 paź 2015, 14:57 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 1 raz.
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Jak dla mnie za dużo. Powinno być 740 á 860 RPM. Zobacz jeszcze ile pokazuje VAG - czy to nie czasem przekłamania licznika.
A może szwankuje G62 skoro masz problemy z odpaleniem i do tego wysokie obroty. Też do sprawdzenia VAGiem.
Zrób jeszcze adaptację przepustnicy, bo było z nią związanych kilka błędów.
Połowa problemów to pewnie też źle zestrojone mapy LPG. Pokazuje, że ubogo, więc musi dolewać, potem na jałowych jest za dużo i pewnie go przylewa.
Zrób logi statyczne i dynamiczne z kanałów 033 + 002 najpierw na samym PB uprzednio kasująć błędy silnika nawet jak ich nie ma.Potem znowu kasujesz błędy i robisz to samo na LPG.
Po logach będzie można powiedzieć prędzej co jest nie tak.
A może szwankuje G62 skoro masz problemy z odpaleniem i do tego wysokie obroty. Też do sprawdzenia VAGiem.
Zrób jeszcze adaptację przepustnicy, bo było z nią związanych kilka błędów.
Połowa problemów to pewnie też źle zestrojone mapy LPG. Pokazuje, że ubogo, więc musi dolewać, potem na jałowych jest za dużo i pewnie go przylewa.
Zrób logi statyczne i dynamiczne z kanałów 033 + 002 najpierw na samym PB uprzednio kasująć błędy silnika nawet jak ich nie ma.Potem znowu kasujesz błędy i robisz to samo na LPG.
Po logach będzie można powiedzieć prędzej co jest nie tak.
-
Pawel_7
xoslox, Dziękuję kolego za mądre rady. Widzę, że dokłądnie znacz temat diagnostyki.
Szczerze mówiąc to nigdy nie robiłem żadnych z poniższych rzeczy. Jeśli możesz to podpowiedź mi jak do tego się zabrać. Mam do zrobienia 5 spraw, wypunktowanych poniżej. Używam Polskiego VAGa 4.9, czy on w ogóle wystarczy?
Z góry wielkie dzięki.
1
Szczerze mówiąc to nigdy nie robiłem żadnych z poniższych rzeczy. Jeśli możesz to podpowiedź mi jak do tego się zabrać. Mam do zrobienia 5 spraw, wypunktowanych poniżej. Używam Polskiego VAGa 4.9, czy on w ogóle wystarczy?
Z góry wielkie dzięki.
1
2xoslox pisze: (...) ile pokazuje VAG - czy to nie czasem przekłamania licznika.
3xoslox pisze:
A może szwankuje G62 skoro masz problemy z odpaleniem i do tego wysokie obroty. Też do sprawdzenia VAGiem.
4xoslox pisze:
Zrób jeszcze adaptację przepustnicy, bo było z nią związanych kilka błędów.
5xoslox pisze:
Połowa problemów to pewnie też źle zestrojone mapy LPG. Pokazuje, że ubogo, więc musi dolewać, potem na jałowych jest za dużo i pewnie go przylewa.
xoslox pisze:
Zrób logi statyczne i dynamiczne z kanałów 033 + 002 najpierw na samym PB uprzednio kasująć błędy silnika nawet jak ich nie ma.Potem znowu kasujesz błędy i robisz to samo na LPG.
- yaszczur
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Do częściowej diagnostyki tak, ale niektóre opcje mogą być niedostępne, przerzuć się na VCDS (VAG-COM)Pawel_7 pisze:Używam Polskiego VAGa 4.9, czy on w ogóle wystarczy?
Wchodzisz w pierwsze z bloków pomiarowych i patrzysz na obroty silnika.Pawel_7 pisze:1
xoslox napisał/a:
(...) ile pokazuje VAG - czy to nie czasem przekłamania licznika.
viewtopic.php?t=53787Pawel_7 pisze:2
xoslox napisał/a:
A może szwankuje G62 skoro masz problemy z odpaleniem i do tego wysokie obroty. Też do sprawdzenia VAGiem.
http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Adaptac ... 141564.pdfPawel_7 pisze:3
xoslox napisał/a:
Zrób jeszcze adaptację przepustnicy, bo było z nią związanych kilka błędów.
all-a6-podstawy-diagnostyki-vt59491.htmPawel_7 pisze:4
xoslox napisał/a:
Połowa problemów to pewnie też źle zestrojone mapy LPG. Pokazuje, że ubogo, więc musi dolewać, potem na jałowych jest za dużo i pewnie go przylewa.
5
xoslox napisał/a:
Zrób logi statyczne i dynamiczne z kanałów 033 + 002 najpierw na samym PB uprzednio kasująć błędy silnika nawet jak ich nie ma.Potem znowu kasujesz błędy i robisz to samo na LPG.
Pozdrawiam...
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
yaszczur, dzieki za wyręczenie 
Pawel_7, ściągnij sobie ten plik odnośnie opisu bloków pomiarowych 2.4: http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Opis+Gr ... 379246.pdf , będziesz wiedział co jest w której grupie.
Program VAG/VCDS ściągniesz w tym wątku: vag-na-win-8-vt78400.htm
Jak uzyjesz VCDS'a to tu masz polski label do 2.4 - wrzucasz to do folderu Label w VCDS: http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/078-907 ... 754259.lbl
Pawel_7, ściągnij sobie ten plik odnośnie opisu bloków pomiarowych 2.4: http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Opis+Gr ... 379246.pdf , będziesz wiedział co jest w której grupie.
Program VAG/VCDS ściągniesz w tym wątku: vag-na-win-8-vt78400.htm
Jak uzyjesz VCDS'a to tu masz polski label do 2.4 - wrzucasz to do folderu Label w VCDS: http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/078-907 ... 754259.lbl










