Witam wszystkich.
Dzisiaj zmieniałem oliwę w silniku, no i do głowy przyszła mi myśl żeby sprawdzić czy ta kontrolka od braku smarowania/braku ciśnienia/braku oleju (czyli lamka z symbolem oliwiarki) w ogóle u mnie działa.
Przy spuszczonym oleju włączyłem zapłon (nie silnik) no i wszystkie lampki po chwili zgasły, tak jak za każdym razem. ...dziwne, przecież w silniku nie ma oleju.
Później, po zalaniu świeżej oliwy wpadłem na pomysł aby odłączyć przewód od czujnika umiejscowionego nad miską olejową:
https://drive.google.com/file/d/0B2nUW2 ... sp=sharing
Niestety to też nic nie dało - silnik pracował, a między zegarami ciemno/brak jakiejkolwiek sygnalizacji.
Dlaczego lampka z oliwiarką nie zaświeciła się pomimo odpiętego czujnika ciśnienia?
Mam coś zrypane, czy sygnalizowanie o braku smarowania opiera się na jakimś jeszcze czujniku?
Jak sprawdzić czy działa kontrolka "oliwiarka"
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Jak sprawdzić czy działa kontrolka "oliwiarka"
Ostatnio zmieniony 29 sie 2015, 18:27 przez Moreno, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Hmm... trochę to dziwnie zrobili. ...czyli jakby mi się dziwnym trafem wypiął kabel, a później poziom oleju spadłby poprzez ubytek, a ja zapomniałbym o jego skontrolowaniu i dolaniu, to mógłbym jeździć nawet bez oleju i nic by mi nic nie sygnalizowało, aż do zatarcia silnika?
Kiedy ta kontrolka powinna zasygnalizować? Wystarczy włączyć zapłon czy trzeba jeszcze uruchomić silnik?
Kiedy ta kontrolka powinna zasygnalizować? Wystarczy włączyć zapłon czy trzeba jeszcze uruchomić silnik?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 03 paź 2012, 22:06
- Lokalizacja: mlawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Mój poprzedni mechanik, po poprzedniej wymianie oleju (pod koniec ub.r.) wypuścił mnie z zaledwie 5-cioma litrami oleju w silniku, mówiąc żebym dokupił litr i dolał do max., a skoro kontrolka się nie świeci to nie ma strachu i mogę jechać.
Ja nie wiem czy ta kontrolka w ogóle zadziała gdy będzie jej czas.
Ja nie wiem czy ta kontrolka w ogóle zadziała gdy będzie jej czas.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
- metyoo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2019
- Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
- Imię: Metyoo
- Moje auto: S4 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 130KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Oleśnica
- Kontakt:
Już chyba wiem dlaczego jest byłym mechanikiemMoreno pisze:Mój poprzedni mechanik, po poprzedniej wymianie oleju (pod koniec ub.r.) wypuścił mnie z zaledwie 5-cioma litrami oleju w silniku, mówiąc żebym dokupił litr i dolał do max., a skoro kontrolka się nie świeci to nie ma strachu i mogę jechać.
Nic nie powinno się stać, przynajmniej od razu, ale żeby mechanik taką manianę odstawiał to szczyt szczytów...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Metyoo... to akurat jest pikuś i nie dlatego nigdy więcej nie pojadę do niego choćby nawet na wymianę żarówki.
Nie wiem w którym momencie zaczął to robić, ale zaczął dodatkowo kasować mnie za coś czego w ogóle nie robił. Jako przykład podam, że chciał wymieniać uszczelniacz przy przegubie, który do dzisiejszego dnia nie cieknie. Ponad to wcześniej, przy wymianie gumowej osłony przegubu od strony koła, skasował mnie za wymianę tegoż uszczelniacza (czort wie, czy w ogóle go wymieniał). Ale mało tego. Mam podejrzenie, że przy***ł kilka razy młotkiem w drążek kierowniczy żeby za kilka mies. przyjechał do niego na remont tzw. maglownicy.
Teraz na każdego mechanika patrze podejrzliwie już na samym "starcie".
PS.
Kolumnę kierowniczą regenerowałem oczywiście u innego (zawiózł ją do rzetelnej firmy) i dostałem wszystkie stare-wymienione części, i widać wyraźnie dość świeże ślady młotka na drążku kierowniczym.
[ Dodano: 2015-08-29, 18:24 ]
Kontrolka "oliwiarka" zacznie migać (bo ona będzie migać, a nie świecić się) gdy odłączymy przewód od czujnika, uruchomimy silnik i po prostu dodamy trochę gazu. ...niewiele, raptem do ok. 1600-1700 obr./min. → kliknij tutaj.
Sprawdziłem też czujnik ciśnienia multimetrem (jedna sonda do czujnika, a druga do masy) i przy niepracującym silniku czujnik nie przewodzi prądu, a po uruchomieniu silnika - już tak.
Można by było jeszcze sprawdzić w jakim czasie od zakręcenia rozrusznikiem czujnik zacznie przewodzić prąd (czyli w jakim czasie pojawia się ciśnienie oleju), ale niestety nie mogłem przekręcić kluczyka będąc jednocześnie pod samochodem i gapiąc się na multimetr.
[ Dodano: 2015-09-01, 23:13 ]
A jednak nie mogłem odpuścić, hehe... → kliknij tutaj
Nie wiem w którym momencie zaczął to robić, ale zaczął dodatkowo kasować mnie za coś czego w ogóle nie robił. Jako przykład podam, że chciał wymieniać uszczelniacz przy przegubie, który do dzisiejszego dnia nie cieknie. Ponad to wcześniej, przy wymianie gumowej osłony przegubu od strony koła, skasował mnie za wymianę tegoż uszczelniacza (czort wie, czy w ogóle go wymieniał). Ale mało tego. Mam podejrzenie, że przy***ł kilka razy młotkiem w drążek kierowniczy żeby za kilka mies. przyjechał do niego na remont tzw. maglownicy.
Teraz na każdego mechanika patrze podejrzliwie już na samym "starcie".
PS.
Kolumnę kierowniczą regenerowałem oczywiście u innego (zawiózł ją do rzetelnej firmy) i dostałem wszystkie stare-wymienione części, i widać wyraźnie dość świeże ślady młotka na drążku kierowniczym.
[ Dodano: 2015-08-29, 18:24 ]
Guzik prawda. Jest zupełnie na odwrót. Sprawdziłem to.lmarrio pisze:(...) zrób zwarcie do masy to się zaświeci kontrolka.
Kontrolka "oliwiarka" zacznie migać (bo ona będzie migać, a nie świecić się) gdy odłączymy przewód od czujnika, uruchomimy silnik i po prostu dodamy trochę gazu. ...niewiele, raptem do ok. 1600-1700 obr./min. → kliknij tutaj.
Sprawdziłem też czujnik ciśnienia multimetrem (jedna sonda do czujnika, a druga do masy) i przy niepracującym silniku czujnik nie przewodzi prądu, a po uruchomieniu silnika - już tak.
Można by było jeszcze sprawdzić w jakim czasie od zakręcenia rozrusznikiem czujnik zacznie przewodzić prąd (czyli w jakim czasie pojawia się ciśnienie oleju), ale niestety nie mogłem przekręcić kluczyka będąc jednocześnie pod samochodem i gapiąc się na multimetr.
[ Dodano: 2015-09-01, 23:13 ]
A jednak nie mogłem odpuścić, hehe... → kliknij tutaj
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga