Szarpanie przednią osią przy skrętach.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 paź 2015, 17:17
- Lokalizacja: Wadowice
Szarpanie przednią osią przy skrętach.
Witam. Mam problem z napędem quattro... mianowicie, przy powolnym startowaniu na skręconych kołach, czuć wyraźne szarpanie na przedniej osi. Jest to charakterystyczne przy spiętych napędach - tylnego z przednim 50% na 50 %. Teraz zachodzi pytanie, czy ew. spotkał się ktoś z takim problemem, jeżeli tak, to w jaki sposób go wyeliminował. Chciałbym się również dowiedzieć czy istnieje możliwość wymiany centralnego mechanizmu różnicowego bez ingerencji w skrzynie biegów? Pierwszą próbą będzie wymiana oleju w centralnej skrzyni rozdzielczej, ale chciałbym usłyszeć Wasze sugestie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 paź 2015, 17:17
- Lokalizacja: Wadowice
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 paź 2015, 17:17
- Lokalizacja: Wadowice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
to żę opony mają jednakowy rozmiar nie znaczy żę mają jednakowy obwód toczenia
opony różnych producentów jak również jednego producenta ale inny model mogą się różnić i to znacznie obwodem toczenia
żadne mierzenie sznurkiem czy miarą krawiecką nić nie da żę względu na elastyczność opony i jej owal
obwody toczenia można znależdz w specyfikacji producenta
obwód toczenia = obwodowi formy na której produkowana jest dana opona
opony różnych producentów jak również jednego producenta ale inny model mogą się różnić i to znacznie obwodem toczenia
żadne mierzenie sznurkiem czy miarą krawiecką nić nie da żę względu na elastyczność opony i jej owal
obwody toczenia można znależdz w specyfikacji producenta
obwód toczenia = obwodowi formy na której produkowana jest dana opona
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 paź 2015, 17:17
- Lokalizacja: Wadowice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 6
- Rejestracja: 30 maja 2015, 11:21
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Nie wiem czy dokładnie o to samo chodzi. Ale przy ruszaniu na skręconych do oporu kołach czuć jak by drganie na kołach.
To ponoć typowe dla napędu quattro i nie ma się czym przejmować.
Osobiście mam założone koła 18" na oryginalnym rozmiarze opon 245/40/r18
Będę zmieniał na 225/55/r16 na zimę i dam znać jak to wygląda.
Ale jeżeli to ten sam problem to nie ma się czym przejmować.
Po wpisaniu w google można znaleźć trochę informacji na ten temat.
pozdrawiam
To ponoć typowe dla napędu quattro i nie ma się czym przejmować.
Osobiście mam założone koła 18" na oryginalnym rozmiarze opon 245/40/r18
Będę zmieniał na 225/55/r16 na zimę i dam znać jak to wygląda.
Ale jeżeli to ten sam problem to nie ma się czym przejmować.
Po wpisaniu w google można znaleźć trochę informacji na ten temat.
pozdrawiam
Tak właśnie o to mi chodzi takie drgania delikatnewierzbikowo pisze:Nie wiem czy dokładnie o to samo chodzi. Ale przy ruszaniu na skręconych do oporu kołach czuć jak by drganie na kołach.
To ponoć typowe dla napędu quattro i nie ma się czym przejmować.
Osobiście mam założone koła 18" na oryginalnym rozmiarze opon 245/40/r18
Będę zmieniał na 225/55/r16 na zimę i dam znać jak to wygląda.
Ale jeżeli to ten sam problem to nie ma się czym przejmować.
Po wpisaniu w google można znaleźć trochę informacji na ten temat.
pozdrawiam
Naped
Ja tak mialem i to nie jest normalne przy quattro,niestety przykro mi koledzy.u mnie zrobil sie luz na zębach w torsenie.po wymianie torsena i oleju problem znikł,zero tyrkotania .efekt byl taki jakby sie kola uslizgiwaly.teraz jest cisza .Jak ktoś twierdzi że to normalne to nie ma pojęcia o napędzie 4x4 ,nie ma możliwosci ze kupujemy nowy samochod i mamy jakies terkotanie hahah no bez jaj.poprostu torsen sie skonczyl albo nikt nigdy do niego nie zagladal .z oleju moze byc smola.
Torsen
Najlepiej jest na rozgrzanym dobrze aucie ,najlepiej po trasie ,skrecic na maksa i powoli sie toczyc np do tylu i jakby jeszcze bylo pod gorke .ja mam taki podjazd pod domem to u mnie terkotalo z przodu nieraz z tylu a nieraz byl objaw jakby kola sie uslizgiwaly .odglos byl nieraz taki jak przy konczacym sie przegubie.mozesz wejsc pod auto odkrecic korek i zobaczyc jaki jest olej ,moze bloto z oleju.