Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BXA 5.2 435 KM] Audi S6 5.2 opinie o silniku

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

[ BXA 5.2 435 KM] Audi S6 5.2 opinie o silniku

Post autor: Jaceny » 25 wrz 2015, 18:44

Jak bardzo awaryjne jest S6 z motorem 5.2 ?
Czy bać się takiej jednostki , a może oprócz problemów z kolektorem ssącym to jednak dobry silnik ?
AUDI - Przewaga dzięki technice

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 25 wrz 2015, 18:52

Kolektor to pikuś, za granica mozna bez problemu kupić z uszkodzonym silnikiem. Zazwyczaj brak kompresji na 1-2 cylindrach.
Sam sie zastanawiałem ale odpusciłem.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 25 wrz 2015, 19:31

Brak kompresji na cylindrach jest zapewne skutkiem uszkodzenia kolektora i kawałkami klap w silniku.
Nie szukam egzemplarza z uszkodzonym silnikiem tylko z sprawnym , ale zastanawiam się czy po wyeliminowaniu wadliwych klap (podobnie jak w silnikach BMW) silnik będzie bezawaryjny <mysli>
AUDI - Przewaga dzięki technice

Gość.

Post autor: Gość. » 25 wrz 2015, 19:43

Ten silnik to skarbonka i nie nadaje się wcale do jazdy stylem cięzkiej stopy,do jakiej w końcu go zbudowano. Dramat i tyle. lepiej iśc w RS6 tamten mimo że podobny o wiele lepszy.

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 25 wrz 2015, 20:19

Apophis pisze:Ten silnik to skarbonka
No właśnie wszyscy tak twierdzą tylko dlaczego ?

Jeżeli tylko ze względu na kolektor i jego urywające się klapy ma taką opinię to raczej słaby argument , klapy można usunąć bez strat mocy czy błędów w ECM.
AUDI - Przewaga dzięki technice

michalwruszak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 124
Rejestracja: 08 sty 2014, 12:15
Lokalizacja: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: michalwruszak » 25 wrz 2015, 20:24

Z mojej wiedzy wynika to ze problemem nie sa same klapy ktore sie urywaja same z siebie a olej silnikowy ktory sie zbiera w kolektorze ssacym - ktory wlasnie powoduje urywanie sie klap .

Na szczescie jest juz to rozpracowane i mozna sie cieszyc sie sprawnoscia silnika przez dlugi czas

Gość.

Post autor: Gość. » 25 wrz 2015, 20:38

Ale co wy się kolektorka czepiacie jak to tylko wisieneczka na torciku. Problemem sa wady konstrukcyjne rodem z cayenne V8. Zawory sie same nie urwa ot tak czy wręcz zatra cylindry...nawet widziałem powypadane korby. na ebayu,mobile itp tego złomu od cholery mozna kupić S6,S8 motor schaden :D

Moj dobry kolega chuchał i dmuchał na swoja Esę i co z tego,silnik zmieniał a wczesniej kolektor klapy co trza. A przecietny niewiadomski robi wspaniale zalecane Long Life i morduje i tak kiepski silnik.

Ale owszem sa modele co rzekomo maja ponad 200tys nalatane więc jak ktos lubi totka... :)

Awatar użytkownika
Jaceny
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 205
Rejestracja: 25 paź 2008, 13:16
Lokalizacja: Toruń

Post autor: Jaceny » 25 wrz 2015, 21:01

Większość aut z przebiegiem 200tyś ++ ma usunięte klapy - co nawet "polecają" pracownicy ASO . Po takim zabiegu podobno silnik jest OK. Oczywiście żadnych serwisów Long Life .
AUDI - Przewaga dzięki technice

Gość.

Post autor: Gość. » 25 wrz 2015, 21:23

Ale serwisy LL sa od nowości na gwarancji i sieja spustoszenie jakimis podłymi olejami co skutkuje potem...

darudee
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 01 mar 2011, 18:30
Lokalizacja: Kraków

Post autor: darudee » 05 paź 2015, 10:43

Kolektor był i będzie problemem ale zawsze można usunąć klapy jak to robią w BMW M5 z v10 :) identyczna wada. Co jakiś czas ( 50 000 km, a nawet więcej) można dać do znajomego serwisu na czyszczenie i będzie miodzio. Proponuje szukać salonówki polskiej z pełną historią i nawet jak dopłacisz te 5-10 tyś. więcej to będzie pewniejsze niż import.

Po zakupie wydech milteka, czyszczenie kolektora i ewentualnie nowa mapa i nie będziesz wysiadał z samochodu ciesząc się rasowym V10.

Proponuję nową mapę bo jak można wyczytać na forach chociaż, że producent deklaruje 435 km często gęsto było to 400 km niezależnie od wieku auta.


Jak tylko będziesz reagował na wszystkie checki to prędzej wymienisz na nowe niż zajedziesz na śmierć !!

Gość.

Post autor: Gość. » 05 paź 2015, 11:25

S6 C6 to skarbonka z niespodzianka jak i S8 D3. te silniki to sa piekne jak działaja ale potrafią sie zepsuc bez uprzedzenia i to na amen. A nawet jak dadza o sobie znac czyms tam to koszta o wiele większe i nie kazdy ogarnie te V10 jak trzeba.
Kolega miał od nowości S8 i silnik mu padł po 170tyś km i to w czasie spokojnej jazdy.

Osobiście nie polecam S6 tylko rs6 C6. I uprzedzając V10 bit 5.0 to nie to samo co 5.2 pod wzgledem konstrukcyjnym.

jezyk30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 24 maja 2013, 16:47
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: jezyk30 » 08 cze 2017, 21:17

ja mam tą esę 5.2fsi 450km z 2008r ,kolektor mialem wymieniany na nowy przy przebiegu 163tyś dziś mam 225 tyś i śmiga dalej jak trzeba, zastanawiam sie czasem czy może wywalic te klapy ale póki co nic niepokojącego się nie dzieje. Podjade na hamownie zobacze ile kucyków mi pokaże czy już się kolektor zabrudził wystarczająco

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 10 cze 2017, 16:25

Ciekawe ile osób wypowiadających się negatywnie o tym motorze miało go w posiadaniu? ;) gadałem z jednym mechanikiem z aso to powiedział wprost ze te silniki wykańczaja serwisy longlife.

el1977
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 22 lis 2017, 14:25
Lokalizacja: Łódź

Post autor: el1977 » 20 sty 2018, 14:11

Witam ja posiadam s6 v10 i jestem mega zadowolony

[ Dodano: 2018-01-20, 14:11 ]
mam wgrany soft na 470 koni i usunięte klapki w sportmile.
te silnik montowane są do dnia dzisiejszego do takich hiper samochodów jak r8... noi do lambo
longlife wykończy każdy silnik,serwisy o tym wiedzą ale taka polityka zbijają kasę na serwisowaniu :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga