Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[AGA 2.4 165 KM] Odpala za drugim razem lub za pierwszym z d

Silniki benzynowe
Pawel_7

[AGA 2.4 165 KM] Odpala za drugim razem lub za pierwszym z d

Post autor: Pawel_7 » 12 paź 2015, 18:19

Mam problem z moim Audi A6 C5 1997r.
Silnik: 2.4 165KM Benzyna+LPG Kod silnika: AGA Skrzynia: manualna.

1) Odkąd kupiłem auto zauważyłem, że w nim lekko(naprawdę lekko) drżą obroty na biegu jałowym (na luzie).

2) Wiem również, że mam lekko nieszczelny wydech bo czuć benzynę / gaz przy otwartym oknie.

3) Kolejny problem to "strzelanie" gazu po gwałtownym / szybkim przyspieszeniu a później odpuszczeniu gazu. Np. z wciśniętym gazem w podłogę przyspieszam od 0km/h do 130km/h, puszczam gaz i wtedy coś strzela. Dzieje się tak tylko na LPG. Na benzynie jest ok.

Byłem u gazownika, ale mówi że niby wszystko jest ok. Zrzuca winę na te falujące obroty i na nieszczelny wydech.

4) Jest jeszcze ostatni, najświeższy problem z przed paru dni. Jak tylko zrobiło się trochę zimniej. Ale problem pojawia się tylko po nocnym postoju.
Mianowicie silnik odpala za drugim razem lub za pierwszym ale z dodawaniem gazu. Jeśli nie dodałbym gazu to auto "odpala" na obrotach rzędu 1-3tys obrotów i przygasają elektryczne urządzenia. Pomaga wtedy wciśnięcie pedały gazu albo wyłącznie kluczyka i powtórne odpalanie. Wtedy auto pali normalnie.

Mnóstwo błędów:
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17536 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17547 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17538 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17973 Regulator przepustnicy - dolna granica nie osiągnięta
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY

proszę o pomoc

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 paź 2015, 18:55

Ad. 1 Tutaj przyczyn może być wiele. Ja bym zaczęła od sprawdzenia szczelności dolotu i podciśnień.
Ad. 2 Jeśli faktycznie jest nieszczelność to ją wyeliminuj.
Ad. 3 Znajdź lepszego gazownika. Jeśli na PB wszystko działa jak trzeba, a tylko na LPG jest problem, to raczej tutaj trzeba szukać przyczyny.
Ad. 4 Sprawdź prawidłowość wskazań czujnika temperatury.

Które błędy powracają? Auto na ubogo ustawione i pod obciążeniem i na wolnych obrotach.

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 12 paź 2015, 19:29

Gazownika zmienię, bo już po estetyce montażu stwierdziłem, że to partacz.

Usunąłem wszystkie błędy. Po usunięciu nie powróciły. Po odpaleniu powrócił tylko jeden błąd:
17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 paź 2015, 20:35

To błąd stały, więc proponuję zacząć od sprawdzenia wtyczki i kabli od czujnika. A po jeździe któreś jeszcze wracają?

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 12 paź 2015, 20:48

Póki co odpaliłem i przejechałem tylko parę metrów, i tak jak mówię - tylko jeden błąd został.
Pytanie jak dostać się do tego czujnika? Wie ktoś gdzie on się znajduję?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 paź 2015, 20:59

Obrazek
A tak to wygląda w rzeczywistości, z tym, że jest błąd w opisie, bo powinno być G40, ale dokładnie ten czujnik co jest zaznaczony.
Obrazek

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 12 paź 2015, 21:40

dzięki za pomoc :)
Jest jakaś przyczyna takiego uszkodzenia? Np. źle wymieniony rozrząd? Czy po prostu czujnik psuje się ze starości? Pytam bo mam rozrząd jeszcze na gwarancji...

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 12 paź 2015, 21:44

Nie ma za co :)

Je generalnie często "szlak trafia". Swoje lata ma i czujnik i kable, więc ząb czasu mógł swoje zrobić ;)

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 29 paź 2015, 08:22

Pojeździłem jakiś czas bez wymiany czujnika wałka.
Auto pali dobrze, od pierwszego ale pewnie tylko dlatego, że jest cieplej na dworze.
Są nadal błędy:
*17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem) już zniknął i nie powraca przy odpalaniu.
*oraz ze 3błędy w stylu: Mieszanka za uboga strona....



Czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony.
Prawdopodobnie to było przyczyną problemów:

4) (...) Jak tylko zrobiło się trochę zimniej. Ale problem pojawia się tylko po nocnym postoju.
Mianowicie silnik odpala za drugim razem lub za pierwszym ale z dodawaniem gazu. Jeśli nie dodałbym gazu to auto "odpala" na obrotach rzędu 1-3tys obrotów i przygasają elektryczne urządzenia. Pomaga wtedy wciśnięcie pedały gazu albo wyłącznie kluczyka i powtórne odpalanie. Wtedy auto pali normalnie.

Chociaż na dworze zrobiło się cieplej także auto odpalało już poprawnie i za pierwszym razem. Potwierdzę wszystko przy pierwszych mrozach. Ale jestem odpukać dobrej myśli.
Najważniejsze, że błąd (17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem) już zniknął i nie powraca przy odpalaniu.

oraz

1) (...) lekko(naprawdę lekko) drżą obroty na biegu jałowym (na luzie).

Myślę, że w znikło też falowanie obrotów <radocha> <radocha>
Obecnie obrotomierz na "luzie" trzyma obroty idealnie na 10tys obr/min.
To chyba dobrze, prawda?

Mój filmik:
Ostatnio zmieniony 29 paź 2015, 14:57 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7171
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 29 paź 2015, 10:02

zmień opcje filmiku na youtube - niepubliczny ;)

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 29 paź 2015, 14:58

bendzji, słuszna uwaga. Powinno działać.

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 29 paź 2015, 15:42

Jak dla mnie za dużo. Powinno być 740 á 860 RPM. Zobacz jeszcze ile pokazuje VAG - czy to nie czasem przekłamania licznika.

A może szwankuje G62 skoro masz problemy z odpaleniem i do tego wysokie obroty. Też do sprawdzenia VAGiem.

Zrób jeszcze adaptację przepustnicy, bo było z nią związanych kilka błędów.

Połowa problemów to pewnie też źle zestrojone mapy LPG. Pokazuje, że ubogo, więc musi dolewać, potem na jałowych jest za dużo i pewnie go przylewa.

Zrób logi statyczne i dynamiczne z kanałów 033 + 002 najpierw na samym PB uprzednio kasująć błędy silnika nawet jak ich nie ma.Potem znowu kasujesz błędy i robisz to samo na LPG.

Po logach będzie można powiedzieć prędzej co jest nie tak.

Pawel_7

Post autor: Pawel_7 » 29 paź 2015, 18:51

xoslox, Dziękuję kolego za mądre rady. Widzę, że dokłądnie znacz temat diagnostyki.
Szczerze mówiąc to nigdy nie robiłem żadnych z poniższych rzeczy. Jeśli możesz to podpowiedź mi jak do tego się zabrać. Mam do zrobienia 5 spraw, wypunktowanych poniżej. Używam Polskiego VAGa 4.9, czy on w ogóle wystarczy?
Z góry wielkie dzięki.

1
xoslox pisze: (...) ile pokazuje VAG - czy to nie czasem przekłamania licznika.
2
xoslox pisze:
A może szwankuje G62 skoro masz problemy z odpaleniem i do tego wysokie obroty. Też do sprawdzenia VAGiem.
3
xoslox pisze:
Zrób jeszcze adaptację przepustnicy, bo było z nią związanych kilka błędów.
4
xoslox pisze:
Połowa problemów to pewnie też źle zestrojone mapy LPG. Pokazuje, że ubogo, więc musi dolewać, potem na jałowych jest za dużo i pewnie go przylewa.
5
xoslox pisze:
Zrób logi statyczne i dynamiczne z kanałów 033 + 002 najpierw na samym PB uprzednio kasująć błędy silnika nawet jak ich nie ma.Potem znowu kasujesz błędy i robisz to samo na LPG.

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 29 paź 2015, 19:08

Pawel_7 pisze:Używam Polskiego VAGa 4.9, czy on w ogóle wystarczy?
Do częściowej diagnostyki tak, ale niektóre opcje mogą być niedostępne, przerzuć się na VCDS (VAG-COM)
Pawel_7 pisze:1
xoslox napisał/a:
(...) ile pokazuje VAG - czy to nie czasem przekłamania licznika.
Wchodzisz w pierwsze z bloków pomiarowych i patrzysz na obroty silnika.
Pawel_7 pisze:2
xoslox napisał/a:
A może szwankuje G62 skoro masz problemy z odpaleniem i do tego wysokie obroty. Też do sprawdzenia VAGiem.
viewtopic.php?t=53787

Pawel_7 pisze:3
xoslox napisał/a:

Zrób jeszcze adaptację przepustnicy, bo było z nią związanych kilka błędów.
http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Adaptac ... 141564.pdf
Pawel_7 pisze:4
xoslox napisał/a:

Połowa problemów to pewnie też źle zestrojone mapy LPG. Pokazuje, że ubogo, więc musi dolewać, potem na jałowych jest za dużo i pewnie go przylewa.


5
xoslox napisał/a:

Zrób logi statyczne i dynamiczne z kanałów 033 + 002 najpierw na samym PB uprzednio kasująć błędy silnika nawet jak ich nie ma.Potem znowu kasujesz błędy i robisz to samo na LPG.
all-a6-podstawy-diagnostyki-vt59491.htm
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
xoslox
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 758
Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: TOS

Post autor: xoslox » 29 paź 2015, 20:29

yaszczur, dzieki za wyręczenie ;)

Pawel_7, ściągnij sobie ten plik odnośnie opisu bloków pomiarowych 2.4: http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Opis+Gr ... 379246.pdf , będziesz wiedział co jest w której grupie.
Program VAG/VCDS ściągniesz w tym wątku: vag-na-win-8-vt78400.htm
Jak uzyjesz VCDS'a to tu masz polski label do 2.4 - wrzucasz to do folderu Label w VCDS: http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/078-907 ... 754259.lbl

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga