Szarpanie przednią osią przy skrętach.
-
Niemiec666
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 5
- Rejestracja: 12 paź 2015, 17:17
- Lokalizacja: Wadowice
Szarpanie przednią osią przy skrętach.
Witam. Mam problem z napędem quattro... mianowicie, przy powolnym startowaniu na skręconych kołach, czuć wyraźne szarpanie na przedniej osi. Jest to charakterystyczne przy spiętych napędach - tylnego z przednim 50% na 50 %. Teraz zachodzi pytanie, czy ew. spotkał się ktoś z takim problemem, jeżeli tak, to w jaki sposób go wyeliminował. Chciałbym się również dowiedzieć czy istnieje możliwość wymiany centralnego mechanizmu różnicowego bez ingerencji w skrzynie biegów? Pierwszą próbą będzie wymiana oleju w centralnej skrzyni rozdzielczej, ale chciałbym usłyszeć Wasze sugestie.
-
Niemiec666
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 5
- Rejestracja: 12 paź 2015, 17:17
- Lokalizacja: Wadowice
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
Niemiec666
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 5
- Rejestracja: 12 paź 2015, 17:17
- Lokalizacja: Wadowice
-
enduro7
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
to żę opony mają jednakowy rozmiar nie znaczy żę mają jednakowy obwód toczenia
opony różnych producentów jak również jednego producenta ale inny model mogą się różnić i to znacznie obwodem toczenia
żadne mierzenie sznurkiem czy miarą krawiecką nić nie da żę względu na elastyczność opony i jej owal
obwody toczenia można znależdz w specyfikacji producenta
obwód toczenia = obwodowi formy na której produkowana jest dana opona
opony różnych producentów jak również jednego producenta ale inny model mogą się różnić i to znacznie obwodem toczenia
żadne mierzenie sznurkiem czy miarą krawiecką nić nie da żę względu na elastyczność opony i jej owal
obwody toczenia można znależdz w specyfikacji producenta
obwód toczenia = obwodowi formy na której produkowana jest dana opona
-
Niemiec666
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 5
- Rejestracja: 12 paź 2015, 17:17
- Lokalizacja: Wadowice
-
wierzbikowo
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 6
- Rejestracja: 30 maja 2015, 11:21
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Nie wiem czy dokładnie o to samo chodzi. Ale przy ruszaniu na skręconych do oporu kołach czuć jak by drganie na kołach.
To ponoć typowe dla napędu quattro i nie ma się czym przejmować.
Osobiście mam założone koła 18" na oryginalnym rozmiarze opon 245/40/r18
Będę zmieniał na 225/55/r16 na zimę i dam znać jak to wygląda.
Ale jeżeli to ten sam problem to nie ma się czym przejmować.
Po wpisaniu w google można znaleźć trochę informacji na ten temat.
pozdrawiam
To ponoć typowe dla napędu quattro i nie ma się czym przejmować.
Osobiście mam założone koła 18" na oryginalnym rozmiarze opon 245/40/r18
Będę zmieniał na 225/55/r16 na zimę i dam znać jak to wygląda.
Ale jeżeli to ten sam problem to nie ma się czym przejmować.
Po wpisaniu w google można znaleźć trochę informacji na ten temat.
pozdrawiam
Tak właśnie o to mi chodzi takie drgania delikatnewierzbikowo pisze:Nie wiem czy dokładnie o to samo chodzi. Ale przy ruszaniu na skręconych do oporu kołach czuć jak by drganie na kołach.
To ponoć typowe dla napędu quattro i nie ma się czym przejmować.
Osobiście mam założone koła 18" na oryginalnym rozmiarze opon 245/40/r18
Będę zmieniał na 225/55/r16 na zimę i dam znać jak to wygląda.
Ale jeżeli to ten sam problem to nie ma się czym przejmować.
Po wpisaniu w google można znaleźć trochę informacji na ten temat.
pozdrawiam
-
haribo.pl
Naped
Ja tak mialem i to nie jest normalne przy quattro,niestety przykro mi koledzy.u mnie zrobil sie luz na zębach w torsenie.po wymianie torsena i oleju problem znikł,zero tyrkotania .efekt byl taki jakby sie kola uslizgiwaly.teraz jest cisza .Jak ktoś twierdzi że to normalne to nie ma pojęcia o napędzie 4x4 ,nie ma możliwosci ze kupujemy nowy samochod i mamy jakies terkotanie hahah no bez jaj.poprostu torsen sie skonczyl albo nikt nigdy do niego nie zagladal .z oleju moze byc smola.
-
haribo.pl
Torsen
Najlepiej jest na rozgrzanym dobrze aucie ,najlepiej po trasie ,skrecic na maksa i powoli sie toczyc np do tylu i jakby jeszcze bylo pod gorke .ja mam taki podjazd pod domem to u mnie terkotalo z przodu nieraz z tylu a nieraz byl objaw jakby kola sie uslizgiwaly .odglos byl nieraz taki jak przy konczacym sie przegubie.mozesz wejsc pod auto odkrecic korek i zobaczyc jaki jest olej ,moze bloto z oleju.










