[AGA 2.4 165 KM] Odpala za drugim razem lub za pierwszym z d
[AGA 2.4 165 KM] Odpala za drugim razem lub za pierwszym z d
Mam problem z moim Audi A6 C5 1997r.
Silnik: 2.4 165KM Benzyna+LPG Kod silnika: AGA Skrzynia: manualna.
1) Odkąd kupiłem auto zauważyłem, że w nim lekko(naprawdę lekko) drżą obroty na biegu jałowym (na luzie).
2) Wiem również, że mam lekko nieszczelny wydech bo czuć benzynę / gaz przy otwartym oknie.
3) Kolejny problem to "strzelanie" gazu po gwałtownym / szybkim przyspieszeniu a później odpuszczeniu gazu. Np. z wciśniętym gazem w podłogę przyspieszam od 0km/h do 130km/h, puszczam gaz i wtedy coś strzela. Dzieje się tak tylko na LPG. Na benzynie jest ok.
Byłem u gazownika, ale mówi że niby wszystko jest ok. Zrzuca winę na te falujące obroty i na nieszczelny wydech.
4) Jest jeszcze ostatni, najświeższy problem z przed paru dni. Jak tylko zrobiło się trochę zimniej. Ale problem pojawia się tylko po nocnym postoju.
Mianowicie silnik odpala za drugim razem lub za pierwszym ale z dodawaniem gazu. Jeśli nie dodałbym gazu to auto "odpala" na obrotach rzędu 1-3tys obrotów i przygasają elektryczne urządzenia. Pomaga wtedy wciśnięcie pedały gazu albo wyłącznie kluczyka i powtórne odpalanie. Wtedy auto pali normalnie.
Mnóstwo błędów:
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17536 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17547 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17538 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17973 Regulator przepustnicy - dolna granica nie osiągnięta
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
proszę o pomoc
Silnik: 2.4 165KM Benzyna+LPG Kod silnika: AGA Skrzynia: manualna.
1) Odkąd kupiłem auto zauważyłem, że w nim lekko(naprawdę lekko) drżą obroty na biegu jałowym (na luzie).
2) Wiem również, że mam lekko nieszczelny wydech bo czuć benzynę / gaz przy otwartym oknie.
3) Kolejny problem to "strzelanie" gazu po gwałtownym / szybkim przyspieszeniu a później odpuszczeniu gazu. Np. z wciśniętym gazem w podłogę przyspieszam od 0km/h do 130km/h, puszczam gaz i wtedy coś strzela. Dzieje się tak tylko na LPG. Na benzynie jest ok.
Byłem u gazownika, ale mówi że niby wszystko jest ok. Zrzuca winę na te falujące obroty i na nieszczelny wydech.
4) Jest jeszcze ostatni, najświeższy problem z przed paru dni. Jak tylko zrobiło się trochę zimniej. Ale problem pojawia się tylko po nocnym postoju.
Mianowicie silnik odpala za drugim razem lub za pierwszym ale z dodawaniem gazu. Jeśli nie dodałbym gazu to auto "odpala" na obrotach rzędu 1-3tys obrotów i przygasają elektryczne urządzenia. Pomaga wtedy wciśnięcie pedały gazu albo wyłącznie kluczyka i powtórne odpalanie. Wtedy auto pali normalnie.
Mnóstwo błędów:
18010 Napięcie zasilania sterownika silnika 30 za niskie
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17536 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17547 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17538 Mieszanka za uboga strona 2 - regulacja długoterminowa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17545 Mieszanka za uboga strona 1 - regulacja długoterminowa - wolne obroty
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem
17967 Regulator wolnych obrotów - ustawienia pierwotne
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
17973 Regulator przepustnicy - dolna granica nie osiągnięta
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY
proszę o pomoc
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Ad. 1 Tutaj przyczyn może być wiele. Ja bym zaczęła od sprawdzenia szczelności dolotu i podciśnień.
Ad. 2 Jeśli faktycznie jest nieszczelność to ją wyeliminuj.
Ad. 3 Znajdź lepszego gazownika. Jeśli na PB wszystko działa jak trzeba, a tylko na LPG jest problem, to raczej tutaj trzeba szukać przyczyny.
Ad. 4 Sprawdź prawidłowość wskazań czujnika temperatury.
Które błędy powracają? Auto na ubogo ustawione i pod obciążeniem i na wolnych obrotach.
Ad. 2 Jeśli faktycznie jest nieszczelność to ją wyeliminuj.
Ad. 3 Znajdź lepszego gazownika. Jeśli na PB wszystko działa jak trzeba, a tylko na LPG jest problem, to raczej tutaj trzeba szukać przyczyny.
Ad. 4 Sprawdź prawidłowość wskazań czujnika temperatury.
Które błędy powracają? Auto na ubogo ustawione i pod obciążeniem i na wolnych obrotach.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Pojeździłem jakiś czas bez wymiany czujnika wałka.
Auto pali dobrze, od pierwszego ale pewnie tylko dlatego, że jest cieplej na dworze.
Są nadal błędy:
*17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem) już zniknął i nie powraca przy odpalaniu.
*oraz ze 3błędy w stylu: Mieszanka za uboga strona....
Czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony.
Prawdopodobnie to było przyczyną problemów:
4) (...) Jak tylko zrobiło się trochę zimniej. Ale problem pojawia się tylko po nocnym postoju.
Mianowicie silnik odpala za drugim razem lub za pierwszym ale z dodawaniem gazu. Jeśli nie dodałbym gazu to auto "odpala" na obrotach rzędu 1-3tys obrotów i przygasają elektryczne urządzenia. Pomaga wtedy wciśnięcie pedały gazu albo wyłącznie kluczyka i powtórne odpalanie. Wtedy auto pali normalnie.
Chociaż na dworze zrobiło się cieplej także auto odpalało już poprawnie i za pierwszym razem. Potwierdzę wszystko przy pierwszych mrozach. Ale jestem odpukać dobrej myśli.
Najważniejsze, że błąd (17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem) już zniknął i nie powraca przy odpalaniu.
oraz
1) (...) lekko(naprawdę lekko) drżą obroty na biegu jałowym (na luzie).
Myślę, że w znikło też falowanie obrotów
Obecnie obrotomierz na "luzie" trzyma obroty idealnie na 10tys obr/min.
To chyba dobrze, prawda?
Mój filmik:
Auto pali dobrze, od pierwszego ale pewnie tylko dlatego, że jest cieplej na dworze.
Są nadal błędy:
*17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem) już zniknął i nie powraca przy odpalaniu.
*oraz ze 3błędy w stylu: Mieszanka za uboga strona....
Czujnik położenia wałka rozrządu wymieniony.
Prawdopodobnie to było przyczyną problemów:
4) (...) Jak tylko zrobiło się trochę zimniej. Ale problem pojawia się tylko po nocnym postoju.
Mianowicie silnik odpala za drugim razem lub za pierwszym ale z dodawaniem gazu. Jeśli nie dodałbym gazu to auto "odpala" na obrotach rzędu 1-3tys obrotów i przygasają elektryczne urządzenia. Pomaga wtedy wciśnięcie pedały gazu albo wyłącznie kluczyka i powtórne odpalanie. Wtedy auto pali normalnie.
Chociaż na dworze zrobiło się cieplej także auto odpalało już poprawnie i za pierwszym razem. Potwierdzę wszystko przy pierwszych mrozach. Ale jestem odpukać dobrej myśli.
Najważniejsze, że błąd (17746 Czujnik położenia wałka rozrządu strona 1 - przerwa/zwarcie do plusa
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem) już zniknął i nie powraca przy odpalaniu.
oraz
1) (...) lekko(naprawdę lekko) drżą obroty na biegu jałowym (na luzie).
Myślę, że w znikło też falowanie obrotów
Obecnie obrotomierz na "luzie" trzyma obroty idealnie na 10tys obr/min.
To chyba dobrze, prawda?
Mój filmik:
Ostatnio zmieniony 29 paź 2015, 14:57 przez Pawel_7, łącznie zmieniany 1 raz.
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
Jak dla mnie za dużo. Powinno być 740 á 860 RPM. Zobacz jeszcze ile pokazuje VAG - czy to nie czasem przekłamania licznika.
A może szwankuje G62 skoro masz problemy z odpaleniem i do tego wysokie obroty. Też do sprawdzenia VAGiem.
Zrób jeszcze adaptację przepustnicy, bo było z nią związanych kilka błędów.
Połowa problemów to pewnie też źle zestrojone mapy LPG. Pokazuje, że ubogo, więc musi dolewać, potem na jałowych jest za dużo i pewnie go przylewa.
Zrób logi statyczne i dynamiczne z kanałów 033 + 002 najpierw na samym PB uprzednio kasująć błędy silnika nawet jak ich nie ma.Potem znowu kasujesz błędy i robisz to samo na LPG.
Po logach będzie można powiedzieć prędzej co jest nie tak.
A może szwankuje G62 skoro masz problemy z odpaleniem i do tego wysokie obroty. Też do sprawdzenia VAGiem.
Zrób jeszcze adaptację przepustnicy, bo było z nią związanych kilka błędów.
Połowa problemów to pewnie też źle zestrojone mapy LPG. Pokazuje, że ubogo, więc musi dolewać, potem na jałowych jest za dużo i pewnie go przylewa.
Zrób logi statyczne i dynamiczne z kanałów 033 + 002 najpierw na samym PB uprzednio kasująć błędy silnika nawet jak ich nie ma.Potem znowu kasujesz błędy i robisz to samo na LPG.
Po logach będzie można powiedzieć prędzej co jest nie tak.
xoslox, Dziękuję kolego za mądre rady. Widzę, że dokłądnie znacz temat diagnostyki.
Szczerze mówiąc to nigdy nie robiłem żadnych z poniższych rzeczy. Jeśli możesz to podpowiedź mi jak do tego się zabrać. Mam do zrobienia 5 spraw, wypunktowanych poniżej. Używam Polskiego VAGa 4.9, czy on w ogóle wystarczy?
Z góry wielkie dzięki.
1
Szczerze mówiąc to nigdy nie robiłem żadnych z poniższych rzeczy. Jeśli możesz to podpowiedź mi jak do tego się zabrać. Mam do zrobienia 5 spraw, wypunktowanych poniżej. Używam Polskiego VAGa 4.9, czy on w ogóle wystarczy?
Z góry wielkie dzięki.
1
2xoslox pisze: (...) ile pokazuje VAG - czy to nie czasem przekłamania licznika.
3xoslox pisze:
A może szwankuje G62 skoro masz problemy z odpaleniem i do tego wysokie obroty. Też do sprawdzenia VAGiem.
4xoslox pisze:
Zrób jeszcze adaptację przepustnicy, bo było z nią związanych kilka błędów.
5xoslox pisze:
Połowa problemów to pewnie też źle zestrojone mapy LPG. Pokazuje, że ubogo, więc musi dolewać, potem na jałowych jest za dużo i pewnie go przylewa.
xoslox pisze:
Zrób logi statyczne i dynamiczne z kanałów 033 + 002 najpierw na samym PB uprzednio kasująć błędy silnika nawet jak ich nie ma.Potem znowu kasujesz błędy i robisz to samo na LPG.
- yaszczur
- Moderator
- Posty: 822
- Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
- Imię: Paweł
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
Do częściowej diagnostyki tak, ale niektóre opcje mogą być niedostępne, przerzuć się na VCDS (VAG-COM)Pawel_7 pisze:Używam Polskiego VAGa 4.9, czy on w ogóle wystarczy?
Wchodzisz w pierwsze z bloków pomiarowych i patrzysz na obroty silnika.Pawel_7 pisze:1
xoslox napisał/a:
(...) ile pokazuje VAG - czy to nie czasem przekłamania licznika.
viewtopic.php?t=53787Pawel_7 pisze:2
xoslox napisał/a:
A może szwankuje G62 skoro masz problemy z odpaleniem i do tego wysokie obroty. Też do sprawdzenia VAGiem.
http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Adaptac ... 141564.pdfPawel_7 pisze:3
xoslox napisał/a:
Zrób jeszcze adaptację przepustnicy, bo było z nią związanych kilka błędów.
all-a6-podstawy-diagnostyki-vt59491.htmPawel_7 pisze:4
xoslox napisał/a:
Połowa problemów to pewnie też źle zestrojone mapy LPG. Pokazuje, że ubogo, więc musi dolewać, potem na jałowych jest za dużo i pewnie go przylewa.
5
xoslox napisał/a:
Zrób logi statyczne i dynamiczne z kanałów 033 + 002 najpierw na samym PB uprzednio kasująć błędy silnika nawet jak ich nie ma.Potem znowu kasujesz błędy i robisz to samo na LPG.
Pozdrawiam...
- xoslox
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 757
- Rejestracja: 28 sty 2012, 22:15
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: TOS
yaszczur, dzieki za wyręczenie
Pawel_7, ściągnij sobie ten plik odnośnie opisu bloków pomiarowych 2.4: http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Opis+Gr ... 379246.pdf , będziesz wiedział co jest w której grupie.
Program VAG/VCDS ściągniesz w tym wątku: vag-na-win-8-vt78400.htm
Jak uzyjesz VCDS'a to tu masz polski label do 2.4 - wrzucasz to do folderu Label w VCDS: http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/078-907 ... 754259.lbl
Pawel_7, ściągnij sobie ten plik odnośnie opisu bloków pomiarowych 2.4: http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/Opis+Gr ... 379246.pdf , będziesz wiedział co jest w której grupie.
Program VAG/VCDS ściągniesz w tym wątku: vag-na-win-8-vt78400.htm
Jak uzyjesz VCDS'a to tu masz polski label do 2.4 - wrzucasz to do folderu Label w VCDS: http://chomikuj.pl/xoslox/A6+C5/078-907 ... 754259.lbl